تازه های سایت

1. مهر 1394 - 8:29
فرمانده سپاه ناحیه باشت:
دفاع مقدس نماد استقامت و سمبل پیروزی در پیچیده ترین عرصه رقابت های جهانی به شمار می آید
فرمانده سپاه ناحیه باشت گفت: اگر از این جنگ به عنوان حماسه بزرگ و دفاع مقدس یاد می شود از آن جهت است که فرزندان رشید ایران اسلامی به مصاف کسانی رفتند که از ماشین های جنگی برخوردار بودند و از این رو دفاع مقدس نماد استقامت، ایثار، از خودگذشتگی و سمبل پیروزی در پیچیده ترین عرصه رقابت های جهانی به شمار می آید.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، سرگرد پاسدار فرهاد کریمی نسب در گفتگو با این پایگاه خبری ضمن تبریک و گرامیداشت فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد دفاع مقدس گفت: دفاع مقدسی که با حمله ناجوانمردانه رژیم بعثی عراق با حمایت کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای، در راس آن کشورهای آمریکا، اسرائیل، شوروی سابق، کشورهای اروپایی و کشورهای عربی در ساعت ۱۴ روز ۳۱ شهریور ۵۹ با حمله به شش پایگاه نیروی هوایی و چهار پایگاه نیروی زمینی ارتش آغاز گردید و به مدت ۸ سال ادامه یافت و طولانی ترین جنگ در خاورمیانه در قرن بیستم را به نام خود ثبت نمود.

 

وی افزود: این جنگ ۸ ساله جنگ بین ایران و عراق نبود، بلکه جنگ ابر قدرت های دنیا با ایران بود و اگر از این جنگ به عنوان حماسه بزرگ و دفاع مقدس یاد می شود از آن جهت است که فرزندان رشید ایران اسلامی به مصاف کسانی رفتند که از ماشین های جنگی برخوردار بودند و از این رو دفاع مقدس نماد استقامت و سمبل پیروزی در پیچیده ترین رقابت های جهانی به شمار می آید.

 

فرمانده سپاه ناحیه باشت ادامه داد: این جنگ ۸ ساله بود که انقلاب ما را بیمه کرد و موجب شد انقلاب اسلامی ما مصنویت لازم را بدست بیارود؛ در این جنگ بود که ما به نتیجه رسیدیم که باید روی دو پای خود بایستیم و به این خود باوری دست یافتیم که می توانیم سالیان سال علیه تمامی قدرت ها و ابر قدرت ها مبارزه کرد، همچنیان که حضرت امام فرمود «ما در این جنگ ابهت شرق و غرب را شکستیم» و ما انقلاب را در جنگ صادر کردیم؛ و از همه اینها مهمتر استمرار روح انقلابی در پرتو این جنگ تحقق یافت.

 

کریمی نسب با بیان اینکه، دفاع مقدس چهار اصل را در انقلاب ما عملی کرد، افزود: اصل اول، ایمان به قدرت لا یزال خداوند است که هیچ مکتب و قدرتی در جهان این اصل را عملی نکرد و اصل دوم، اطاعت از رهبری و دور محور حبل الله که ولایت است.

وی ادامه داد: اصل سومی که دفاع مقدس در انقلاب عملی کرد، اعتماد به مردم و توده ها و ملت بود؛ وقتی مردم دیدند صاحب این انقلابند و تجاوز به آنها تجاوز به اسلام و دین و ناموس آنها می باشد لذا با تمام قدرت در مقابل دشمنان ایستادند و استفاده از حداقل امکانات، نوآوری، خلق امید به پیروزی، نگاه نکردن به تعداد و مصداق بارز آیه قرآن که « یک مومن در مقابل تعدادی کافر می تواند بایستد و جهاد کند و پیروز شوند»، اصل چهارمی بود که دفاع مقدس در انقلاب عملی ساخت.

 

فرمانده سپاه ناحیه باشت گفت: به فرموده معمار کبیر انقلاب اسلامی جنگ ما جنگ حق و باطل، فقر و غنا و ایمان و کفر است و تمام نشدنی است؛ هم اکنون جنگ از نوع جنگ نرم و اقتصادی است لذا بایستی دشمن را در لباس جدید خوب بشناسیم و واقعیت های موجود در فضای خیالی آنها را شناسایی کنیم.

 

وی افزود: در خصوص شناخت دشمن در موضوعات اخیر بایستی بدانیم راهبرد دشمن مثل کوه یخی می باشد که بخش کوچک آن قابل شناخت است و بخش بزرگی آن غیر قابل دید و شناخت می باشد.

 

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران