تازه های سایت

3. آذر 1394 - 9:11
معاون دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت در یاسوج عنوان کرد:
نرخ باروری در کهگیلویه و بویراحمد ازسطح جایگزین در کشور بالاتر است
معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: براساس سرشماری آمار سال 90، نرخ باروری در استان کهگیلویه و بویراحمد 2.25 است که این استان از آماری خوبی برخوردار است و حتی از سطح جایگزین در کشور بالاتر است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، صبح زاگرس،محمد اسلامی ظهر امروز در همایش تبیین سیاست‌های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک در راستای ارتقاء نرخ باروری کلی که در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد با بیان اینکه کنترل جمعیت از سال 68 صورت گرفت، اظهار کرد: براساس سرشماری آمار سال 90، نرخ باروری در استان کهگیلویه و بویراحمد 2.25 است که این استان از آماری خوبی برخوردار است و حتی از سطح جایگزین در کشور بالاتر است.

 

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت به وضعیت نرخ باروری سایر شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: براساس آمار ارائه شده نرخ باروری در شهرستان کهگیلویه 2.38، بویراحمد 2.33، چرام 2.2 و گچساران 2.01 است.

 

وی با بیان اینکه افرادی که به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند تمایل به داشتن 2 تا 3  فرزند را دارند، گفت: همه موظف هستند بستر لازم برای ازدواج به موقع جوانان را فراهم کنند تا این افراد بتوانند در زمان مناسب فرزندآوری سالمی داشته باشند.

 

 

اسلامی در ادامه تصریح کرد: هر ساله یک میلیون و 100 هزار تولد در کشور اتفاق می‌افتد که این روند برای سال‌های آینده امیدوار کننده است، لذا نگرانی کاهش نرخ باوری برای سال‌های 1420 تا 1425 است که سیاست‌های کلی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و برخی از این سیاست‌ها در حال انجام است.

 

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود برای سال جاری یک میلیون و 660 هزار تولد در کشور رخ دهد که میزان تولد در 6 ماه اول سال جاری کشور گواه این مسئله است.

 

وی فراهم کردن زمینه لازم برای فرزندآوری زنان در سلامت کامل را از سیاست‌های وزارت بهداشت دانست و افزود: زمینه لازم برای باروری و فرزندآوری سالم مادران توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان فراهم شود.

 

اسلامی زایمان طبیعی را بهترین روش زایمان دانست و افزود: بارداری برنامه‌ریزی شده، فاصله‌گذاری مناسب میان فرزندان، باروری سالم و فرزندآوری، کاهش خطرات بارداری و کاهش مرگ میر مادران و نوزادان از دیگر سیاست‌های وزارت بهداشت است.

 

معاون فنی دفتر سلات جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت به فاصله‌گذاری مناسب میان تولد فرزندان اشاره کرد و گفت: فاصله فرزندان نباید بیش از 5 سال و کمتر از سه سال باشد که 34.1 درصد آمار مرگ و میر مادران مربوط به مادرانی بوده که فاصله بین دو زایمان حدود دو سال بوده است.

 

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران