تازه های سایت

24. بهمن 1394 - 20:51
ویژگی های نماینده اصلح از دید شهروندان باشتی
اهمیت انتخابات 7 اسفندماه امسال در شهرستان باشت نسبت به دیگر شهرستان های استان اگر نگویم بیشتر است، قطعاً کمتر نیست و بی شک نماینده ی منتخب مجلس دهم وظیفه ای بسیار سنگین و حساس نسبت به سایر ادوار مجلس دارند و قطعا باید نسبت به تک تک روزهای نمایندگی خود به مردم پاسخگو باشد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، انتخابات اسفند 94 چه انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی و چه مجلس پنجم خبرگان رهبری اهمیت، حساسیت و تاثیر ویژه ای برای ملت، دولت و حاکمیت دارد به گونه ای که این انتخابات در سرنوشت  ملت تعیین کننده است.

بر همین اساس برآن شدیم تا در گفتگویی مردمی مهمترین ملاک ها و شایستگی های یک نماینده خوب را جویا شویم و از آنها بپرسیم چه ویژگی هایی را برای انتخاب یک نماینده اصلح ملاک قرار می دهند؟

 

با تدبر، فکر و روشنفکری تمام صلاحیت کاندیدا را مورد بررسی قرار دهیم

 

محمدباقر نیکدارنژاد یکی از شهروندان باشتی درباره ملاکهای انتخاب اصلح گفت: کسانی که دلبسته به آمریکا هستند را انتخاب نکنید، این سخن یک واقیعت مهمی بود که رهبری بیان کردن زیرا اگر نماینده مردم کسی باشد که به حرف آمریکای ها اطمینان داشته باشند به نوعی کشور عزیزمان را با تمام امکاناتش در اختیار آمریکا خواهند گذاشت و آنوقت است که تمام زیرساختهای فرهنگی، اقتصادی ما دست آمریکای جنایتکار خواهد افتاد و یک بار دیگر ما مجدداً زیر سلطه خواهیم رفت.

 

 وی ادامه داد: لذا ما باید به این مهم عمل نموده یعنی اعتماد به نماینده ارزشی و انقلابی نموده و به آنها رای بدهیم و از نماینده غرب زده دوری کنیم تا ان شاالله همیشه مستقل باشم.

 

این شهروند باشتی در ادامه افزود: نماینده باید فردی باشد که تاثیرگذار باشد تا تاثیرپذیر و به هیچ وجه همنه و تبلیغات غرب در آنها تاثیر و نفوذی نداشته باشد؛ بلکه باید افرادی را انتخاب کرد که نفوذی دشمن نبوده بلکه انقلابی و پیرو رهبری و روحیه جهادی داشته باشند نه روحیه تاثیرپذیری از غرب.

 

وی گفت: با تدبر، فکر و روشنفکری تمام بیاییم بررسی کنیم کدام نماینده ولایی تر، انقلابی تر و متخصص تر هست و اطرافیان نماینده چه کسانی هستند آیا دلسوز نظام هستند یا خیر و آیا نماینده وام دار گروه و حزب خاصی هست یا نه و بعد نگاه بکنیم ببینیم چه کسانی نماینده را معرفی کرده اند و ببینیم نماینده اهل شعار هست یا عمل

 

 این فرهنگی آموزش و پرورش باشت با اشاره به یکی از سخنان رهبری که فرمودند، ببینید متدینین و مذهبی ها به چه کسانی رای می دهند، تصریح کرد: یک واقعیت اساسی و لازم هست که رهبری بیان فرمودند، زیرا متدینین و مذهبی ها افرادی را انتخاب می کنند که به دین مردم و رفاه مردم توجه کافی می کنند.

 

وی ادامه داد: هیچ وقت یک متدین و یک مذهبی به افرادی رای نمی دهند که بی توجه به دین مردم باشد. متدین اول دین بر پای مراسمات دینی و اخلاقیات در جامعه را جهت فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی در نظر می گیرند بعد اقتصاد وغیره را. متدینین به افرادی رای می دهند که ولایت مدار و پیرو واقعی انقلاب و نظام هستند.

 

انتخاب درست یعنی برگزیدن شخصی که به معنای کلمه دلسوز مردم باشد

 

یکی دیگر از شهروندان باشت در خصوص معیارهای یک انتخاب خوب گفت: شخصی باید انتخاب شود که خط قرمز نظام و انقلاب براش اولویت داشته باشه و به هیچ وجه کوتاه نیاد و در مورد عدم نفوذ دشمن در آنها همین بس که حوادث 88 کاملا مشخص کرد که نماینده باید تابع محض قانون اساسی باشد و تمکین کند حتی اگر به ضرر باشه چونکه قانون اساسی به نفع ملت هست.

 

محسن گرجی افزود: انتخاب درست یعنی برگزیدن شخصی که به معنای کلمه دلسوز مردم باشد؛ تمام ذکر و فکرش خدمت بی منت باشد و در حفظ آبروی نظام کوشا باشد.

 

وی با بیان اینکه می شود برای انتخاب کردن یک کانید خوب به افراد متدین رجوع کرد، بیان داشت: می شود گفت که اغلب افراد متدین دارای بصیرت انقلابی بیشتری هستن و داشتن بصیرت دینی و انقلابی در انتخاب یک رییس جمهور یا نماینده مجلس بسیار موثر هست. نه که بقیه بصیرتشون کمتره نه، تجربه هم ثابت کرده که این متدییین و مذهبی ها بودن که انقلاب را در اوج خطر نجات دادن و تا ظهور پیش مرگ خواهند بود و نشانه ای از پیش مرگ بودنشان شهید شدنشان در کشور های غریب هست.

 

این جوان تحصیلگرده در پایان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: شجاعت، ولایتمداری و مردم داری می تواند سه مورد از ویژگی های شخص اصلح در انتخابات آتی باشد و مردم با بصیرت شهرستان ما باید مراقب باشند که دل بستگان به دشمن را وارد چنین جایگاه هایی نکنند.

 

یک نماینده باید به قدری خوب باشد که در سختترین شرایط دین خود را به دنیای خود نفروشد

 

محسن حبیبی دوست یکی دیگر از شهروندان باشتی گفت: به نظر من ملاک افراد برای انتخاب می تواند در وهله اول سوابق فرد باشه یعنی اینکه فرد چه سوابقی داشته؟ آیا تاکنون سابقه ای از شرارت و عدم التزام به نظام داشته است یا نه؟

 

وی ادامه داد: برای انتخاب یک نماینده خوب باید دید در چه محیطی بزرگ شده؟ مثلا افرادی که در محیط های خارج کشور بزرگ شده اند آسیب پذیرتر اند. چه نوع خانواده ای داشته؟ به عنوان مثال فردی که خانواده شهید یا ایثارگر بوده نفوذ در اون خیلی سختتره تا بقیه و همچنین دارای پیشینه خانوادگی خوب باشد.

 

حبیبی دوست در پایان با اشاره به اینکهريال مدرک و سواد دلیل خوبی برای انتخاب نیست، افزود: یک نماینده باید به قدری خوب باشد که در سختترین شرایط دین خود را به دنیای خود نفروشد.

 

انتهای پیام/ک308

 

دیدگاه‌ها

بابا جمع کن با این گزارشت و مصاحبتون از مردم!!!!!!! اگه به دنبال تخریب تاجگردونی مرد باش و راحت حرت رو بزن اونایی که شما منظورته به گرد پای تاجگردون هم نمیرسه چه بخاد باهاش برابری کنه
باسلام..کاربسیار خوب وجدیدی در حوزه کاری این سایت بود..ومطالب هر سه عزیزی که مصاحبه ازشون گرفته شد..خیلی منطقی وعالی بود......تشکر از مدیریت محترم سایت وعزیزان مصاحبه شونده که واقعا روشنگری فرمودند.خداوند خیرشان بدهد..
فولادی ئوست داریم

نظرات کاربران