تازه های سایت

27. آبان 1395 - 8:26
مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید
کمبود مراکز فروش کالا، بزرگترین مشکل تعاونی های روستایی است
مشاور مدیرعامل و عضو مشارکت های مردمی و تسهیل گری صندوق کارآفرینی امید گفت: تعاونی‌های روستایی در راستای ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی، نقش اساسی دارند ولی به علت کمبود مراکز فروش و عرضه مستقیم کالا، با مشکل روبرو هستند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، پرویز نظری در جمع تعدادی از بانوان صندوق کارآفرینی امید روستای ده کند شهرستان باشت با بیان اینکه، روستاییان عزیز زحمت می کشند تا بتوانند با فروش محصولات خود درامدی کسب نمایند، افزود: کمبود فروشگاه های زنجیره ای و مراکز عرضه مستقیم محصولات روستایی یکی از مشکلات نظام توزیع این کالاها در کشور است که رفع این مشکل سبب ایجاد انگیزه در بین این عزیزان خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه، امروزه به رغم فراوانی داروهای شیمیایی، استفاده از گیاهان دارویی در حال افزایش است و این نشان دهنده این است که مردم گرایششان بیشتر به سمت این گیاهان می باشد، گفت: دولت درصدد است تا نمایشگاه هایی به صورت رایگان و یا با کمترین هزینه در اختیار تعاونی های روستایی قرار دهند تا بتوانند محصولات خود را بدون واسطه به فروش برسانند.

 

مشاور مدیرعامل و عضو مشارکت های مردمی و تسهیل گری صندوق کارآفرینی امید گفت: هم اکنون تعداد 600 صندوق خرد محلی با عضویت بیش از 20 هزار نفر در کشور تشکیل شده است.

 

نظری بیان داشت: به این تعداد صندوق حدود 90 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.

 

در ادامه سید بیت الله افروشته رئیس صندوق کارآفرینی امید گچساران کفت: بازاریابی، عرضه و فروش و کسب درآمد از طریق فروش این محصولات به جامعه هدف از مهم‌ترین برنامه‌های این صندوق های روستایی است.

 

وی بیان داشت: تعداد 10 صندوق خرد محلی در استان تشکیل شده است که هم اکنون تعداد 7 صندوق فعال و به 5 صندوق آن تسهیلات کم بهره تعلق گرفته است.

 

افروشته دوره بازپرداخت این وام ها را 36 ماهه و با کارمزد 4 درصد عنوان کرد و افزود: ترویج روحیه تعاون و همکاری بین روستائیان می‌توان سود و بهره‌ وری از تولیدات روستائیان را به مراتب بالا برد.

 

وی تعداد اعضای صندوق خرد محلی روستای ده کند را 50 نفر اعلام کرد و بیان داشت: اجرای طرح‌های مشارکتی روستائیان  در طرح‌های اقتصادی با هدف ارتقای سطح درآمد آنها و اشتغالزایی از دیگر برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید در این شهرستان است.

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران