تازه های سایت

5. آذر 1395 - 19:19
میزان آبدهی چشمه های شهرستان باشت 70 درصد کاهش یافت
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی باشت گفت: میزان آبدهی چشمه های این شهرستان با توجه به کاهش نزولات آسمانی 70 درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، اسحاق هفت لنگی گفت: آب آشامیدنی 570خانوار روستایی این شهرستان از 33 دهنه چشمه تامین می شود که با توجه به خشکسالی‌های پی در پی سال‌های گذشته میزان آبدهی این چشمه ها کاهش یافته است.

وی گفت: با اعمال مدیریت مصرف و اقدامات فرهنگی سعی شده این معضل با کمترین تاثیری بر زندگی مشترکان برطرف شود.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی باشت افزود: افزون بر 122 روستا در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 72 روستای بالای 20 خانوار زیر پوشش این شرکت قرار دارند.

هفت لنگی تصریح کرد: روستاهایی که زیر پوشش این شرکت روستایی نیستند، از سیستم آب لوله کشی شده برخوردار هستند.
وی گفت: آب آشامیدنی 40 روستای شهرستان باشت از چشمه ها تامین می شود.

وی افزود: سه هزار و 250 مشترک هم اینک زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی این شهرستان قرار دارند.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی باشت براز کرد: میزان آب چاه های شاه بهرام و تلخاب بیدک در این شهرستان هفت لیتر بر ثانیه کاهش یافته است.

هفت لنگی عمق چاه شاه بهرام را 180 متر اعلام کرد و بیان کرد: 2 لیتر بر ثانیه هم اکنون از این چاه آب برداشت می شود در حالی که سال های گذشته 9 لیتر بر ثانیه آب برداشتی این چاه بود.

وی فزود: میزان آب چاه تامین کننده آب آشامیدنی روستاهای منصور آباد و کته از 15 لیتر بر ثانیه به چهار لیتر در سال جاری کاهش یافت.

وی تعداد خانوار زیر پوشش این چاه را 200 مورد اعلام کرد: برداشت بی رویه آب از سوی کشاورزان مهمترین دلیل افت این چاه هاست.

هفت لنگی اظهار کرد: هدر رفت آب، عدم مصرف بهینه و وقوع اتفاقات متعدد در شبکه آبرسانی از جمله مشکلات روستاهای غیر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی باشت به شمار می روند.

وی گفت: 450انشعاب غیر مجاز آب از ابتدای سال جاری تاکنون در روستاهای این شهرستان شناسایی و قطع شده است.

 

 

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران