تازه های سایت

25. آذر 1395 - 13:19
در نشست پیشگیری از وقوع جرم مطرح شد/
انتقاد تند مزارعی از «صدا و سیما» و «مدیرکل امور بانوان استانداری» / ازدواج‌های دانشجویی یکی از مخربترین‌های ازدواج‌ها است
چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن دادگستری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز،چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم به ریاست غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات دادگستری برگزار شد.

مزارعی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از مدیرکل امور بانوان استانداری انتقاد و اظهار کرد: مدیرکل امور بانوان همیشه می‌گوید، مسئولان اهتمام به جلسات امور بانوان داشته باشند، اما در جلسه مهمی که ایشان می‌دانست در حوزه طلاق بانوان است حضور ندارد.

حجت السلام غلامرضا مزارعی با اشاره به اینکه چرا مدیرکل امور بانوان استانداری به عنوان متولی طلاق بانوان در این نشست حضور ندارد، افزود: شورای پیشگیری کمک کار خوبی در حوزه طلاق بانوان است، مدیرکل امور بانوان استانداری باید در این جلسات در خصوص این مسائل چانه زنی کند، اما با وجود چنین جلساتی، حضور ندارد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه وقتی در موضوع طلاق متولیان حضور ندارد، دیگران چه کاری می‌توانند انجام دهند، ادامه داد: اولین حوزهای که باید در بخش طلاق و ازدواج تلاش کند، استانداری است، زیرا اعتبارات در این حوزه وجود دارد.

ئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کسانی که داعیه پیامبر را دارند و خادم‌الحرمین هستند اما جانی‌ترین انسان‌ها هستند و با حمایت آمریکا داعش را می‌پرورانند و در مقابل اسلام قد علم کردند تا اسلام را به دیدگاه خود تفسیر کنند و ام القرای جهان اسلام ایران اسلامی را از مسیر خود دور کنند.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع طلاق و افزایش آن در جامعه اشاره کرد و گفت: طلاق یکی از چالش‌های اجتماعی و تهدید کننده کانون جامعه است و با توجه به هجمه‌های دشمن برای از بین بردن کانون خانواده افزایش طلاق نگران کننده است.

مسوول ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد خانواده را منشا صعود انسان در جامعه دانست و بیان کرد: اگر خانواده دچار مشکل باشد جامعه ما به سعادت نخواهد رسید که همه مسؤولان استان باید برای استحکام بنیان خانواده اعتبار و وقت لازم را اختصاص دهند.

مزارعی با بیان اینکه قانون خانواده در جامعه به فراموشی سپرده شده، گفت: چقدر از اعتبارات استانی و کشوری برای پیشگیری از هم گسستگی خانواده اختصاص داده شده در حالی که یک تا دو درصد اعتبارات فرهنگی باید در این حوزه هزینه شود.

رئیس‌کل دادگستری ۸۰ درصد خشونت‌های جامعه را ناشی از مشکلات خانواده‌ها دانست و افزود: برای جلوگیری از افزایش طلاق باید عوامل استحکام خانواده قبل از ازدواج و بعد از ازدواج شناسایی و در این خصوص کار انجام شود.

وی با اشاره به اینکه چقدر جوان‌ها را در انتخاب صحیح در ازدواج کمک کردیم، گفت: ازدواج‌های دانشجویی یکی از مخربترین‌های ازدواج‌ها است و این گفته من به دلیل کارهای آماری و علمی دو دهه گذشته است.

این مسؤول با اشاره به سنخیت و کفریت شرعی در ازدواج باید به خوبی تبیین شود، گفت: برای کاهش آمار طلاق کانون و مراکز مشاوره ازدواج تشکیل شود و در کنار مجاز بودن آزمایش اعتیاد مراجعه به این کانون هم اجباری شود.

مزارعی با بیان اینکه حجاب و شئونات اسلامی رعایت شود، گفت: پوشش زنان و دختران در جامعه نباید زمینه انحراف دیگران را فراهم کند که در کنار دادگاه‌های خانواده مشاوره‌های در مساجد، کانون‌های فرهنگی و … تشکیل شود.

رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد زن و شوهری که از هم جدا می‌شوند را ورشکسته اجتماعی دانست و افزود: تعداد آمار طلاق در سال ۹۱، ۱۰۰۷ مورد به ثبت رسیده که این آمار در سال گذشته به یک هزار و ۴۱۰ افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: در سال ۹۱، ۸ هزار ۹۳۴ مورد ازدواج به ثبت رسیده اما  در سال ۹۴، ۶ هزار و ۹۳۱ ازدواج به ثبت رسیده که افزایش طلاق و کاهش ازدواج در استان کهگیلویه و بویراحمد فاجعه است و این استان رتبه سوم و چهارم طلاق را دارد.

مزارعی عنوان کرد: اگر روند موجود کنترل نشود در آینده با چالش جدی مواجه خواهیم بود که باید با اقدامات لازم کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت پیشگیری از طلاق انتخاب شود.

به گزارش کبنا، مزارعی رئیس کل دادگستری استان همچنین از صدا و سیما کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد و گفت: اگر بخواهیم برنامه فرهنگی در صدا و سیما استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود، باید کلی هزینه به صدا وسیما پرداخت کنیم.

وی با اشاره به هزینه‌های درخواستی صدا و سیما، ادامه داد: برای برنامه فرهنگی در صدا و سیما استان بابت هر دقیقه ۱۶۰ هزار تومان باید هزینه کنیم. مثل برنج محسن نیستیم که بفروشیم و منبع درآمد داشته باشیم، ما منبع درآمدی نداریم.

مزارعی اظهار داشت: صدا و سیما باید به جای برخی از برنامه‌هاشون از برنامه‌های فرهنگی استفاده کند، صدا وسیما باید از ما تقاضا کند، کار‌شناس به صورت رایگان بدهیم و وقت برنامه‌هاش را با برنامه‌های خوب و پرجاذبه پر کنند.

حجت السلام مزارعی تصریح کرد: من برنامه‌های صدا و سیما را به دلیل کمبود وقت نگاه نمی‌کنم، و فقط اخبار می‌بینم و بیشتر از اینترنت اخبار را دنبال می‌کنم.

وی افزود: صدا و سیما استان در هفته یک ساعت در اختیار سازمان‌های قضایی و دادگستری قرار دهند، تا با برنامه‌های فرهنگی خروجی خوبی داشته و آرامش در جامعه برقرار شود. رسالت صدا و سیما در امور فرهنگی است، پول و اعتباری نداریم که بدهیم.

نظرات کاربران