تازه های سایت

2. دى 1395 - 15:32
فداکاری معلم باشتی جان 4 نفر را نجات داد+تصاویر
تماس به موقع یکی از فرهنگیان شهرستان باشت با هلال احمر این شهرستان، 4 نفر از اهالی پیچاب که در برف و کولاک شدید گرفتار شده بودند را از مرگ نجات داد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، علی اکبر قلی پور معلم ابتدایی مدرسه عشایری اشکفت شاه پیچاب شهرستان باشت بعد از مراجعه خانواده یکی از اهالی این منطقه به وی و نگرانی از دیر کردن خانواده اش به همراه معلم دیگری به نام آقای دانایی و دو نفر از روستاییان با ماشین لندیور خود به دنبال آنان می رود...

 

شرح ماجرا از زبان آقای قلی پور:

 

ساعت 7 شب بود که یکی از اهالی روستا، سراسیمه و با نگرانی به من مراجعه کرد و خبر از دیر کردن و نیامدن خانواده اش به ما داد.

 

پس از اطمینان از اینکه اهالی این خانواده به علت برف و کولاک شدید در منطقه صعب العبور پیچاب گرفتار شده اند به همراه یکی از دوستان فرهنگی و دونفر از ریش سفیدان روستا جهت جستجو و کمک راهی منطقه شدیدم.

 

وی ادامه داد: به علت برف شدید، گل ولای و مشخص نبودن جاده کوهستانی با دو ساعت تلاش بالاخره اهالی گرفتار شده در برف که دو مرد، یک زن و یک کودک 4 ساله بودند را پیدا کردیم.

 

این آموزگار باشتی گفت: بعد از جستجوی افراد به زحمت خود را به نقطه ای که گوشی تلفن در آنجا آنتن می داد رساندم و با فرماندار و بخشدار بخش بوستان تماس گرفتیم.

 

در ادامه، علی کرم شجاعی بخشدار بخش بوستان شهرستان باشت در این خصوص گفت: پس از دريافت تماسی از سوی یکی از معلمان شهرستان باشت مبني بر اينكه چهار نفر از اهالی منطقه صعب العبور پیچاب در منطقه عشایری «لوگه» گرفتار برف و کولاک شده اند، موضوع بصورت ويژه در دستور کار اين بخشداری قرار گرفت.

 

وی در ادامه افزود: بعد از هماهنگی با فرماندار شهرستان و همراهی نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان باشت و با راهنمایی این معلمان در ساعت 2 بامداد به منطقه مورد نظر رسیدیم و توانستیم جان هر 4 نفر را نجات دهیم.

 

شجاعی در پایان ضمن تشکر از این فرهنگیان و همچنین جمعیت هلال احمر شهرستان باشت، گفت: به علت کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه پیچاب از اهالی این منطقه می خواهیم تا در روزهای بارانی و برفی حتی المقدور از سفر در این جاده های کوهستانی دوری کنند.

 

 

دیدگاه‌ها

با سلام وتشکر اگه عکسی از این معلم فداکار می گذاشتی خالی از لطف نبود. ما ایشان را می شناسیم ولی برای اینکه دیگر هموطنان با این معلم فداکار آشنا شوند.
درود بر ظفری عزیز و پرتلاش ودرود بر محمدی ریس هلال احمر شهرستان
که سی محمدی
درود بر بخشدار دلسوز بخش بوستان جناب مهندس شجاعی که به موقع هماهنگی های لازم را بعمل آورد .

نظرات کاربران