تازه های سایت

12. دى 1395 - 23:14
معاون سیاسی دانشگاه امام حسین تهران در جمع بسیجیان شهرستان باشت:
در فتنه 88 برخی خواص از قطار انقلاب پیاده شدند/۹دی ماه با تأسی از فرهنگ عاشورا خلق شد
معاون سیاسی دانشگاه امام حسین تهران گفت: ۹دی ماه با تأسی از همین فرهنگ عاشورا خلق شد،این روز یوم الله است و این ویژگی ها را داشته است که در آن روز مردم احساس خطر کردند و فهمیدند دشمن اصل نظام را نشانه گرفته است،و به صورت خودجوش به خیابان ها آمدند و فتنه ۸ ماهه را جمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، سرهنگ غلام حسین طیبی، معاون سیاسی دانشگاه امام حسین تهران در جمع بسیجیان گفت:در طول تاریخ روزهایی به اسم یوم الله نام گرفتند مانند:۲۲بهمن،۱۵خرداد۴۲،۱۶آذر،۱۳آبان و سایر روزهای دیگر که روز ۹دی هم روز یوم الله نام گرفته است،۹دی روز یوم الله شد روزی ماندگار درتاریخ،روزی که باید برای آن بزرگداشت گرفت.

 

وی افزود:قرآن کریم می فرمایید؛یوم الله را به خاطر آن ویژگی هایی که دارد گرامی بدارید،از جمله ویژگی های روز یوم الله عبارتند از:۱_ریشه در مبانی دینی،باورها و اعتقادات ما دارد۲_مردمی است و تشکیلاتی نیست،خودجوش است که مردم به صورت داوطلبانه این روزعا را خلق میکنند.

 

طیبی در ادامه بیان کرد:هر وقت ما از مفاهیم قدرت خودمان استفاده کرده ایم پیروز شدیم،که این وعده قرآن است که حذب خدا بر حذب شیطان پیروز است این وعده الهی ردخور ندارد و نتیجه آن مشخص است.

 

وی افزود:هرزمان ما از مفاهیم،قدرت خودمان در زندگی شخصی و اجتماعی استفاده کردیم و اعتبار بخشی کردیم به همان میزان هم پیروزی حاصل شده است.

 

معاون سیاسی دانشگاه امام حسین تهران گفت:در سال ۴۲وقتی امام خمینی در شب عاشورا نهضت را کلید زد با یک سخنرانی خیلی غراق شروع و استبداد زمانه را رسوا کردند،اما درهمان زمان هم در حوزه های علمیه خیلی ها میگفتند با چه ابزاری میخواهید شاه را بیرون کنید!مگر میشود شاه را بیرون کرد!؟اما امام با همین معادله و مباحثه جلو آمد چون کسی که به سمت خداوند قدم برمیدارد خداوند هم او را یاری میکند.

 

طیبی ابراز داشت:وقتی واکاوی میکنیم در تاریخ انقلاب اسلامی همه ی تاریخ ۳۸ساله انقلاب را که مرور می کنیم درهرجایی که با همین معادله خیلی روشن جلو آمدیم توانستیم مشکلات خودمان را حل کنیم،و به هر میزان که از این معادله فاصله گرفتیم دچار مشکل شدیم .

 

وی ادامه داد:در ۹دی مردم بعد از ۸ماه که نظام را آشوبگران دست خوش آشوب کردند عده ای داخلی و خارجی ها،متوجه شدند که اصل نظام بهانه این آشوبگران قرار گرفته است که در آن شعارهای انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است و مرگ بر اصل ولایت فقیه را سر میدادند،که در مورد اصل ولایت فقیه حضرت امام خمینی میفرمایند؛ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاء و اولیاء الهی است که این همان خط الهی است که از اول خلقت بشر آغاز شده است.

معاون سیاسی دانشگاه تهران در ادامه عنوان کرد:در طول تاریخ تقابل بین حق و باطل را میبینیم که در زمان هابیل و قابیل،فرعون و موسی،پیامبر و قریش و تا به الان ادامه دارد،انقلاب اسلامی که نشأت گرفته از فرهنگ عاشورا است که در عاشورا شروع شد ،کلید خورد ،امتداد پیدا کرد و پیروز شد،این انقلاب یک انقلاب حسینی است.

 

غلام حسین طیبی بیان کرد:ایامی مثل ۹دی ماه با تأسی از همین فرهنگ عاشورا خلق شد،این روز یوم الله است و این ویژگی ها را داشته است که در آن روز مردم احساس خطر کردند و فهمیدند دشمن اصل نظام را نشانه گرفته است،و به صورت خودجوش به خیابان ها آمدند و فتنه ۸ ماهه را جمع کردند.

 

 

وی ابراز داشت:بعضی از این شیطانک ها میگویند تا کی میخواهید بحث فتنه ۸۸را تکرار کنید،از آن موقع ۷سال گذشته است ،تکرار این حرفها تفرقه بین یاران انقلاب میشود!!باید به آنها گفت؛آنهایی که در انقلاب هستند از این اقدامات دلگیر و ناراحت نمیشوند،در این باره شهید محمدرضا بیضایی میگویید:در فتنه ۸۸انقلاب قی کرد،بالا آورد که یک عده ای که از جنس انقلاب نبودند و به خورد انقلاب داده شده بودند و خودشان را به انقلاب چسپانده بودند انقلاب اینها را بیرون ریخت،اینها استنداق انقلاب را نداشتند و از قطار انقلاب پیاده شدند.

 

طیبی در ادامه گفت:بازخوانی فتنه مانع از این که چه بر ماگذشت خواهد شد،همه فتنه ها همینگونه هستند،و  تکرار آن باعث ارتقاء بصیرت مردم میشود.

 

وی گفت: رهبر انقلاب در بحث عاشورا میفرماید:اگر عاشورا هم تکرار نشود فراموش میشود و حضرت امام خمینی می فرمایند؛این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

طیبی ابراز داشت:دشمن بعد از یک دهه جنگ و ترور و مبارزه با ایران به این نتیجه رسید که ما نمیتوانیم با توپ و تانک و صلاح جلوی ملت ایران بایستیم،و باید ایمان مردم را نشانه بگیریم،که یکی از فاکتورهای ایمان ملت ایران عاشورا است که دشمن درصدد ضربه زدن به آن است چون عاشورا یک مسئله انسجام بخش و زنده کننده ملت ها است،هرکسی با هردیدگاه و وضعیتی که داشته باشد حتی اهل سنت و ارمنی ها و ...و کسانی که خیلی به مذهب و مکتب هم پایدار نیستند ولی عاشورا زیر چتر خودش همه این افراد را جمع میکند.

 

وی در پایان اظهار کرد:در ۹دی،این عاشورا بود که به داد ما رسید و این فرهنگ عاشورایی که زنده است و تا هست هم اسلام را سرپا نگه میدارد و امام علی می فرمایند:ریشه همه ی فتنه هایی که صورت میگیرد از هوای نفس است.

 

 

انتهای پیام/ن سجادی

نظرات کاربران