تازه های سایت

16. دى 1395 - 10:22
پنج شنبه ای به یاد شهدا
تحصیل و علم آموزی راه مبارزه با استکبار است
شهید امان الله ارشادی در فرازی از وصیت نامه خود نوشته است: از برادرانم می‌خواهم که تا حد امکان به تحصیل ادامه داده، از کم شدن یک برادر از صف آن‌ها غصه نخورند که شهید هم که بشوم هر روز در کنار شما هستم.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، شهید امان‌الله ارشادی، سال ۱۳۴۱ش در روستای گله‌گان از توابع شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد چشم به جهان گشود.

 

اخلاق و رفتار شهید ارشادی چنان عالی بود که هر کس را در برخورد اول جذب خویش می‌کرد و پیوسته مواظب بود که خاطر کسی از وی آزرده نشود.

 

امان‌الله پس از کسب مدرک دیپلم، در نهاد انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثبت‌نام کرد. شهید ارشادی پس از سپری کردن دوره‌ آموزشی در شیراز، به‌طور داوطلبانه روانه جبهه‌های حق علیه باطل گشت.

 

امان‌الله چهار روز قبل از شهادت به مرخصی آمده بود و در این مدت از همه‌ دوستان خود خداحافظی کرده و حلالیت خواسته بود و به آن‌ها صراحتاً اظهار می‌داشت: «من این‌بار شهید خواهم شد.»

 

ارشادی سرانجام به شهادت رسید تا مصداق بارز بیانات مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) گردد که فرموده‌اند: «امروز، به فضل همین شهادت‌ها و به برکت خون شهدا، ملت ما ملت سربلند و آبرومندی است و ملت‌ها آبرو و عزت را این‌گونه باید پیدا کنند و نیز شهادت بالا‌ترین پاداش و مزد جهاد فی سبیل ‌الله است و یا هرچه داریم، به برکت جان‌فشانی‌ها و فداکاری‌هاست، به برکت روحیه شهادت‌طلبانه است.

 

سردار امان‌الله ارشادی در تاریخ سی‌ و یکم خرداد‌ماه سال ۱۳۶۳ هجری شمسی در سن بیست و دو سالگی در استان کردستان (سرو) به فیض عظمای شهادت نائل گردید.

 

مزار پاک و مطهرش در گلزار شهدای باشت، پذیرای عاشقان همیشگی راه گلگون جهاد و شهادت است.

 

سردار شهید امان‌الله ارشادی طی فرازهایی از وصیت‌‏نامه ارزشمندش، خطاب به بازماندگان می‌نویسد: «... از برادرانم می‌خواهم که تا حد امکان به تحصیل ادامه داده، از کم شدن یک برادر از صف آن‌ها غصه نخورند که شهید هم که بشوم هر روز در کنار شما هستم. از پدر و مادرم می‌خواهم که برادران و خواهرانم را تربیت اسلامی کنند. با شهید شدن من - که این افتخار را در خود نمی‌بینم - از زندگی دلسرد نشوند و همیشه به‌یاد خدا باشند چون فقط با یاد خدا دل‌ها آرامش می‌یابد...»

 

شهید امان‌الله ارشادی
نام پدر: غلام
تاریخ تولد: ۱۳۴۱
تاریخ شهادت: ۳۱ خرداد ۱۳۶۳
محل تولد: باشت، روستای گله‌گان
طول مدت حیات: ۲۲ سال
محل شهادت: کردستان، سرو
مزار شهید: گلزار شهدای باشت

 

روحش شاد و یادش گرامی

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران