تازه های سایت

17. دى 1395 - 13:48
امام جمعه باشت در خطبه های امروز این شهرستان
بعضی ها در مسئله حجاب، روی رضاخان را سفید کرده اند/ترکیه درون چاهی که خود کنده بود گرفتار شد/برخی مدیران در جلسات از فضای مجازی دل نمی کنند
خطیب جمعه شهرستان باشت گفت: کشور ترکیه، کشوری است که در تمام مسائل به تروریست ها کمک کرده بود ولی الان درون چاهی که خود کنده بود گرفتار شده است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، حجت‌الاسلام عبد‌الرحیم عبودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی و توجه به اوامر و دستورات خداوند توصیه و سفارش کرد و گفت: هیچ پوششی در این عالم بهتر از تقوی الهی نیست و آنچه سبب می شود آبرو و شرف انسان حفظ شود، ارتباط و رفتن به سمت خداست.

 

وی با اشاره به روز 17 دی ماه و یادآوری دستور کشف حجاب گفت: 17 دی ماه یادآور یک دستور غم انگیری است و آن دستور رضاخان پهلوی جهت کشف حجاب در سال 1314 بود، دستوری که بر اساس آن واجب بود همه کشف حجاب کنند.

 

خطیب جمعه باشت افزود: مسئله حجاب مربوط به اسلام نیست، اگر تاریخ را بررسی کنیم تاریخچه حجاب به قبل از اسلام و به ادیان دیگر نیز برمیگردد.

 

عبودی با بیان اینکه، مسئله حجاب یک ضرورت برای مردان و زنان است، تصریح کرد: اسلام اگر به مسئله حجاب بسیار تآکید دارد به واسطه حفظ قداست زن است؛ قداستی که به واسطه آن ارزش زن حفظ شود و این بدان معنی است که در بین ادیان الهی، دین اسلام بیشترن حرمت و جایگاه را برای زنان قائل شده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه، با حفظ حجاب اسلامی شخصیت زنان حفظ می شود، گفت: دشمنان این مرز و بوم امروزه به واسطه ی ماهواره ها دارند بدحجابی را ترویج می دهند، تا بتوانند بانوان و دختران ما را  بد پوشش کنند و در نهایت به اهداف خود برسند.

 

وی در ادامه به سخن امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: در تربیت فرزندان نقش زنان از نقش مردان بالاتر و مهمتر است؛ چون این زنان هستند که در جامعه فرزندان مومن تربیت می کنند، فرزندانی که همانند امام خمینی (ره) یک جامعه را نجات می دهند.

 

بعضی ها روی رضاخان را سفید کرده اند

 

خطیب جمعه باشت بیان کرد: الان دوران رضاخان نیست، دوران نظام اسلامی است حاکمیت، حاکیمت اسلام است و در راس آن ولایت وفقیه است، آیا وضعی که امروز ما داریم قابل قبول است؟ ایا وضع ما در  دانشگاه ها، مدارس، کوچه و بازار و محافل و عروسی هایمان زیبنده نظام اسلامی و مسلمین است؟ آیا در این جهت نباید عرق شرم بریزیم؟ آیا بعضی ها روی رضا خان را سفید نکرده اند؟

 

عبودی گفت: آنچه که لازم است بدانیم این است که در این زمینه دشمن حمله را آغاز کرده و خوب دارد پیش روی می کند، نباید از واقعیات فرار کنیم.

 

وی با بیان اینکه، در بعضی از شهرها و خیابانهایمان وضعیت پوشش و حجاب به حد بحران رسیده است، تصریح کرد: علت باید بررسی شود، قطعا علت آن فقر و مسائل اقتصادی، تورم و  معشیت نیست که بخواهیم بهانه کنیم،  علت را باید جاهای دیگر جوایا شویم.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اسلام یعنی حجاب، پوشش و عفت و این در وصیت نامه اکثر قریب به یقین شهدا آمده است که خواهران من حجاب را رعایت کنید.

 

ترکیه درون چاهی که خود کنده بود گرفتار شد

 

خطیب جمعه باشت در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این‌ هفته شهرستان باشت به تحولات منطقه اشاره کرده و گفت: در سوریه و عراق به حمدلله پیروزی های خیلی خوبی حاصل شده است.

 

وی در ادامه مسائل کشور ترکیه را بازگو کرد و افزود: کشور ترکیه، کشوری است که در تمام مسائل به تروریست ها کمک کرده بود ولی الان درون چاهی که خود کنده بود گرفتار شده است.

 

عبودی گفت: این پاسخ کسانی است که می گویند چرا ایران به سوریه و عراق کمک می کند؟ اولاً، کمک کردن به مسلمانان در هر جای جهان وظیفه دیگر ملت های مسلمان است و نکته مهمتر این است که در واقع ما به امنیت خود کمک می کنیم دشمن را در بیرون از خاک های ایران زمین گیر کرده ایم و این یعنی امنیت.

 

برخی از مدیران در جلسات از فضای مجازی دل نمی کنند

 

امام جمعه باشت در قسمت دیگری از سخنان خود به اهمیتف محاسن و مضررات فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی، فضای گسترده ای است که نمی توان از آن فرار کرد و در دسترس همه مردم است ولی انچه که مهم است، اینکه مردم باید هشیار باشند، جوانان باید بیدار باشند که این فضا علاوه بر محاسن خود دارای ضررهایی است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه اولین ضرر فضای مجازی را، اتلاف وقت دانست و بیان کرد: در آماری که دیدم هر نوجوان و جوان ایرانی روزانه 9 ساعت از وقت خود را در فضای مجازی سپری می کند، این یک خطر است، مگر ما چقدر زمان داریم که 9 ساعت از 24 ساعت شبانه روز را اینگونه صرف کنیم.

 

وی افزود: الان در بیشتر خانه ها هر نفر یک گوشی دارد وهرکس سرگرم گوشی خودش است، این موارد به جلسات اداری که در آن باید تصمیمات مهمی برای زندگی مردم گرفته شود نیز سرایت کرده است که باید کنترل و مدیریت شود.

 

عبودی در پایان، عصبی شدن، ناآرامی و پرخشاگری، افت تحصیلی و کاهش بازدهی کار در بین شاغلین را از دیگر مضرات فضای مجازی دانست.

 

 

انتهای پیام/ک308

 

 

 

 

 

نظرات کاربران