تازه های سایت

24. دى 1395 - 14:14
امام جمعه موقت باشت
سرنوشت پادشاهان زمان همانند سرنوشت شاه ایران خواهد بود
امام جمعه موقت باشت گفت: شاه بعد از فرار از اربابان و حامیان خود کمک خواست ولی هیچ کس حمایت نکرد و این درس عبرتی برا پادشاهان زمان است که دل به استکبار بسته اند و آنها قطعا هم چنین سرنوشتی در انتظارشان است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله بلادی نژاد ظهر در نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته باشت ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به حدیثی از امام جواد (ع) گفت: فرارسیدن مرگ انسان ها، به جهت معصیت و گناه، بیشتر از مرگ طبیعی و عادی است، همچنین حیات و زندگی  لذّت بخش به وسیله نیكی و إحسان به دیگران بیشتر و بهتر از عمر بی نتیجه است.

 

وی با بیان اینکه، یکی از موانع رسیدن به تقوای الهی گناه است، افزود: گناه در لغت به معنی جرم و خطا است، نافرمانی از انجام عملی که برخلاف قانون الهی باشد که به واسطه آن عمر انسان کم می شود.

 

بلادی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) بیان کرد: از گناهان بپرهیزید که خراش ها و زخم های بدن بر اثر گناه کردن انسان ها است، هر مصیبتی که به شما میرسد به خاطر گناهان خودتان است.

 

خطیب جمعه موقت باشت با اشاره به 26 دی ماه سالروز فرار شاه گفت: سرانجام در روز 26 دی ماه سال 1357 شاه مجبور به فرار به سمت کشور مصر شد.

 

وی ادامه داد: شاه بعد از فرار از اربابان و حامیان خود کمک خواست ولی هیچ کس حمایت نکرد و این درس عبرتی برا پادشاهان زمان است که دل به استکبار بسته اند و آنها قطعا هم چنین سرنوشتی در انتظارشان است.

 

بلادی به مناسبت به روز دوشنبه 27 دی ماه سال 1344 نیز اشاره کرد و گفت: این روز هم مصادف است با روز شهادت شهیدان نواب صفوی، طهماسبی، برادران واحدی و ذوالقدر است که گروه جمعیت فدائیان اسلام را تشکیل داده بودند که حرکت های انقلابی داشتند که از جمله برداشتن مهره های پلیدی که سد راه اسلام شده بودند.

 

وی در ادامه به رحلت آقای هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و افزود: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی کسی بود که هم قبل و هم بعد از انقلاب همیشه، انقلابی بودند و در جایگاه های مختلفی مدیریت کردند و همه مسئولیت ها را آبرومندانه و مدبرانه مدیریت کردند.

 

امام جمعه موقت باشت بیان کرد: در هر مقام و نصبی که باشیم مرگ ناگهانی به سراغ ما می آیند و خبر نمی کنند، هرجا هستیم باید مواظب اعمالمان باشیم و در مسیر خدا گام بردیم.

 

بلادی گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، مثل خیلی از بزرگان انقلاب، دشمانی در پی تخریب شخصیت ایشان بودند، این گونه حرکات از اوایل انقلاب تا کنون ادامه داده است ولی مردم با بصیرت ایران اسلامی همواره هوشیار هستند.

 

انتهای پیام/ک308/ خ سجادی

نظرات کاربران