تازه های سایت

30. دى 1395 - 21:39
اثر گردشگری درخت سرو لار شهرستان باشت ساماندهی می شود+تصاویر
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از ساماندهی اثر گردشگری درخت سرو لار شهرستان باشت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، محمود باقری عصر امروز در حاشیه بازدید از درخت سرو لار باشت با اشاره به اینکه این درخت یک اثر طبیعی گردشگری است اظهار داشت: این اثر قدمت بالای تاریخی دارد، بنابراین لازم است حفظ و نگهداری شود.

وی با بیان اینکه حفاظت از آثار میراث فرهنگی و تاریخی وظیفه همه مردم و مسئولان است، افزود: برای جلوگیری از تخریب این اثر که در فهرست آثار ملی هم ثبت شده، اطراف آن فنس‌کشی می‌شود.

 

photo_2017-01-15_08-32-14

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه درخت سرو لار در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر باشت و حدود ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد، تصریح کرد: مورخین قدمت این درخت را حدود ۲۷۰۰ سال تخمین زده‌اند.

 

img_0310

 

باقری گفت: منطقه لار شهرستان باشت قابلیت خوبی برای ایجاد بوم‌گردی عشایری دارد و اداره کل میراث فرهنگی آمادگی دارد تا سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در زمینه بوم‎گردی عشایری در منطقه لار دارند را حمایت کند.

 

img_0315

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تسهیلات ارزان قیمتی برای سرمایه‌گذاران طرح های بوم گردی اختصاص داده ایم.

 

img_0309

 

باقری ابراز کرد: این استان با داشتن بیش از ۳۰۰ تفرجگاه طبیعی، حدود دو هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، بیش از ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم‌نواز مکانی مناسب برای مسافران است.

 

بسیج نیوز

انتهای پیام/

نظرات کاربران