تازه های سایت

3. بهمن 1395 - 17:22
مصاحبه اختصاصی
آخرین وضعیت ساختمان پلاسکو از دید آتش نشان کهگیلویه و بویراحمدی+تصاویر
یکی از چهار آتشنشان هم استانی که هم اکنون در محل ساختمان پلاسکو در حال آوار برداری و کمک رسانی است، به تشریح آخرین جزئیات حادثه پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، ساعتها از آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکوی ۵۴ ساله و فرو ریختن این ساختمان و دفن دست‌کم ۲۰ آتش نشان می‌گذرد و تلاش‌ها برای یافتن پیکرهای قربانیان و افراد زنده احتمالی ادامه دارد.

 

ساختمان پلاسکو یکی از ساختمان‌های بزرگ و تجاری تهران بود که قدمت ۵۳ ساله داشت ولی صبح روز پنجشنبه دچار آتش سوزی گسترده شد. از این ساختمان ۱۷ طبقه به‌ عنوان اولین ساختمان مرتفع و مُدرن ایران یاد می‌شود.

 

ساختمانی که به دلیل حجم گسترده آوار و گرفتار شدن بیش از 20 نفر در زیر آن و با وجود تلاش های شبانه روزی تمامی ارگان های خدمت رسان بعد از 4 روز هنوز به طور کامل پاکسازی نشده است.

 

به همین منظور برخی از استان های کشور نیروهای متخصصی آتش نشان را به تهران فرستاده اند که در این بین استان کهگیلویه و بویراحمد یک تیم تخصصی آوار برداری آتش نشانی شامل چهار نفر را به منطقه اعزام نمود.

 

یکی از این چهارنیروی تخصصی آقای مهران عباسیان اهل  شهرستان باشت است که این پایگاه خبری در مصاحبه ای اختصاصی آخرین روند اقدامات انجام شده و در حال انجام را از ایشان جویا شده است که در ادامه با هم می خوانیم.

 

 

این آتش نشان هم استانی در پاسخ به این سوال که در حال حاظر اوضاع ساختمان پلاسکو در چه حالی است، گفت: در حال جمع آوری آوار و جستجو جهت پیدا کردن افراد زنده احتمالی و اجساد هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه، حجم آوار بسیار زیاد است گفت: هم اکنون آتش اصلی مهار شده ولی کند سوزی را در زیر آوار داریم.

 

عباسیان در پاسخ به سوال دیگری که تا کنون چند شهید آتش نشان داشته ایم، افزود: حجم عملیات سنگین است و تا کنون سه شهید آتش نشان از زیر آوار بیرون آورده شده است.

 

 

آتش نشان باشتی ادامه داد: به علت حجم زیاد آوار مشخص نیست عملیات چند روز طول بکشد، ولی آنچه مشخص است تلاش شبانه روزی تمامی ارگان های خدمت رسان و مربوطه در جهت تسریع عملیات آوار برداری است.

 

مسول عملیات امداد و نجات سازمان آتش نشانی استان گفت: تیم تخصصی آوار برداری استان صبح روز جمعه در ساختمان پلاسکو تهران حاظر بوده و در حال خدمت رسانی است.

 

گفتنی است، مهران عباسیان از فرزندان طایفه دولیاری روستای آبدهگاه شهرستان باشت است.

 

خیابان 13 آبان و جمعه بازار یاسوج در خطر حادثه ای بدتر از حادثه ی پلاسکو/ خوابگاه های دانشجویی استان در انتظار فاجعه

 

 

مدیرعامل آتش نشانی استان نیز پیش از این، از اعزام این تیم 4 نفره برای کمک به آورار برداری در ساختمان پلاسکو تهران خبر داده بود و گفت: اتفاق رخ داده در تهران هشداری برای خیلی از استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد است چرا که این استان تجهیزات بسیار ضعیفی دارد و خیلی از ساختمان های استان به ویژه شهر یاسوج از استحکام بسیار کمی برخوردار هستند.

محمد رستمی افزود: همانند چنین اتفاقی که در تهران رخ داده است ممکن است در خیابان 13 آبان و جمعه بازار یاسوج رخ دهد که اگر چنین اتفاقی رخ دهد عمق فاجعه ممکن است خیلی ببیشتر از حادثه ساختمان پلاسکو تهران باشد.

وی گفت:خوابگاه های دانشجویی استان از نظر سیستم گرمایشی اصلا امنیت ندارند و هر لحظه ممکن است فاجعه ای رخ دهد.

مدیرعامل آتش نشانی یاسوج افزود: با وجود همه این شرایط آتش نشانی یاسوج نیز تجهیزات مناسبی ندارد به گونه ای که ما حتی لباس عملیات و دستگاه تهویه هم نداریم.

رستمی گفت: از همه مسئولان درخواست داریم برای تجهیز کردن آتش نشانی های استان همکاری کنند چرا که نبود یک دستگاه ممکن است جان یک نفر و شاید یک جمعیت را به خطر بیندازد.

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران