تازه های سایت

16. بهمن 1395 - 12:12
جمعی از جوانان بیکار گچساران به اظهارات اخیر تاجگردون واکنش نشان دادند
جناب تاجگردون!،تنبل نامیدن یا پرتوقع دانستن ما بیکاران کار شایسته ای نیست ما جوانان بیکار گچساران هر کدام به مدت پنج تا 10 سال از دوران فارغ التحصیلی ما از دانشگاه در رشته های مختلف می گذرد و اکثریت این سالها را در آژانس ها با شغل شریف رانندگی گذرانده یا در جستجوی کار به شهرهای اطراف و دور از خانه و غربت رفته ایم.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، جمعی از جوانان تحصیلکرده و فاقد شغل شهرستان گچساران در یادداشتی به برخی اظهارات اخیر نماینده گچساران و باشت در مجلس انتقاد کردند.

 

بسمه تعالی

نماینده ارزشمند مردم شریف گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی

 

جناب آقای دکتر غلامرضا تاجگردون

با سلام

 

اظهارات جنابعالی تحت عنوان: "همشهریان ما همگی کار دولتی می خواهند که این ممکن نیست" باعث تالم و  تامل ما گردید و بر آن شدیم بعنوان جمعی از جوانان بیکار و تحصیلکرده و  مخاطبان این جمله شما ،پیرامون اظهارات جنابعالی پاسخی داده باشیم.

 

در ابتدا برای جلوگیری از سواستفاده مخالفان شما از این نامه گلایه آمیز ما خطاب به شما باید به استحضار برسانیم که اینجانبان خوشحال و راضی هستیم فردی تحصیلکرده و با رزومه بسیار قوی همچون جنابعالی سکان نمایندگی و وکالت این حوزه را در دست گرفته و شخصیت اصلاح طلبی-اعتدالی شما و بیان حرف های دل مردم در زمینه های مختلف فرهنگی،سیاسی،اقتصادی و… کشور امروز باعث افتخار اکثریت حامیان شما از جمله ما می باشد.

 

جناب دکتر غلامرضا تاجگردون ،در یادداشتی که دو روز پیش دررسانه ها از طرف شما منتشر گردید ضمن بیان این جمله که :"همشهریان ما همگی کار دولتی می خواهند که این ممکن نیست”” اظهار  داشتید:”نیروهایی که پیمانکار(بیمارستان نرگسی) مشغول کرده عمدتا غیربومی هستند.از آنان خواستم نیروهای محلی بکار بگیرند. لیست نیروهای مورد نیازشون را به اداره کار بدهند اداره کار هم به واحدهای کاریابی اعلام کرد متاسفانه از ١٠٠ نفر فقط ٨ نفر حاضر شدند و معرفی شدند. متاسفانه جوانان ما عمدتا حراست نفت و از این قبیل کارها را تمایل دارند که امکانپذیر نیست".

 

اما جناب دکتر تاجگردون به راستی چرا اکثریت جوانان بیکار حوزه انتخابیه جنابعالی تمایل به حضور در حراست نفت یا بخش ها متصل به شرکت بهره بهرداری نفت و گاز گچساران را دارند؟

 

پاسخ شاید تا حدودی واضح و مبین باشد چرا که اصلی ترین دلیل آن تداوم و امنیت شغلی است که در زیر پرچم و نام شرکت نفت وجود دارد و بالعکس نبود تداوم و امنیت شغلی در دیگر بخش های کارگری و شرکت های خصوصی باعث ترس و ابهام جوانان به این بخش شده است.

 

قطعا روز گذشته دررسانه ها خبر اخراج ۱۸ کارگر شرکت بهنوش گچساران را شنیدید که هرکدام از آنان سابقه چندین سال کار در این شرکت را داشته و اکنون در آستانه عید نوروز چه کسی جوابگوی زنان و فرزندان آنان است؟

 

جناب دکتر تاجگردون قطعا بارها خبر تجمع کارگران سد چمشیر را در مقابل فرمانداری گچساران شنیده اید که مطالبات آنان بیش از چند ماه پرداخت نمی گردد و خطر بیکاری نیز بیخ گوش آنان است.

 

نماینده شریف گچساران و باشت بعد از افتتاح آن هایپر مارکت که توسط شما صورت گرفت قبل و بعد از آن چند کارخانه و طرح اشتغالی-اقتصادی افتتاح گردید که ما تحصیلکرده ها و بیکاران به آنجا مراجعه نکرده و تنها برای پشت میز نشینی و حراست نفت اعلام آمادگی کرده باشیم؟

 

اینجانبان هر کدام به مدت پنج  تا ده سال از دوران فارغ التحصیلی ما از دانشگاه در رشته های مختلف می گذرد و اکثریت این سالها را در آژانس ها با شغل شریف رانندگی گذرانده یا در جستجوی کار به شهرهای اطراف و دور از خانه و غربت رفته  پس قطعا اشتغال در دیگر بخش های غیر از پشت میز نشینی و شرکت بهره بهرداری نفت و گاز گچساران را به راننده آژانس و تاکسی بودن ترجیح خواهیم داد اما اکنون نه خبری از تقویت بخش های خصوصی و راه اندازی کارخانجات و بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ است و نه خبری از امنیت و تداوم شغلی در واحد های موجود.

 

نماینده محبوب و شریف گچساران و باشت ،تنبل نامیدن یا پرتوقع دانستن ما بیکاران کار شایسته ای نیست و نباید به خاطر یک بیمارستان که شاید تخصص تحصیلی اکثریت ما بیکاران در حیطه آن بخش درمانی نباشد،یا اطلاع رسانی لازم از اعلام نیاز نیرو آن بیمارستان مذکور صورت نگرفته باشد باعث نتیجه گیری های دیگری گردد.

 

در پایان ضمن ارزشمند دانستن و خواندن شما از خداوند منان خواستاریم جنابعالی و دیگر دلسوزان واقعی مردم و جوانان را یاری دهد تا هر چه زودتر غده بدخیم بیکاری علاج گردد.

 جمعی از بیکاران گچساران

 

 

پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

اخه چرا برا اونایی که خط نشون کشیدند برا تاجگردون کار هست برا اونایی که سکوت میکنن کار نیست

نظرات کاربران