تازه های سایت

30. بهمن 1395 - 16:39
معاون فرماندار باشت
مبارزه با مواد مخدر مسئولیتی همگانی است
معاون فرماندار باشت با اشاره به انحرافات اجتماعی حاصل از مواد مخدر گفت: مبارزه با مواد مخدر مسئولیتی همگانی است زیرا هیچ نهادی به تنهایی نمی تواند با این بلای خانمان سوز مقابله کند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، فرهاد محمدی در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر باشت به انحرافات اجتماعی حاصل از مواد مخدر اشاره کرد و گفت: بسیاری از انحرافات اجتماعی حاصل  استفاده و مصرف مواد مخدر است که به دنبال اعتیاد، انحرافات اجتماعی فراوانی از جمله دزدی و فساد را در پی خواهد داشت.

محمدی افزود: می توان با آموزش مهارت زندگی به جامعه و خانواده ها  از بسیاری انحرافات جلوگیری کرد و خانواده ها را به عنوان رکن مهم جامعه مصون از انحرافات نگه داشت.

معاون فرماندار باشت گفت: کارهای خوبی در سطح شهرستان صورت گرفته که لازم است از همه دست اندرکاران تشکر کرد ولی باز هم لازم است فعالیت ها را افزایش دهیم و در همین راستا تمام مدیران و مسئولان احساس مسئولیت کنند.

وی افزود: مبارزه با مواد مخدر زمانی اثرات ملموس در پی خواهد داشت که مبارزه در بطن جامعه باشد و به صورت نهادینه شده و عدم تقاضا از سوی مردم باشد چرا که مبارزه انتظامی بدون همکاری عمومی جوابگو نخواهد بود.

محمدی بیان کرد: یکی از کمک های لازم به خانواده های دچار اعتیاد حمایت مالی از این خانواده ها جهت ترک و اقامت در کمپ های ترک اعتیاد است که بتوان تا حدودی دغدغه این خانواده ها را مرتفع کرد.

 

بسیج و نیروهای بسیجی مهمترین ظرفیت برای مبارزه با مواد مخدر است

در ادامه سید ناصر رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: با توجه به جامعه هدف در مدارس و مراکز آموزشی می توان با برنامه ریزی های کارشناسی و تخصصی  از  ورود جوانان به این بلای خانمان سوز جلو گیری کرد و بخش مهمی از جامعه را مصون نگه داشت.

وی افزود: یکی از منابع مهم که از ظرفیت بالایی برای مبارزه با مواد مخدر برخوردار است بسیج و نیروهای بسیجی است که با ورود عملیاتی این قشر مهم از جامعه به نتایج ملموسی دست پیدا کرد.

دبیر شورای  هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: امروزه دستگاه قضایی همکاری مناسبی با دستگاه های درگیر با مواد مخدر بویژه نیروی انتظامی دارد و همین امرمی تواند به عنوان فرصت مناسبی برای مبارزه  با مواد مخدر در سطح استان باشد.

وی گفت: سیاست اصلی در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید فرهنگی و اجتماعی باشد به گونه ای که تقاضای مواد مخدر را در جامعه به حداقل ممکن رساند.

رضایی به داشتن نقشه راه و اولویت در مسیر مبارزه با مواد مخدر اشاره و بیان کرد: جهت هدفمند شدن مبارزه با مواد مخدر و دستیابی به نتایج ملموس لازم است نقشه راه و برنامه های کارشناسی ترسیم کرد تا به مسیر جهت دهی مناسب دهد و نتایج مفید محقق شود.
 

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران