تازه های سایت

4. اسفند 1395 - 19:21
در دولت تدبیر و امید
34 هزار کلاس درس در کشور به بهره برداری رسید
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: 34 هزار کلاس درس در دولت تدبیر و امید در کشور به مساحت 5 میلیون مترمربع در آموزش و پرورش به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، محمدتقی نظرپور عصر امروز در بازدید از برخی از مدارس شهرستان باشت گفت: در چارچوب فعالیت دولت تدبیر و امید 6241 پروژه با 34 هزار کلاس درس به مساحت 5 میلیون مترمربع در آموزش و پرورش به بهره برداری رسید.

 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: بناهای مقاوم با معماری بومی و فضای آموزشی مناسب در ایجاد نشاط و افزایش کیفیت آموزشی تاثیر زیاد داشته و ماندگاری بالایی خواهد داشت.

 

وی با اشاره به نوسازی و مقاومسازی 48 درصد مدارس و فضاهای آموزشی در کشور گفت: مقاومسازی ساختمانها و تکمیل طرحهای نیمه تمام مهمترین اولویت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است لذا موضوع تجهیز در اولویت بعدی قرار دارد.

 

 

نظرپور در ادامه به روند مستمر در بازدید از پروژه های در دست اجرای آموزش و پرورش در مناطق مختلف کشور اشاره و تصریح کرد: مسئولان آموزش و پرورش باید در حین اجرای پروژه ها به طور مستمر بازدید و روند کار را بررسی کنند تا با توجه به نظارت بر پروژه ها در آینده با مشکل مواجه نشوند.

 

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش افزود: مسئولان باید به فضاهای سبز موجود در مدارس توجه ویژه ای داشته باشند زیرا اینگونه فضاها تأثیر بسزایی در روند پیشرفت آموزشی آنها ایجاد خواهد کرد.

 

سید مسعود حسینی فرماندار باشت نیز در بازدید از مدرسه الزهرای شهر باشت گفت: مدرسه 6 کلاسه الزهرا باشت در 2 طبقه در حال ساخت است.

وی  افزود: این طرح هم اکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل نیز به 12 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد.

فرماندار باشت بیان کرد: تاکنون 600 میلیون ریال برای ساخت این فضای آموزشی هزینه شده است.

 

حسینی در ادامه با خطاب به معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس باشت جزء اولین مدارس استان هستند که برخی از آنها هم اکنون قدیمی و فرسوده شده اند که امیدواریم حضور شما یک حضور سبز باشد و دستوری اتخاذ فرمایید تا این مدارس قدیمی نو و تجهیز گردند.

 

وی افزود: ساخت باشگاه فرهنگی یکی دیگر از مطالبات ما از شماست و انشالله این مورد نیز در دستور کار شما قرار گیرد.

 

گزارش/ح سجادی

نظرات کاربران