تازه های سایت

14. فروردين 1396 - 17:49
چرا اصلا‌ح‌طلبان بر معرفي يک يا چند نامزد در کنار روحاني تأکيد دارند؟!
سخنان کواکبيان و برخي چهره هاي اصلاح طلب نشان مي دهد؛ هرچند آنها پرشانس ترين گزينه خود در انتخابات رياست جمهوري پيش روي را «حسن روحاني» مي دانند، طبيعتا خوف و رجايي هم درباره اتفاقات پيش بيني نشده دارند و به همين دليل، بر معرفي گزينه يا گزينه هاي ديگر در کنار رئيس دولت يازدهم در انتخابات آتي تأکيد دارند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، گويا هنوز بحث اصلاح طلبان در خصوص چگونگي حضور در انتخابات رياست جمهوري پيش روي، به سرانجام و قطعيت نرسيده است، زيرا اسامي مختلفي از بين دولتي ها و اصلاح طلبان براي انتخابات رياست جمهوري دوازدهم مطرح مي شود که قرار است به عنوان گزينه پوششي يا آلترناتيو روحاني معرفي شوند، ولي هنوز اسم يا اسامي قطعي مشخص نشده اند.

 

هرچند قرار بود ساز و کار و نحوه حضور جريان اصلاح طلب و اعتداليون در انتخابات رياست جمهوري پيش روي، قبل از آغاز سال 96 مشخص شود، هنوز به دلايلي نظير قطعي نشدن کانديدا يا کانديداهاي جناح مقابل و مشخص نشدن رقيبان يا رقيب احتمالي روحاني در انتخابات آينده، گويا تصميم گيري اصلاح طلبان، اعتداليون و دولتي ها هم به تعويق افتاده يا دست کم تاکنون اعلام عمومي نشده است.

 

در طرف مقابل برخي چهره هاي اصلاح طلب، اصولگرا و حتي مستقل از چندي قبل تصميم نهايي خود را براي انتخابات پيش روي گرفته اند و قصد کانديداتوري دارند؛ آن هم بدون در نظر گرفتن تصميم و رويکرد انتخاباتي جناح سياسي متبوعشان. دبيرکل حزب مردم‎سالاري در همين زمينه به خبرنگار «تابناک» گفت: بدون شک، اصلاح‎طلبان بايد با چند نامزد به منظور موفقيت در انتخابات حضور پيدا کنند.

 

«مصطفي کواکبيان» که عنوان نمايندگي مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي را يدک مي کشد، از مدت ها پيش طبق يک تصميم حزبي قصد کانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري را دارد؛ هرچند هنوز اصلاح طلبان تصميم نهايي در خصوص چگونگي حضور در انتخابات پيش روي و حتي معرفي کانديدا يا کانديداهاي احتمالي در کنار روحاني نگرفته اند.

 

وي درباره امکان رد صلاحيت روحاني در انتخابات سال 96 از سوي شوراي نگهبان که در برهه اي سال گذشته مطرح شد و نگراني هايي بين حاميان رئيس دولت يازدهم از جمله اصلاح طلبان ايجاد کرد و شايد همين موضوع باعث مطرح شدن موضوع کانديداي پوششي شد، اظهارکرد: اين موضوع بدون شک کذب محض است.

 

اين فعال سياسي اصلاح طلب، طرح مسأله رد صلاحيت رئيس دولت يازدهم براي انتخابات پيش روي را موضوعي خواند که تنها از سوي جريانات و گروه‌هايي مطرح مي‎شود که با حضور روحاني در انتخابات آينده مخالف هستند.

 

وي افزود: روحاني با توجه به سابقه و رويکرد کاري که در سال‌هاي گذشته در نظام جمهوري اسلامي ايران داشته است، مصداق کامل رجل سياسي است و بدون شک اگر در انتخابات پيش روي، کانديدا شود، قاعدتا تأييد صلاحيت خواهد مي‎شود.

 

کواکبيان درباره نامزدي خود در انتخابات رياست‌جمهوري ازديبهشت ماه جاري نيز گفت: ما بر اين بارويم که اصلاح‌طلبان به طور حتم بايد در کنار روحاني ـ بنا بر شرايط احتياط ـ گزينه ديگري را هم معرفي کنند؛ از اين روي، بنده در صورت صلاحديد حزب مردم‎سالاري در انتخابات حضور پيدا خواهم کرد.

 

دبيرکل حزب مردم‌سالاري تصريح کرد: بدون شک با توجه به فضاي سياسي کشور و فعاليت جريانات رقيب، حضور اصلاح‎طلبان قطعا بايد با چند گزينه در انتخابات حضور پيدا کنند تا بتوانند موفقيت‎هاي سال‌هاي گذشته را تکرار کنند.

 

وي تأکيد کرد: البته اين نکته نيز بااهميت است که اصلاح‎طلبان در جهت حمايت از روحاني در انتخابات پيش ‎روي، اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

 

سخنان کواکبيان و برخي چهره هاي اصلاح طلب نشان مي دهد، هرچند آنها پرشانس ترين گزينه خود در انتخابات رياست جمهوري پيش روي را «حسن روحاني» مي دانند، طبيعتا خوف و رجايي هم درباره اتفاقات پيش بيني نشده دارند و به همين دليل، بر معرفي گزينه يا گزينه هاي ديگر در کنار رئيس دولت يازدهم در انتخابات آتي تأکيد دارند.

 

منبع: آخرین خبر

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران