تازه های سایت

23. فروردين 1396 - 0:34

 

به گرارش باشت نیوز، مجموعه اخبار پربازدید این روزها در استان کهگیلویه و بویر احمد را در این بسته خبری بخوانید.
 
 

 

در بهبهان/

فرماندار دولت تدبیر و امید 200 کارگر بهمئی را از پالایشگاه بید بلند اخراج کرد

فرماندار دولت تدبیر و امید در شهرستان بهبهان صبح امروز در اقدامی شتاب زده و تنش زا حدود 200 کارگر بهمئی را در فاز دوم پالایشگاه بیدبلند شناسایی و اخراج کرد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، علی مظفری فرماندار دولت تدبیر و امید در بهبهان صبح امروز با حضور در جمع کارگران فاز دوم پالایشگاه بیدبلند، از کارگران اهل بهمئی خواست که از بقیه جدا شوند و در گوشه ای باایستند و بعد از شناسایی، بلافاصله همه آنها را از پالایشگاه اخراج کرد.

به گفته یکی از این کارگران اخراجی، مظفری در پاسخ به کارگران و دلیل این اقدام خود گفته است: خاک خاک بهبهان است، برق برق بهبهان است و دلیلی ندارد یک بهمئی اینجا کار کند.

کارگران بهمئی بعد از این اقدام ناشیانه فرمانداری بهبهان درب فرمانداری بهمئی تجمع کردند و خواهان پیگیری حقوق خود شدند.

یکی از کارگرها گفت: به فرماندار بهبهان گفتیم که طبق بنری که پشت سرتان در پالایشگاه نصب است، مقام معظم رهبری نام سال را سال تولید و اشتغال انتخاب کرد؛ پس چرا ما را که در جغرافیای این منطقه هستیم از شرکت اخراج می کنید، اما فرماندار بهبهان گفت"این به من مربوط نیست، بروید از خودش کار بخواهید".

یکی دیگر از کارگرها گفت: به فرماندار بهبهان گفتیم که چطور وقت اعزام به جبهه و جنگ با هم برادربودیم و فرزندان بهمئی همپای شما در جنگ شرکت کردند و شهید دادند اما امروز با وجود حضور نیروهای غیر بومی از تمامی نقاط کشور در این پروژه ملی، تنهافرزندان بهمئی را اخراج می کنید؟ او گفت: این هم به من مربوط نیست".

به گفته چند مسئول بهمئی از زمان انتصاب مظفری به عنوان فرماندار بهبهان تاکنون تنش های قومیتی بین شهرستان بهمئی و بهبهان به اوج رسید و این فرماندار در اقدامی دیگر به بهانه های واهی مانع انتقال خط لوله آب آشامیدنی به بخشی از شهرستان بهمئی شد.

فرماندار بهبهان باید بداند که مسئول مستقیم  این حرکت شتاب زده و بیکاری صدها جوان  در روزهای آغازین سال جدید بوده  و عواقب آن بر عهده وی و یا تیم تصمیم گیرنده این حرکت است.

لازم به توضیح است که فاز دوم پالایشگاه بیدبلند یکی از پروژه های ملی و بیخ گوش شهرستان نفت خیز و شهید پرور بهمئی است که یکی از بزرگترین منابع تغذیه آن چاه های نفت و گاز واقع در شهرستان بهمئی می باشد.

این درحالی است که مقام معظم رهبری شعار امال را با نام اقتصادمقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری کرده است و ضروری است مسئولان نیز به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند و از اخراج کارگران با هر قومیت و گرایشی خوداری کنند.

از سوی دیگر اخراج کارگران بهمئی از سوی فرماندار دولت تدبیر و امید باعث ایجاد حساسیت و تنش قومی در دو شهرستان بهمئی و بهبهان خواهد شد که در این شرایط حساس می تواند عواقب ناخوشایند را در پی داشته باشد. 

منبع:سایت خبری آوای ماغر

انتهای پیام/


شورای شهر بچه بازی شده / یکی جلوی این جو گیری ها را بگیرد

امروز مردم ، عاقل تر از این حرفها هستند .. آگاه و دقیق و مسلط بر همه چیز هستند.. گول دنیای مجازی را نمی خورند..

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس شورای شهر ما هم بچه بازی شده است.. هرکسی از مادرش قهر کرده کاندیدای شورای شهر شده ..

یکی بیاید به این آقایان یا خانم ها بگوید، شما چه برنامه ای دارید که میخواهید به شورا بروید؟ فقط چندجواب تکراری، چند تا هدف کلی و کپی شده از این طرف و آن طرف دستشان گرفته اند و میگویند ما میخواهیم شهر رو آباد کنیم.. متأسفم برای این افراد به ظاهر باسواد.. متأسفم برای برخی از این افراد جو گیر شده و خودبین .. مگر قبلی ها که رفتند شورا چه کردند؟ شورای شهر قبلی جز جنگ و جدل برای رئیس بودن و نایب رئیس بودن چه داشت؟ جز دو دستگی و باند بازی چه کردند؟ جز جنگ بر سر بود و نبود شهردار چه کردند؟

مگر شورای شهر مسخره بازی و بچه بازیست که هر کسی داعیه ی حضور در آن را دارد؟ یکی جلوی این افراد را بگیرد… هرکسی که در صنف خودش، چند نفر بهش سلام میکنن و تحویلش می گیرن جو گیر شده رفته کاندید شورا شده..

هرکسی که توی طایفه ش بهش میگن بزرگ خاندان و ریش سفید، جو گیر شده رفته کاندید شورا شده .. هرکسی که توی بازار چند نفر بهش گفتن قربون دستت برادر، کاندیدای شورا شده .. هرکسی که رفته مکه بهش میگن ؛ حاجی ، گفته دیگه موقعشه که کاندید شورای شهر بشم..

واقعأ مسخره ست به خدا.. هرکسی که فوق لیسانس گرفته یا دکترا ، میگه الان دیگه باید برم شورای شهر … یا هرکسی با جناب تاج گردون یا فلان شخص سیاسی عکس یادگاری گرفته ، کاندیدای شورای شهر شده است… هرکسی فلان دختر را به او ندادند برای اثبات شایسته‌گی‌هایش جوگیر شده است و کاندیدای شورا شده است…

برای دولت مردانمان، که یک فیلترهای درست و حسابی قرار نداده اند که هرکسی به خودش اجازه ندهد به شعور و فهم مردم اهانت کند و بگوید میخواهم بروم شورا به من رأی دهید …

مگر در شورای شهر چه امتیازاتی وجود دارد که برخی از این افراد حاضر شده اند چهل پنجاه میلیون خرج کنند و کارت شارژ رایگان بدهند و سور و غذا بدهند و الکی و به ظاهر در مراسمات عزاداری شرکت کنند و تسلیت بگویند در حالی که شاید در تمام عمرشان یک بار هم آن مرحوم را ندیده باشند…؟!

چه امتیازی دارد این شورای شهرکه حتی برخی افراد با نام شهدا هم بازی سیاسی می کنند؟

این جوانان بیکاری که کاندیدای شورای شهر شده اند چه خیالی در سر دارند ؟ !

شما میخواهید با رفتن در شورا ، به اصطلاح شاغل شوید ؟ !
شما را چه شده ؟

این چه خیال باطلی ست ؟

مگر شورا جای بچه بیکارهاست؟

این دوستان خبرنگار و اصحاب رسانه ی به اصطلاح اصول گرا و اصلاح طلب که تا دیروز در کافه های شهر دور هم جمع می شدند و عکسهای سلفی اینستاگرامی و رفاقتی می گرفتند را چه شده که این چند روز به خاطر شورای شهر و بانوان و برخی طایفه ها، به جان هم افتاده اند و جنگ جناحی و طایفه ای راه انداخته اند؟ ؟

آیا این رسالت شورا ست؟

آیا مردم امروز، همان مردم دیروز هستند که با چند تا عکس و ژست و درست کردن چند گروه تلگرامی و اینستاگرامی و سپردن آن به دخترهای خوش چهره و خنده رو ، فریب بخورند و به شماها رأی بدهند ؟ زهی خیال باطل ..

امروز مردم ، عاقل تر از این حرفها هستند .. آگاه و دقیق و مسلط بر همه چیز هستند.. گول دنیای مجازی را نمی خورند..

و ان شاء الله افرادی را انتخاب می کنند که شایسته و اصلح و مؤمن و باسواد و دلسوز و مردم دار هستند.. و شما هم تا دیر نشده و با آبرو و شخصیتتان بازی نشده است ، از کاندیدا شدن انصراف دهید و به زندگی واقعی خود بپردازید که آن را هم از دست ندهید..

سید نعمت قادری

منبع کبنانیوز

انتهای پیام/7044


سومین تصادف مرگبار نوروز 96 کهگیلویه و بویراحمد/

عابر پیاده گچسارانی براثر برخورد با پژو 405 جان باخت

فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخورد یک دستگاه سواری پژو 405 با عابر پیاده در کوی کارکنان شهرستان گچساران یک کشته برجای گذاشت.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس سرهنگ اسفندیار تباشیر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاراین پایگاه خبری اظهار کرد: این حادثه ساعت 13 و 20 دقیقه امروز رخ داد و راننده سواری پژو در این حادثه به دلیل توجه نداشتن به جلو با شدت به عابر پیاده برخورد کرد و منجر به فوت وی شد.

فرمانده پلیس راه کهگلویه و بویراحمد به تصادفات رانندگی 24 ساعت گذشته در سطح جاده های استان نیز اشاره کرد و افزود: واژگونی یک دستگاه خودروی پژو در جاده کمربندی شهرستان گچساران منجر به کشته شدن راننده پژو شد.

تباشیر، علت این حادثه را عدم توانایی راننده پژو در کنترل وسیله نقلیه عنوان کرد و گفت: در این سانحه راننده که یک بانوی 40 ساله بود بر اثر شدت جراحت های وارده در دم جان خود را از دست داد.

وی از تصادف دو دستگاه تریلر در گچساران - باشت حوالی منطقه کلاغ نشین نیز خبر داد و گفت: در این حادثه یک دستگاه تریلر از عقب به تریلر جلویی برخورد کرد که متاسفانه سرنشین تریلر عقبی در دم فوت کرد.

تباشیر علت این حادثه را عدم توجه به جلو از سوی راننده تریلر عقبی عنوان کرد. 

این تصادف پژو 405 با عابر پیاده سومین تصادف منجر به فوت در کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران در سال جدید است.

انتهای پیام/200


کشاورزان سی سخت سرگردان برای دریافت 30 میلیون تومان/ قول های استاندار هم کارساز نشد + (سند)

کشاورزان سی سخت از پیگیری های متعدد برای حل مشکلات آبرسانی به باغات و بی توجهی به آن گلایه مند اند.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس پیگیری برای حل مشکل آب کشاورزان منطقه تل وهلی سی سخت که حدود 280 هکتار از اراضی کشاورزی سی سخت را تشکیل میدهد از سال 92 و بعد از ایرادی که در اجرای طرح قطره ای باغات این منطقه ایجاد شده بود کلید خورد.

 
کشاوزان این منطقه که ناخواسته گرفتار ایراد در اجرای آبیاری تحت فشار این منطقه شده بودند و پای دنا با کمبود آب مواجه میشدند سال گذشته و به علت کم شدن آب این منطقه اقدام به قطع درختان سیب کردند و تعداد زیادی از این افراد تصمیم به کاشت درختانی که نیاز به آب کمتری داشته باشند کردند.
 
 
ایراد پیش آمده به اشتباه در قرار دادن لوله های اصلی آبرسانی به باغات کشاورزی برمی گشت که موجب کاهش فشار آب این منطقه و در نهایت کمبود آب ذخیره کشاورزان برای آبیاری می شد، این امر که حتی برخی از کشاورزان علت ان را بهره برداری بیش از حد از آب کشاورزی برای مصارف شرب قلمداد می کردند از سه سال پیش موجب شد تا درختان سیب که به آب زیادی احتیاج داشتن توان ماندن و ثمر دهی را از دست بدهند و رفته رفته و با شدت زیادی در سال گذشته با اره برقی از سرمایه کشاورزان سی سخت پذیرایی شود (گزارش دو سال پیش سفیردنا در این زمینه را در اینجا بخوانید).
 
 
داریوش زابلی نماینده کشاورزان این منطقه در این رابطه به خبرنگار سفیردنا گفت:قریب سه سال از پیگیری برای حل این مشکل میگذرد و بارهای بار حتی با ارسال طوماری به مسوولان خواستار حل این مشکل که 30 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد تا کنون به درب بسته خورده ایم.
 
وعده های استاندار هم مشکل کشاورزان سی سختی را حل نکرد
 
وی با بیان اینکه مکاتبات فراوانی با مسوولان استانی و شهرستانی برای حل این مشکل کرده ایم خاطر نشان کرد:سال گذشته و در سفر استاندار کهگیلویه و بویر احمد به سی سخت مجددا درخواست کشاورزان مطرح شد که اینبار نیز خادمی با تاکید به فرماندار دنا قول مساعد برای حل این مشکل را دادند ولی تا کنون اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است.

 

زابلی با اشاره به نزدیک شدن به فصل آبیاری باغات کشاورزی و ادامه تهدید خشک شدن باغات این منطقه گفت :سال گذشته فرماندار دنا نیز به صراحت از اختصاص اعتبار برای حل این مشکل خبر داد و قول دادند که این مسئله را حل کنند ولی در شرایطی که به فصل آبیاری نزدیک می شویم هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
 
وی ادامه داد: سوال اینجاست که چرا سی سخت و کشاورزانش که قریب یک قرن مشغول کشاورزی تولید انواع محصولات کشاورزی هستند باید تا این حد مورد بی مهری قرار بگیرند و در کنار چند میلیارد تومان اعتباری که در حوزه های کشاورزی به شهرستان دنا آمده است سهمی به آنها تعلق نگیرد.
 
 
 فضل الله آذر فر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دنا در این رابطه با بیان اینکه این طرح حدود 6 سال در حال آبرسانی به اراضی این منطقه است و مشکلی ندارد گفت:در صورت تامین اعتبار ایراد کوچکی که در بخشی از شبکه آبرسانی وجود دارد را مرتفع می کنیم.
 
 
مدیر جهاد کشاورزی دنا با اشاره به اینکه روال قانونی دریافت استعلام از کارخانه برای تامین لوله مورد نیاز در حال انجام است و روال طبیعی اصلاح شبکه در دست اقدام است افزود:بخش زیادی از بی نظمی در آبیاری باغات این منطقه به خود کشاورزان برمیگردد که موجب شده آب رسانی به این منطقه با مشکل مواجه شود.
 
وی با اشاره به اینکه نصب قطره چکانهای اضافه در برخی باغات و رها کردن آب در قسمت لوپ شبکه قطره ای باعث کاهش فشار آب شده است افزود:در صدد هستیم تا قبل از فصل آبیاری در صورت تامین اعتبار این نقیصه را برطرف کنیم.
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/200

دانشجوی سیاسی کیست؟/آیا دانشجو می تواند سیاسی باشد؟

دانشجویان کنشگر سیاسی در فضای دانشگاه احتمالاً گزینه‌های اصلی هدایت سکان آینده‌ی کشور هستند و شیوه‌ی مواجهه‌ی امروز آنان با مسائل سیاسی در دانشگاه می‌تواند تأثیر جدی بر برخوردشان از جایگاه مدیران سیاسی نظام در آینده با مسائل کشور داشته باشد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، محمد ناصر پاک نژاد * - جنبش دانشجویی در عصر ما به یکی از حرکت‌های فعال در عرصه‌ی سیاسی و اجتماعی تبدیل شده است و چه از طرف سیاست و چه از طرف دانشگاه، رغبتی دوجانبه برای برقراری نسبت و ارتباط بین این دو وجود دارد. اهمیت فعالیت سیاسی در دانشگاه انکارناپذیر است و به همین دلیل، هم انقلاب اسلامی در سطح رهبران و سیاست‌گذاران و هم نظام‌های استیلاطلب به‌عنوان سرمایه‌گذاران در جریان‌های اجتماعی کشورهای دیگر، برای تحقق کارکرد مدنظر خود، در نسبت دانشجو و سیاست تلاش میکنند. دانشگاه خواه یا ناخواه قطب اصلی «تربیت‌کننده‌ی» نسل بعدی سیاسیون نظام است. دانشجویان کنشگر سیاسی در فضای دانشگاه احتمالاً گزینه‌های اصلی هدایت سکان آینده‌ی کشور هستند و شیوه‌ی مواجهه‌ی امروز آنان با مسائل سیاسی در دانشگاه می‌تواند تأثیر جدی بر برخوردشان از جایگاه مدیران سیاسی نظام در آینده با مسائل کشور داشته باشد. دانشجویان در نظام اسلامی وظایف و نقش‌های گوناگونی را برعهده دارند که متناسب با این جایگاه، مجموعه‌ای از مطالبات و توقعات از این قشر انتظار می‌رود. بسیاری از نظام‌های استبدادی از جمله ایران پیش از انقلاب، که مطالبه‌گری، جریان‌سازی و تربیت نسل استقلال‌خواه را جزء اهداف خود نمی‌دانند، مهم‌ترین وظیفه‌ی دانشگاه، تولید علم و مهم‌ترین وظیفه‌ی دانشجو، کسب علم است.جریان انقلاب، رابطه‌ی دانشگاه و سیاست را در خدمت این وظیفه‌ی اصلی می‌خواهد؛ به‌نحوی‌که دیالکتیک دانشگاه و سیاست به ایجاد نشاط در دانشگاه و تلاش برای ارتقای جایگاه علمی خود و کشور و رسیدن به هدف مقدس و انقلابی منجر شود. طبیعتاً تلاش برای ایجاد رکود و رخوت در جنبش‌های اجتماعی از جمله جنبش دانشجویی و غیرسیاسی کردن آن‌ها دارند، لیکن انقلاب اسلامی که خود را پیشرو مطالبه‌گری و تحول و نقش‌آفرینی جهانی دانسته و اصول قانون اساسی نظام نیز مؤید آن است، فعالیت سیاسی جنبش دانشجویی را در راستای اهداف خود می‌انگارد.در میان مجموعه‌ی از مطالبات رهبرفرزانه انقلاب «کسب بینش و داشتن قدرت تحلیل سیاسی» توسط دانشجویان یا به تعبیری سیاسی شدن دانشجو، بسیار مهم و قابل تأمل است. ایشان می فرمایند: «در مرحله‌ی کنونی، آن‌چه می‌باید پس از تحصیل علم، در صدر فعالیت‌های دانشجوئی قرار گیرد، ارتقاء فکری دانشجویان در زمینه‌ی فرهنگ و سیاست است».در این مقطع تاریخی که حجم دشمنی­‌ها علیه نظام اسلامی بیشتر و پیچیده‌تر شده است، کسب تحلیل و قدرت سیاسی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. بهترین روش مواجهه‌ی سیاسی دانشجویان با ایدئولوژی‌های سیاسی، پرهیز حداکثری از تأثیرپذیری مطلق نسبت‌ به ایدئولوژ‌ی های حزبی و تأمل آزاداندیشانه بر مواضع و افکار اندیشمندان انقلاب اسلامی است که فراتر از جریان‌های سیاسی روز و فارغ از وابستگی‌های حزبی، به تبیین اندیشه‌های امام و رهبری و اصول انقلاب می‌پردازند.تحلیل مسائل سیاسی، این دانشجوست که باید قدرت تشخیص و تحلیل مسائل را داشته باشد. توقع از دانشجوی تراز انقلاب اسلامی این است که با آشنایی اسلوب و روش‌های تحلیل سیاسی، با رصد فضای موجود بتواند تحلیلی از فضا برمبنای ایدئولوژی انقلابی داشته باشد.اما این توقع رهبر معظم انقلاب با بررسی دقیق، زوایایی دارد که همه دانشجویان باید به آن با دقت بنگرند و توجه داشته باشند که باید تفکیکی میان دو مفهوم «سیاست‌گری» و «سیاست‌بازی» انجام داد. آن‌چه که دانشجویان باید به دنبال آن باشند سیاست‌گری است و نه سیاست‌بازی. حضرت آیت الله خامنه ای می فرمایند: «ما دو کار سیاسی داریم: سیاست‌زدگی و سیاست‌بازی؛ این یک‌جور کار است. این را من به هیچ‌وجه تأیید نمی‌کنم؛ نه در دانشگاه و نه در بیرون دانشگاه؛”بخصوص در دانشگاه”. یکی هم سیاست‌گری است؛ یعنی حقیقتاً فهم و قدرت تحلیل سیاسی پیدا کردن؛ که یکی از وظایف تشکل‌های دانشجویی این است. من تأکید می‌کنم، تشکل‌های دانشجویی -که عمده‌ی نمایندگان آن‌ها، در این‌جا تشریف دارید- نوع برنامه‌ریزی و کار را به کیفیتی قرار دهید که دانشجو قدرت تحلیل سیاسی پیدا کند؛ هر حرفی را به آسانی نپذیرد و هر احتمالی را به‌ آسانی در ذهن خودش راه ندهد یا رد نکند؛ این قدرتِ تحلیل سیاسی، خیلی مهم است.از اینجا دریافت می کنیم که معنای صحیح سیاسی بودن دانشگاه‌ها همان «قدرت تحلیل سیاسی داشتن» است، نه تبدیل شدن به بلندگویی برای احزاب و گروه‌های مختلف و نه سیاست زده شده. چرا که این «عدم استقلال» دور شدن از هدف اصلی «سیاسی شدن دانشگاه‌ها» است.سیاسی بودن دانشگاه ودانشجو به معنای این است که دانشجو باید قدرت تحلیل سیاسی داشته باشد تا جبهه‌بندی‌های دنیا را بشناسد؛ تا بفهمد امروز دشمن کجاست و از کجا و با چه ابزاری حمله می‌کند. و از جهتی دانشجوی انقلابی و بسیجی نمی‌تواند نسبت به مسائل سیاسی کشور بدون موضع و نظر باشد و این امر ممکن نیست.جنبش دانشجویی انقلابی مسائل سیاسی روزرا همانند قطعات پازل کنار هم چیده و با تفکیک مسائل اصلی از فرعی، به تحلیل و نتیجه‌گیری می‌پردازد، ولی جریان معارض می‌کوشد مسائل غیراصلی را به مطالبه‌ی سیاسی اصلی و درجه‌یک جنبش دانشجویی تبدیل کند و با کمپین‌های سیاسی دانشجویی برای مسائل فرعی، به ادعاهای خود در نفی حکومت مشروعیت بخشد. رهبر انقلاب به‌خوبی دو نکته‌ی فوق‌الذکر را به‌عنوان تکنیک مورد نیاز در دیالکتیک دانشگاه با مسائل سیاسی متذکر می‌شوند: «تلاش برای اصلی و فرعی کردن مسائل» و «تأکید بر حفظ آرامش» در مواجهه با سیاست.بر همین اساس باید سیاسی بود و البته سیاسی بودن دانشجو یعنی حساسیت در برابر مسائل سیاسی داخلی و بین المللی بدین معنا که یک دانشجوی متعهد تنها نباید در محور مسائل فردی و شخصی خود متمرکز باشد و از رویدادهای جامعه و جهان خود غافل گردد و نسبت به آن بی تفاوت باشد. بلکه باید با اصول و مبانی منطقی ومعقول به تحلیل حوادث و رویدادهای جهانی و داخلی بپردازد و در این مورد تکلیف و جهت خود را روشن سازد. بنابراین طرح و توجه به مسائل سیاسی داخلی و خارجی و تحقیق و بحث و تبادل نظر عالمانه پیرامون آن قدم اول سیاسی بودن است.”بنابراین یک دانشجوی سیاسی باید در دو حوزه آگاهی لازم را داشته باشد. یکی اصول تحلیل سیاسی و دومی حوزه های معرفت سیاسی که دراینجا به توضیح هر دو خواهیم پرداخت.”نباید تصور کنیم دانشجویان از اندیشیدن، سیاسی بودن، سیاسی فکر کردن و تاثیرگذاری، فاصله گرفته اند، بلکه تلاش های خود را براساس شرایط ونیازهای زمان و مکان جهت داده اند و هرگز نسل جوان دانشجو اجازه نخواهد دادکه دانشگاه خانة امن دشمنان این ملت و فریب خوردگان بیگانه بشود و این عملکرد برگرفته از سیاسی بودن  دانشجو است. از همین رو مشاهده می کنیم که امروز حضور فعال علمی دانشجویان درکنار حضور سیاسی متعهدانه و هوشمندانه آنان و به دور از جنجال ها و هیاهوهای حزبی و جناحی، خود بهترین دلیل برای حساسیت و احساس وظیفه آنان در برابر کشور، مردم و انقلاب است.قشر دانشجو و مخصوصا نهاد دانشگاه از عناصر اصلی در به شقاوت و سعادت رسیدن یک کشور به شمار میروند.باید دانشجویان در مطالبه گری و آرامان خواهی در خط مقدم باشند،باید یک دانشجو نسبت به ریز تمام مسائل کشور آگاه باشد و خود را نیز مسؤل بداند، یعنی یک دانشجو باید سیاسی باشد. در مواجهه‌ی دانشجویان با مسائل سیاسی هرچه سطح تحلیل آن‌ها عمیق‌تر باشد، می‌توانند به واکنش مناسب‌تری نسبت‌ به هر رخداد بپردازند. ازهمین‌روست که رهبر انقلاب معتقدند کشوری که دانشجویان و جوانانش مسائل سیاسی را نمی‌فهمند و تحلیل درستی از جریان‌های سیاسی دنیا ندارند، نمی‌تواند مبتنی بر مردم حکومت، حرکت، مبارزه و جهاد کند.

* کارشناس علوم اجتماعی
 
انتهای پیام/200

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

همایش "بین‌المللی حضرت بی بی حکیمه (س) و زنان مقدس در جهان اسلام" در یاسوج برگزار می‌شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش " بین‌المللی بی بی حکیمه (س) و زنان مقدس در جهان اسلام" در یکم و دوم آذرماه امسال در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، فتاح محمدی در نشست هماهنگی برگزاری همایش بین‌المللی بی بی حکیمه(س) با اشاره به اینکه بیش از نیمی از بودجه پژوهشی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگشت خورده است اظهار کرد: انتظار می‌رود مسئولان برگزاری همایش بخشی از این اعتبار برای کارهای پژوهشی این همایش هزینه کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این همایش نخستین همایش بین‌المللی برای تکریم جایگاه آن امام همام است، عنوان کرد: بدون شک برگزاری این چنین همایش‌هایی نه تنها سبب معرفی بهتر اهل بیت خاندان عصمت و طهارت  است بلکه موجب ایجاد یک تحول فرهنگی و معرفی ظرفیت‌های استان به سایر نقاط کشور و حتی سایر کشورهای دیگر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بخش مهمی از کار در رابطه با همایش بین‌المللی بی بی حکیمه(س) فراخوان مقاله است تصریح کرد: انتظار می‌رود کمیته علمی و مسئولان دانشگاهی باتوجه به زمان باقی مانده یک عملکرد مطلوب و خروجی خوبی در این راستا ارائه دهند.

محمدی بیان کرد: می‌طلبد سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی به ویژه اداره کل ارشاد، اداره اوقاف و امور خیریه و حوزه استانداری بیش از پیش با همکاری مطلوب شرایط برگزاری هرچه باشکوه تر این همایش را ایجاد کنند.

وی افزود: این همایش به مدت دو روز در روزهای یکم و دوم آذرماه در استان با حضور جمع کثیری از مهمان داخلی و خارجی در جوار آستان مقدس بی بی حکیمه خاتون (س) برگزار می‌شود و از عموم علاقمندان برای شرکت در این همایش دعوت می‌شود.

معاون سیاسی و انتخابات استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شخصیت برجسته مرحوم آیت الله ملک حسینی از برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره ملی مرحوم آیت الله ملک حسینی خبر داد و افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده این همایش در نیمه دوم مهرماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/7044


انتها پیام/

نظرات کاربران