تازه های سایت

24. فروردين 1396 - 0:57
حال و هوای مراسم اعتکاف در شهرستان باشت+تصاویر
اعتکاف، فرصت مناسبي است تا انسان که در پيچ و خم هاي ماديات غرق شده، خود را بازيابد و از خدا بخواهد او را در راه راست ثابت قدم نگه دارد تا به درياي بي کران انس و مهر خداوند بپيوندد که سراسر مغفرت و رحمت است.
به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز ،ماه رجب ماه سلوک و زدودن زنگارهاي شيطاني از آيينه دل است، ماه ولايت و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود است، ماه رجب ماه اعتکاف است.



اعتکاف، فرصت مناسبي است تا انسان که در پيچ و خم هاي ماديات غرق شده، خود را بازيابد و از خدا بخواهد او را در راه راست ثابت قدم نگه دارد تا به درياي بي کران انس و مهر خداوند بپيوندد که سراسر مغفرت و رحمت است.



در اعتکاف، بايد زمام دل و جان را به دست خدا سپرد و همه اعضا و جوارح را در حصار اراده حق به بند کشيد، به خويشتن پرداخت و معايب، کاستي ها و دردهاي خود را شناخت و در جست وجوي درمان بود. بايد نامه عمل را مرور کرد و به فکر تدارک و جبران فرصت هاي ازدست رفته بود.
 




در اعتکاف، مي توان به مرگ انديشيد و خود را براي حضور در پيشگاه خداي مهربان آماده کرد.



در فضيلت اعتکاف همين بس که معادل طواف کعبه و همتاي رکوع و سجود است.



سه روز خود را براي او مخلص کردن، عشق را در سحر معنا کردن و روزه را آغاز وصال دانستن. اعتکاف، حج کوچکي در دل عمره بزرگي است، در نفس، قربانگاه زيبائي است در قلب.



سه شب بيداري از سوز عشق و بيزاري از دنيا و خود را در زمزم معرفت شستشو دادن.
 




پيامبر صلي‌الله عليه و آله مي فرمايند :

معتکف معتکف الذُّنوبَ ويُجرى‏ لَهُ مِنَ الأجرِ كَأجرِ عامِلِ الحَسَناتِ کل‌ها

معتكف همه گناهان را در بند مى‏كند. مانند كسى كه همه خوبى‏ها را انجام داده است به او پاداش داده مى‏شود.
 
 
مردم شهرستان باشت با شور و اشتیاق در این مراسم شرکت کردند که خبرنگار باشت نیور با بعضی از مردم مصاحبه کرده و در ادامه این مصاحبه را می خوانید:
 
شهین اکبری در مصاحبه با پایگاه خبری باشت نیوز گفت:یکی از فلسفه های اعتکاف بریدن از همه ی تعلقات دنیایی و نزدیک شدن به قرب الهی است .



وی افزود:بسیار خرسندم که خداوند توفیق اعتکاف در خانه خود را نصیب بنده کرده،اعتکاف یعنی پیدا کردن خود و بریدن از همه زشتی ها و پیوستن به همه ی خوبی های عالم است.



این شهروند باشتی در ادامه اظهار داشت:در اعتکاف،صبر که مایه ی همه ی خوبی هاست به معتکف داده می شود،در این فرصت سه روزه با تعقل و تفکر به عالم هستی و خالق عالم هستی بهتر میتوان خود را پیدا کرد و به هدفی که همه انبیاء و اولیاء برای این هدف مبعوث شدن نزدیکتر شد.
 
یکی دیگر از شهروندان باشتی که در اعتکاف شرکت کرده است گفت:بسیار خوشحالم که در سن نوجوانی خداوند توفیق معتکف شدن در خانه خود را به من داده است.



معصومه سجادی در ادامه بیان داشت:باید از مردم دل کند و به خدا نزدیکتر شد،به تبعیت از حضرت زینب (س)که مصادف با شهادت این بانوی بزرگ اسلام میباشد از خدا خواهانم که صبری زینبی به همه ما عطا فرمایید و عبادت و اطلاعتی زینبی به همه ما عطا کند.



وی در اخر افزود:اعتکاف میثاقی ست دوباره،و عهدی ست صدباره و نگاهی ست یک باره به عمق ناپیدای عشق،در این سه روز خود را خالص میکنیم و از خداوند طلب آمرزش گناهان داریم.
 
تصاویر تکمیلی:

نظرات کاربران