تازه های سایت

29. فروردين 1396 - 11:42
گردشگری/
باشت شهری زیبا باطبیعت جذاب در جنوب غرب کشور+تصاویر
اگر شما هم قصد رفتن به این منطقه و دیدن مناظر و زیبایی‌های آن را دارید، از تهران و هر استان دیگری به سمت استان کهگیلویه و بویر احمد حركت كنید و سراغی از شهرستان باشت بگیرید. باشت شهری زیبا وباطبیعت جذاب در جنوب غرب کشور قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری  باشت نیوز،اگر ساكن ایران هستید، حتماً پاییز و زمستان امسال، نفس‌تان از این همه آلودگی گرفته و منتظر فرصتی برای تنفس در هوای پاك و سبك هستید.

اما اگر به هر دلیلی نمی‌توانید یا دوست ندارید به سفرهای طولانی مدت بروید، سفرهای یكروزه هم می‌تواند به شما كمك كند تا خستگی یك‌سال كاری را از تن‌تان بیرون و هوای سالمی را استنشاق كنید.

لازم نیست زیاد دور شوید؛ شهرستان باشت با درختان زیبا، مردم با صفا و كوچه باغ‌هایش می‌تواند پذیرای شما باشد.

اگر تا به حال به شهرستان باشت نرفته‌اید، به شما توصیه می‌كنیم حتماً به آنجا هم سری بزنید.

 

البته بهترین زمان برای رفتن به شهرستان باشترو گشت و گذار در آنجا اردیبهشت، خرداد و تیر ماه است.
 اما تعطیلات عید هم فرصت خوبی برای رفتن و دیدن این شهر است.

اگر شما هم قصد رفتن به این منطقه و دیدن مناظر و زیبایی‌های آن را دارید، از تهران و هر استان دیگری به سمت استان کهگیلویه و بویر احمد حركت كنید و سراغی از شهرستان باشت بگیرید.
باشت شهری زیبا وباطبیعت جذاب در جنوب غرب کشور قرار دارد.

شهرستان باشت دارای یک شهر ،چهار دهستان و ۱۲۲ روستا است.

این شهرستان از دو بخش مرکزی که بخش اول شامل دهستان‌های سرآب بیز و کوه مره خامی و بخش دیگر باشت شامل(دهستان‌های بابویی و تلخاب) می‌باشد .

 

باشت با مساحتی بالغ بر۲۹۸۱ کیلومتر مربع در قسمت جنوب شرقی استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است و در حدود ۱۹درصد وسعت استان را شامل می‌شود.

 

شهرستان باشت در مسیر جاده اصلی خوزستان به شیراز قرار دارد که این مسیر از روی رودخانه همیشه جاری (بریم) می‌گذرد و پل قدیمی بریم بر روی این رودخانه به عنوان اثری دیدنی برای توریست‌ها و گردشگرهای داخلی و خارجی است .

 

تصاویر تکمیلی:

 

 

نظرات کاربران