تازه های سایت

3. ارديبهشت 1396 - 9:16
فرماندار باشت:
تغییر الگوی مصرف آب بویژه در بخش کشاورزی امری ضروریست
سید مسعود حسینی در جلسه امور آب شهرستان باشت گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و کم شدن سفره های زیر زمینی توجه به تغییر الگوی مصرف و روی آوردن به کشت های جایگزین امری ضروریست.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز،سید مسعود حسینی فرماندار باشت در جلسه امور آب شهرستان باشت گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و کم شدن سفره های زیر زمینی توجه به تغییر الگوی مصرف و روی آوردن به کشت های جایگزین امری ضروریست.

حسینی افزود: ظرفیت منابع آب کشور سال به سال در حال کاهش است و لازم است قبل از جدی تر شدن بحران آب با برنامه ریزی و مدیریت منابع با این معظل به صورت مناسب برخورد کرد.

 

وی افزود: از آنجا که بخش عمده ای از مصارف آب در بخش کشاورزی است لازم است الگوی مصرف در بخش کشاورزی تغییر یابد و به سمت کشت مکانیزه و نوین حرکت کنیم چرا که آبیاری سنتی هدر رفت آب را سبب می شود.

 

فرماندار باشت افزود: یکی از اقدامات مناسب تغییر کشت از محصولات پر مصرف در آب  به سمت محصولات کم آب است که می تواند تاثیر مهمی در پی داشته باشد.

 

حسینی افزود: استفاده از کنتور های هوشمند در چاه های کشاورزی نیز می توانند در بهرمندی مناسب از منابع آب کمک کند.
فرماندار باشت به فرهنگ سازی بیشتر در این خصوص اشاره و افزود: لازم و ضروریست در خصوص استفاده مناسب از منابع آب فرهنگ سازی نماییم چرا که هر کجا که مردم خود وارد عمل شده اند توانسته مشکلات را مهار کنند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران