تازه های سایت

18. ارديبهشت 1396 - 13:48
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد:
خط قرمز دستگاه قضایی ولایت فقیه و ارزشهای انقلاب اسلامی است
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:خط قرمز دستگاه قضایی ولایت فقیه و ارزشهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، اعضا و کارکنان موسسه منادیان بصریت استان کهگیلویه و بویراحمد  با دادستان مرکز استان دیدار کردند.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل موسسه منادیان بصیرت استان این دیدار را بسیار خوب و خوشحال کننده عنوان کرد و گفت: رسالت این موسسه رسانه ای در راستای گفتمان انقلاب اسلامی است.

 

محمود محمدی با بیان اینکه این موسسه رسانه ای به مرکزیت شبکه اطلاع رسانی دانا در سراسر کشور فعالیت می کند، افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد این موسسه 13 سایت خبری به مرکزیت سایت صبح زاگرس در حال فعالیت هستند که تاکنون توانسته اند این رسانه ها رسالت خود را به خوبی انجام دهند.

همچنین دادستان مرکز استان با بیان اینکه با بیان اینکه همه ما در قالب رسانه یا شخص حقیقی و حقوقی یک وظیفه ملی و استانی داریم، گفت: تمام تلاش ما در راستای تقویت ارزشهای نظام  گفتمان انقلاب اسلامی و تبیین و تفسیر صحیح داشته باشیم تا مردم راهنمایی و ارشاد شوند.

 

مهرداد کرمی با بیان اینکه ما باید خارج از جناح بندی های رایج به برگزاری انتخابات صحیح کمک کنیم، افزود: در انتخاب رئیس جهمور اصلاح طلب و اصولگرا برای ما فرقی نمی کند مهم آن است انتخابات در امنیت کامل برگزار شود.

دادستان مرکز استان با بیان اینکه باید تلاش کنیم ارزشهای انقلاب اسلامی تبیین و تفسیر شود، تصریح کرد: در بحث استانی که عنوان شد ما وظیفه داریم که برای رشد و اعتلای توسعه استان حرکت کنیم و اینجا نقش رسانه بسیار تاثیر گذار بوده چرا که استان محرومیت خاصی دارد.

وی با اشاره به اینکه در زمان های گذشته در استان ما کاری نشده است، گفت: عدم وجود برنامه و راضی نبودن به وضعیت موجود و تلاش های نظام اسلامی را قوی جلوه نداده ایم و نقش رسانه اینجا بسیار شفاف تر می توان باشد.

کرمی با بیان اینکه رسانه ها باید از مدیران بخواهند که پاسخگو و مطالبه گر باشند، یادآور شد: رسانه باید مدیران را به چالش بکشد و ما در چند سال اخیر برای این کار از همه رسانه ها در راستای ارزشهای انقلاب شفاف حمایت کردیم و این مورد ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه وجه عمومی استان این است که از هر دو جهت باید مورد توجه قرار بگیرد، افزود: مدیر باید پاسخگو باشد و خبرنگار نیز باید مدیران را به چالش بکشد اما باید مستند و مستدل باشد و دستگاه قضایی نیز حمایت می کند.

دادستان مرکز استان با بیان اینکه شکایت های فراوانی از رسانه های استان شد، گفت: در بحث حقوق های نجومی شکایت هایی شد اما چونکه در راستای روشنگری بود ما حمایت کردیم.

وی ادامه داد: اگر بنگاه ها، کارخانجات در استان وجود داشت هیچ وقت ناهنجاریها، خودکشی ها و خودسوزی ها و طلاق در استان انجام نمی شد.

کرمی با بیان اینکه اشتغال و رابطه آن با طلاق بسیار مستقیم است، تصریح کرد: بافت استان ما قومی و قبیله ای و عشیره ای بوده که این مورد از چند جنبه خوب و بد است که اگر خوب عمل کنیم  و برنامه ریزی داشته باشیم موفق خواهیم بود و اگر بد عمل کنیم موفق نخواهم شد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران تنها نباید به خبر زدن اکتفا کنند، گفت: باید رسانه ها در کنار خبر زدن تحلیل  و یادداشت و گزارش نیز بزنند تا تاثیر گذاری خودش را نشان دهد.

دادستان مرکز استان اشاره تاکید کرد: قوه قضایه حامی کسانی است که در راستای اعتلای استان حرکت می کند و هر گونه تهدید ها و موارد دیگر که مخالف این جهت باشد مقابله می کند.

وی به بحث انتخابات اشاره داشت و تاکید کرد: آنجه برای ما در انتخابات مهم  و برای ما مورد توجه است باید انتخابات در امنیت کامل و سلامت برگزار شود و برای دستگاه قضایی فرقی نمی کند که چه کسی رئیس جمهور می شود چرا که این 6 نفر از بالاترین مرجع قانونی کشور تایید شده اند و دوم اینکه انتخابات با مشارکت بالا برگزار شود.

کرمی با بیان اینکه باید تلاش کنیم که مشارکت در انتخابات بالا رود، ادامه داد:  باید تلاش کنیم تا مردم با حضور حداکثری و با بصیرت خود مشارکت زیاد داشته باشند و اینجا نیز نقش رسانه مهم است.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها می توانند در حوزه سلامت انتخابات کمک کار دستگاه قضا باشند، یادآور شد:  خط قرمز دستگاه قضایی ولایت فقیه و ارزشهای انقلاب اسلامی است.

دادستان مرکز استان در بخش دیگری از سخنانش به فضای مجازی اشاره داشت و گفت: ما در تمامی سطوح فضای مجازی را رصد می کنیم و در سطح استان نیز کمیته هایی برای این امر تشکیل شده و اعضایی نیز دارد.

وی به موضوع قطع درختان در چم گنجشکی یاسوج نیز اشاره داشت و گفت: امور آب تشخیص داده که این درختان در حریم رودخانه بودند و باید مسیر آزاد شود.

کرمی اضافه کرد: قانون پیش بینی کرده است که دادستانی نماینده خود را برای این گونه موضوع ها معرفی کند و ما طبق قانون مکلف هستیم نیز این کار را انجام دهیم.

دادستان مرکز استان با بیان اینکه حجت الاسلام مزارعی رئیس کل دادگستری استان با تفکرات که دارد توانست مطالبه گری مردم را به خوبی پاسخ دهد، ادامه داد: از بدو ورود حجت الاسلام مزارعی پرونده ها با دقت و نظر بیشتری رسیدگی می شود و حتی به رسانه ها نیز بهاء زیادی  داده شد و حتی پیگیر مطالبات خبرنگاران هست.

وی اضافه کرد: الان رضایت مندی مردم از دستگاه قضایی بیشتر شده که این نیز از برکات وجود ایشان در قوه قضایی استان است.

 
 

نظرات کاربران