تازه های سایت

27. ارديبهشت 1396 - 1:24
تا کنون/
بیش از 3هزارتن گندم از مزارع باشت برداشت شده است+تصاویر
سرپرست جهاد کشاورزی باشت گفت: 13 هزار و 600 تن محصول زراعی شامل گندم، جو و کلزا در مزارع این شهرستان تولید و آماده برداشت شده است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز,شهرستان باشت با داشتن خاک حاصلخیز، هوای مساعد و آب فراوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است.

جواد شمشیری رئیس جهادکشاورزی شهرستان باشت اظهار کرد:براساس پیش بینی کارشناسان جهاد کشاورزی 13 هزار تن گندم، 400 تن جو و 200 تن دانه‌های روغنی کلزا در مزارع باشت تولید شده که کار برداشت محصول جو و گندم شروع شده است و دانه‌های روغنی کلزا نیز عملیات برداشت آن در چند روز آینده آغاز خواهد شد.

وی ارقام کشت شده گندم در باشت را شامل رقم دهدشت، کوهدشت و ارقام کشت شده آبی را چمران و بهرنگ ذکر کرد.

 

گندم

شمشیری  با اشاره به خرید تضمینی محصولات زراعی در باشت افزود که سه مرکز خرید در این شهرستان برای خرید محصولات زراعی این شهرستان پیش بینی شده است،امسال 10 هزار و 700 هکتار از مزارع باشت زیر کشت محصولات زراعی رفته است.

 

حمید حسینی وفرشاد حافظی دوخریدار گندم از کشاورزان باشتی هستند،حمیدحسینی در مصاحبه با این پایگاه خبری اظهار کرد تا کنون یک چهارم گندم کشاورزان باشتی را خریداری کرده ایم.

 

گندم

وی افزود:این مکان خرید گندم ظرفیت 4 هزار تن گندم را دارد،گندم های خربداری شده از کشاورزان را به شهرهای شیراز یاسوج و گچساران صادر می کنیم،تا کنون روند خرید گندم با ارامش صورت گرفته و خرید گندم را به صورت انلاین در سیستم کشوری ثبت میکنیم.

 

نظرات کاربران