تازه های سایت

5. خرداد 1396 - 14:22
آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی/
شتاب آسیب‌های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد نگران‌کننده است/ با ادامه این روند ممکن است استان در آینده دچار بحران شود
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: شتاب آسیب‌های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد نگران‌کننده است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز به نقل از صبح زاگرس ،آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی پیش از ظهر امروز در نشست طلایه‌داران تبلیغ  شهرستان‌های بویراحمد و دنا با تبریک پیشاپیش ماه مبارک رمضان مرگ و حیات اهل زمین را وابسته به ایمان و کفر دانست و گفت: مبلغان دینی می‌توانند انسان‌ها را از مرگ معنوی نجات داده و حیات  ایمان برسانند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هدایت افراد موجب حیات معنوی جامعه می‌شود؛ افزود: مبلغان دینی افرادی هستند که برای حرکت مردم به سمت ایمان اقدام می‌کنند که با این کار به جامعه حیات معنوی داده و آن را از مرگ کفر نجات می‌دهند.

وی تصریح کرد: مبلغان دینی به عنوان معلمان ایمان باید ابتدا خود را تربیت کرده و سپس اقدام به تربیت جامعه کنند.مبلغان دینی مدیران هدایت جامعه هستند و در امر هدایت جامعه نقش آفرینی می‌کنند و دیگر ویژگی مهم آنان اخلاص است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی رجال سیاسی کشور گفت: این افراد هرگاه شرایط اجتماعی به نفع آنها است مایلند از آنها تعریف و تمجید شود.

آیت‌الله ملک‌حسینی ادامه داد: برخی‌ها از روی کج فهمی می‌گویند که امر به معروف و نهی از منکر را نمی‌توان دستوری کرد در حالی که این اشتباه است و طبق آیات قرآن این امر و نهی یک دستور در راستای کرامت و تکریم انسان‌ها و نه برای تحقیر آنها خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هرگاه به داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، مجلس، شوراها و سایر انتخابات‌ها گفته شود وعده دروغ ندهند، عوام فریبی نکنند و کسی را تخریب نکنند امر و نهی در راستای تکریم خود کاندیداها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در اعزام مبلغین باید دو نکته مهم شامل  بررسی و شناخت شرایط مناطقی که روحانی قصد عزیمت به آنجا را دارد و دیگری رصد مستمر اوضاع مناطق توسط مدیران تبلیغی روحانیون گفت: ۱۰۰ درصد شیعه بودن مردم کهگیلویه و بویراحمد مرهون تلاش علمای و مبلغان دینی گذشته است.

وی با ابراز نگرانی از بالا بودن شتاب آسیب‌های اجتماعی در استان گفت: با ادامه این روند ممکن است استان در آینده دچار بحران شود که وظیفه مبلغان دینی است که علاوه بر تبلیغ دین آسیب‌های اجتماعی و دست درازی به منابع طبیعی و اسراف در مصرف آب را تذکر دهند.

آیت‌الله ملک‌حسینی با اشاره به اینکه مبلغان و علمای دینی مسائل و مشکلات مناطق مختلف را رصد کنند،خاطرنشان کرد: مبلغان با شناخت مشکلات موجود در مناطق تذکرات لازم را بدهند./فارس

انتهای پیام/200

نظرات کاربران