تازه های سایت

9. خرداد 1396 - 0:49
مطالبه گری سپرده گذاران موسسه مالی آرمان در کهگیلویه و بویراحمد از استاندار
سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری آرمان عصر امروز برای مطالبه گری از مسئولان استانی در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد حضور یافته و خواستار رسیدگی استاندار به مشکلات این بانک شدند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز به نقل ازصبح زاگرس ، پیش از ظهر امروز بیش از 100 نفر از سپرده گذاران موسسه مالی  آرمان در شهر یاسوج جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد حضور یافتند و خواستار رسیدگی استاندار و مسئولان حوزه اقتصادی استانداری به وضعیت سپرده های خودشان در این موسسه اعتباری شدند.

در این تجمع همه قشر حضور داشتند از جوان 25 ساله تا مرد 50 ساله و جالب اینجا بود که زنان بیشتر از مردان بودند که از وضعیت ظاهری و نوع رفتار انها می شد فهمید که کارمند نیستند و یا شغل آزاد دارند یا کارگر هستند.

این افراد با در دست داشتن دفترچه های حساب بانکی خود و با نوع رفتار و حرفهایی که داشتند و می زدند مشخص بودند که بسیار ناراحت هستند و مثل آدم مالباخته ای هستند که دیگر هیچ چیزی ندارند و فقط می گفتند که مسئولان به وضعیت ما رسیدگی کنند.

در روز گذشته نیز در شهر یاسوج تعدادی از مردم در جلوی موسسه توسعه تجمع کرده بودند که همگام با همین وضعیت موسسه ارمان بود.

البته این را باید نیز گفت در روزهای اخیر در استانهای اهواز، بندعباس و چند استان دیگر نیز تعدادی از مردم در جلوی این موسسه اعتراض کردند.

 

بعد از دقایقی که  این سپرده گذاران در جلوی استانداری حضور یافتند ، نماینده استاندار که معاون هماهنگی امور اقتصادی و همراهی مدیرکل امور اقتصادی استانداری بود در بین انها حاضر شدند که مردم در ابتدا عنوان کردند"آیا پول های ما بردند یا در بانک مرکزی پلمپ هستند؟ فقط راستش را بگویید! نزدیک به 1000 نفر در این تجمع حضور داشتند و حال رفتند الان فقط 100 نفر حضور دارند و هر نفر نماینده 10 نفر در این تجمع است.

یکی از این سپرده گذاران که مردی 50 ساله بود با نشان دادن دفترچه بانکی خود به معاون استاندار گفت: در پشت این دفترچه نوشته این موسسه تحت نظارت بانک مرکزی است و شش سال است که در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کند.

وی اظهار کرد: من 122 میلون تومان پول، تمام زندگی ام را در این بانک گذاشتم و ماهیانه 2 میلیون و سیصد هزار تومان به من سود می دادند و اقساط می دادم و الان نیز یک هفته است که حساب ها بسته شده و ما دوباره به بانک مراجعه کردیم، گفتند که مشکلی وجود ندارد و پیگیری می کنیم و دوباره گفتند که شنبه و یک شنبه جواب می دهیم  و دیروز گفتند که ما هیچی نداریم و الان نیز درب ها بانک بسته هست.

زن و بچه هایمان گرسنه اند

این سپرده گذار ادامه داد:  الان 100 نفر جلوی استانداری است و صبح 300 نفر جلوی بانک بودند و می خواستند بانک را آتیش بزنند و من گفتم، ای مردم این کار را نکنید این مال اشخاص هست  و الان نیز زن و بچه هایمان گرسنه اند و ریختند در شهر الان امدیم اتمام حجت کنیم، دیروز پیش فرماندار و دادستان بودیم و با انها صحبت کردیم الان نیز آمدیم خدمت شما، اگر فردا مشکلی پیش آمد دیگر خود دانی.

وی گفت: تمامی سرمایه های ما در این بانک است ، هر وقت به آنها برای گرفتن پول مراجعه می کردیم چک بین بانکی به ما می دادند که بالای پنج میلیون تومان را به بانک ملی می دادند که به ما بدهند.

بعداز اینکه نماینده استاندار حرفهای سپرده گذاران بانک آرمان را شنید، گفت: موسساتی که در چند سال اخیر ایجاد شده اند بانک مرکزی تعدادی از انها را نیز تایید نمی کند این نه فقط مشکل استان ما است بلکه سایر نقاط کشور این مشکل را دارند.

مجید محنایی اظهار کرد: ما خدمت شما هستیم ، شماها مشکلات را مکتوب به ما بدهید ما آنها را به وزارت کشور و به بانک مرکزی منتقل می کنیم  و ریشه یابی انجام می گیره و رئیس های بانک آرمان در استان را احضار می کنیم  و  امروز نیز در رابطه با این موضوع یکی دوتا از کارمندهای بانک با من تماس گرفتند که می آییم استانداری اما هنوز نیامده اند.

وی تصریح کرد: ما رئیس بانک را احضار می کنیم و امروز نیز گزارش به وزارت کشور می دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همه ما می دانیم که دولت نقشی در این زمینه ندارد و اینها موسسه هستند و من نمی دانم این موسسه چطور است و چطور دام می اندازند جلوی افراد.

محنایی گفت: ما تازه متوجه شدیم که در این موسسه مشکل به وجود آمده و اگر خلاف باشد پیگیری می کنیم، من نماینده استاندار هستم و حرفهای شما را می شنوم و بانک را صدا می زنم و استعلام از وزارت کشور و بانک مرکزی میگیریم و نماینده بانک مرکزی را می آوریم و کمیته بحران تشکیل می دهیم و ان شاء لله حق و حقوق شما بر می گردد .

سوال از معاون استاندار و پاسخ از مدیرکل اقتصادی

وی نیز در پاسخ به سوال خبرنگار این پایگاه خبری مبنی بر اینکه که اگر هر موسسه ای که بخواهد در این استان راه اندازی شود مگر نباید استانداری به  آن مجوز دهد که در حین سهمگین مدیرکل اقتصادی حوزه استانداری گفت: من مدیر زیر مجموعه معنایی هستم، تمامی مردم باید در باب حقوقی اطلاعات کافی داشته باشند و اگر به سایت و مجموعه بانک مرکزی مراجعه کنند موسسات قانونی دارای مجوز مشخص است و آنجا باید سرمایه گذاری کرد و وقتی ما میبینم که اسم موسسه کاسپین یا ارمان وجود ندارد خوب نباید این کار را انجام دهیم.

سید حسین سهمگین گفت: دولت وظیفه رصد کردن را دارد و اطلاع رسانی در مقاطع مختلف از سوی مقامات قضایی، امنیتی و اقتصادی دولت در 10 سال گذشته نیز در مورد موسسه های غیر مجاز به مردم  اطلاع رسانی شده است .

وی یادآور شد: این موضوع مربوط به یاسوج نیست و دیروز در استانهای اهواز و بندعباس نیز اعتراض بوده است.

این پایگاه خبری از مسئولان استانی و کشوری انتظار دارد که مسئله پیش آمده برای این سپرده گذاران در موسسه مذکور را بررسی کند تا مشکل آنها ان شالله رفع شود.

پایگاه خبری صبح زاگرس بر اساس رسالت ذاتی خود نیز تا حل شدن این مشکل پیگیر این مسئله خواهد بود.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/7044

به کانال باشت نیوز بپیوندید:

https://telegram.me/bashtkhabar

نظرات کاربران