تازه های سایت

9. خرداد 1396 - 22:56
مدیر کل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:با توجه به اینکه جان باختگان و حادثه دیدگاه این حادثه مصدومیشان در زمره حوادث کار بوده بدون فرایند های طولانی، حکم مستمری برای بازماندگان جان باختگان این حادثه صادر شده است.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:با توجه به اینکه جان باختگان و حادثه دیدگاه این حادثه مصدومیشان در زمره حوادث کار بوده بدون فرایند های طولانی، حکم مستمری برای بازماندگان جان باختگان این حادثه صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز به نقل از بویرخبر، به آخرین فرایند  برقراری مستمری جان باختگان حادثه فولاد بویر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جان باختگان و حادثه دیدگاه این حادثه مصدومیشان در زمره حوادث کار بوده بدون فرایند های طولانی حکم مستمری برای بازماندگان جان باختگان این حادثه صادر شده است.

وی با بیان اینکه  احکام مستمری سه  نفر از جان باختگان حادثه مجتمع تولید فولاد بویراحمد در سریع ترین زمان و بدون مراجعه خانواده های آنان صادر شده است، بیان کرد:با برنامه ریزی های انجام شده برای سومین جان باخته این حادثه نیز پیگیری های لازم برای اقدام مشابه در حال انجام است.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: مستمری این افراد بدون سپری شدن مراحل معمول اداری صادر و خانواده و بازماندگان در ردیف مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند.

کوتاهی نکرده ایم

نورمحمدی در ادامه با بیان اینکه  اصلی ترین وظیفه سازمان تامین اجتماعی، حمایت از نیروهای مولد و کارگران شاغل در بخش های تولیدی، صنعتی و خدماتی کشور است ،گفت: در همین زمینه مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال نیز به صورت بلاعوض به خانواده های داغ دیدگان این حادثه  پرداخت شده است.

وی به مراحل پرداخت بیمه به دیگرحادثه دیدگان این حادثه اشاره کرد و گفت: برای دیگر مصدومان این حادثه به تناسب درصد از کارافتادگی، مشمول دریافت غرامت ایام بیماری یا نقض عضو و مستمری ازکارافتادگی جزئی و کلی خواهند شد.

بدهی یک میلیارد کارخانه فولاد یاسوج  به تأمین اجتماعی

مدیر کل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد به آخرین برنامه های کارشناسی در زمینه علل این حادثه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کارخانه فولاد بویر بویراحمد بیش از یک میلیارد بدهی به تأمین اجتماعی دارد که فقط در حال حاضر از سوی کارفرما بیمه فرودین و اردیبهشت ماه واریز شده و مابقی این بدهی که مربوط به اسفند ماه و ماههای سالهای دیگر است واریز نشده است.

نورمحمدی ادامه داد: در مورد علل حادثه باید با جمع بندی نظر کارشناسان و ارجاع آن از سوی اداره کار به این نهاد آخرین فرایند این حادثه مورد بازبینی قرار گیرد.

علت اصلی حادثه هنوز مشخص نیست

وی با بیان اینکه هنوز هیچگونه عللی را نمی توان برای این حادثه بیان کرد وگفت:بعد از تمامی مراحل خواهیم گفت  که کدام مشکل از جمله نقش فنی کارخانه، کارفرما و یک دیگر مشکلات علل اصلی این حادثه بوده است.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان به تخصیص 100میلیون ریال دیگر به جان باخته سوم این حادثه اشاره کرد وگفت:برای سومین جان باخته این حادثه نیز مبلغ 100میلیون ریال در نظر گرفته شده که با حضور مسئولان استانداری به خانواده این جان باخته حادثه اهداء خواهد شد.

نورمحمدی با بیان اینکه هیچگونه کوتاهی در راستای کمک به حادثه دیدگان و خانواده جان باختگان این حادثه نکرده ایم،گفت: امروز خودمان را عزدادر این حادثه می دانیم.

طبق قانون برخورد خواهیم کرد

وی در مورد برخی خبرها در مورد بیمه بیکاری بیکاری داشتن برخی از مصدومان این حادثه و نداشتن بیمه این افراد از سوی این کارگاه تولیدی گفت:اگر اثبات شود که برخی از افراد حضور داشته در این کارگاه تولیدی بیمه بیکاری داشته ودر این کارگاه به اشتغال مشغول بوده اند قاعدتاً بیمه بیکاری باید قطع شود و در این صورت کارفرما مقصر است.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان خاطر نشان کرد:اگر این موضوع صحت داشته باشد هم کارفرما و هم بیمه شده خلاف قانون عمل کرده اند و طبق این قانون با آنان برخورد خواهد شد.

نورمحمدی تصریح کرد:اطلاعات کامل را باید بعد از تمامی فرایندهای قانونی و گزارش ها بیان کرد و در حال حاضر اطلاعات ناقص و حدس و گمان را نمی شود پایان این حادثه دانست.

لازم به ذکر است هفته گذشته در اولین روزهای خرداد ماه بر اثر انفجار در یکی از کوره‌های ذوب مجتمع فولاد بویراحمد ۹ نفر از کارگران شاغل در این کارگاه مصدوم شدند.

سه نفر از مصدومان به‌طور سرپایی درمان و ۶ نفر نیز که از ۵۰ تا ۸۰ درصد دچار سوختگی شده بودند، به مراکز درمانی شیراز و اصفهان اعزام شدند که تاکنون سه نفر به دلیل شدت جراحات فوت کرده‌اند.

انتهای پیام/ر

به کانال باشت نیوز بپیوندید:

https://telegram.me/bashtkhabar

نظرات کاربران