تازه های سایت

23. خرداد 1396 - 17:57
فعال فرهنگی باشتی/
آتش به اختیار یک اصطلاح نظامی نیست/به جایی رسیدیم که دیگر جای صبروجود ندارد
راضیه اسلام فر تصریح کرد:جمله ای که مورد بحث است منظور از آتش به اختیار که رهبری فرمودند مقابله با فرهنگ و جلوگیری از نفوذ فرهنگ غربی است،منتهی این بار بصورت ضربتی باید انجام گیرد و حضرت آقا هم فرمودند نمیخواهد منتظر بمانید دیگران دستور بدهند. اگر نهادی وظیفه خود را انجام نداد و یا دولت ضعیف عمل کرد و انجام وظیفه نکرد شما باید بررسی کرده،فکر کنید،تحلیل کنید،راه پیدا کنید و وارد عمل شوید و کارهای درست را انجام دهید که این موضوع را به آتش به اختیار تشبیه کردند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز پس از انتشار بیانات رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان، برداشت‌های متفاوتی از بخش‌هایی از سخنان ایشان به ویژه تعبیر «آتش به اختیار» مطرح شد؛ برداشت‌هایی که با ارزیابی و چینش گفتمان رهبر انقلاب در تناقض است.

 

رهبر انقلاب تاکید کرده اند: «نگویید در دانشگاه دیگر نمیشود کاری کرد؛ شنفتم این را که بعضی‌ها میگویند که «آقا، دیگر در دانشگاه نمیشود کاری کرد»؛ نه آقا، در دانشگاه خیلی میشود کار کرد، اتّفاقاً در دانشگاه باید کار کرد. چه کسی باید در دانشگاه کار بکند؟ شما. شما تشکّلها هستید که در دانشگاه باید کار بکنید. البتّه خطاب بنده در غیر از این جلسه به همه است؛ من به همه‌ی آن هسته‌های فکری و عملیِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتّباً میگویم: هرکدام کار کنید؛ مستقل و به‌قول میدان جنگ، آتش‌به‌اختیار...

 

حاجیه راضیه اسلام فر فعال فرهنگی در شهرستان باشت می باشد که بیش از ۲۵سال کار فرهنگی در این شهرستان انجام داده اند.

حاج راضیه اسلامفر در گفتگوی اختصاصی با این پایگاه خبری مبنی بر اینکه نظر شما درمورد سخن رهبر انقلاب (شما آتش به اختیار هستید)چیست اظهار کرد:سخنان حضرت آقا در ظاهر ساده ولی فراگیر و عمیق است.افرادی که درک بالایی دارند متوجه صحبت های ایشان می شوند،حضرت آقا بارها در عرصه های میدانی اعتقادی،فرهنگی،فکری و عقیدتی صحبت کرده اند و قبلا هم در همینه زمینه ولی از الفاظ دیگری و شبیه همین مضمون به کار برده اند.

 

وی افزود:رهبر انقلاب در صحبت های قبلیشان هم جمله افسران جنگ نرم را هم برای دانشجویان و دانش آموزان،فعالان فرهنگی موثر به کار بردند.در اصطلاح چون رهبر انقلاب فرمانده نظامی است برخی فکر می کنند این یک اصطلاح نظامی است و برخی دیگر فکر میکنند رهبری فتوایی داده که کارهایی را حتی اگر هنجار شکنی و خروج از چارچوب قانون انجام شود،در صورتی که اینگو نیست و هربار هنجار شکنی یا کارهای خارج از قانون انجام می شود اولین فرد سپر و عامل جلوگیری کننده از این هنجار ها خود حضرت آقا بوده اند.

 

این فعال فرهنگی عنوان کرد:جمله آتش به اختیار که حضرت آقا فرمودند مربوط به تک تک افراد جامعه است نه تنها دانشجویان،رهبری به خاطر این دانشجویان را خطاب قرار داده زیرا آنها کسانی هستند که در سطح جامعه موثر از نظر روشن فکری،بهره گرفتن از اندیشه های باز که دارند و میتوانند افرادی باشند که موثر واقع بشنوند.همه ما مسئولیم و و وظایفی در مقابل ارزشهایمان ،در مقابل دین،در مقابل اسلام داریم و باید به درستی آنها را انجام دهیم.

 

 
راضیه اسلام فر تصریح کرد:جمله ای که مورد بحث است منظور از آتش به اختیار که رهبری فرمودند مقابله با فرهنگ و جلوگیری از نفوذ فرهنگ غربی است،منتهی این بار بصورت ضربتی باید انجام گیرد و حضرت آقا هم فرمودند نمیخواهد منتظر  بمانید دیگران دستور بدهند. اگر نهادی وظیفه خود را انجام نداد و یا دولت ضعیف عمل کرد و انجام وظیفه نکرد شما باید بررسی کرده،فکر کنید،تحلیل کنید،راه پیدا کنید و وارد عمل شوید و کارهای درست را انجام دهید که این موضوع را به آتش به اختیار تشبیه کردند.

 

وی گفت:بعضی ها میگویند در خارج از مدار قانونی و ارکان نظام هرکاری می توان انجام داد که ما همچنین چیزی را قبول نداریم و هیچوقت رهبر معظم انقلاب چنین حرفی نزده اند و تمیشه همه جا صبر داشته اند،کشور ما ضربه خورد ارزش های ما را زیر پا گذاشتند،خون شهدا،سپاه مه که خط قرمز ماست و حافظان دین ما هستند در بیشتر مسائل از این گزینه ها عبور کردند،ولی بنده احتمال می دهم که اکنون به حیطه ای رسیدیم که دیگر جای صبر وجود ندارد.

 

اسلامفر افزود : یکی از مباحث سند ۲۰۳۰است که حضرت آقا فرمودند این خلاف قانون است و چرا چند نفر خارجی بخواهند برای کشور ما تصمیم بگیرند ما یک کشور اسلامی هستیم و خودمان برای کشورمان تصمیم میگیریم.میگویند سند ۲۰۳۰مسکوت مانده ولی تمام مراجع ما گفتند خیر باید این سند باطل شود.وقتی کاری علیه اسلام و شرع انجام می شود و تمام مراجع می گویند  این سند باید باطل شود و باز دولت کم کاری میکند یا میخواهند یا میترسند یا نمی فهمند و یا می فهمند  و عمل نمی کنند.

 

این فعال فرهنگی اظهار کرد:رهبر انقلاب از کسانی که می توانند کاری برای نجات فرهنگ،دین،ارزش های اسلامی انجام دهند دعوت کردند و همیشه هم این موضوع بوده ولی در الفاظ مختلف.ما باید پای کار، آماده، با فداکاری و ایثار خارج از هیچ دغدغه،فکر،جناح و حزبی باید مدافع حریم و دین اسلام باشیم و هرجا احساس نیاز بود سریعا وارد عمل و با فکر و اندیشه جلو برویم.

 

اسلامفر عنوان کرد:ما باید وظیفه خود را بدریتی انجام دهیم تا در چارچوب قانون جمهوری اسلامی که جمهوری یعنی همان دموکراسی ترین کشور دنیا و اسلامی هم که با همان افکار دینی و استقلال همراه است به کار خود ادامه می دهیم.و از اینجا به حضرت آقا اعلام میکنیم که ما هستیم،پا به رکاب،جان بر کف،با ایثار وفداکاری،در هر حیطه ی فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی،فکری و حتی نظامی ما پای کار هستیم و مطیع امر رهبرمان و افتخار میکنیم که رهبر ما مدبرانه،شجاعانه و ایثارگر کشور را مدیریت میکنند.

 

انتهای پیام/س

نظرات کاربران