تازه های سایت

30. خرداد 1396 - 10:51
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد:
300میلیون تومان برای شروع به ساخت اداره هواشناسی باشت دریافت شده است/بیمه خسارت به کشاورزان باشتی حل می شود
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد در آیین کلنگ زنی اداره هواشناسی باشت ضمن تشکر از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه کشور که زحمات زیادی برای تامین بودجه این پروژه کشیدند اظهار کرد:این پروژه از بودجه ملی در دو مرحله تامین می شود.300میلیون تومان از بودجه واریز شده و پیمانکار برای ساخت اداره و ساختمان اداره کل آماده است و بعد از کلنگ زنی شروع به کار می کنند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز،شکوهی‌پور مدیرکل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد در آیین کلنگ زنی اداره هواشناسی باشت ضمن تشکر از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه کشور که زحمات زیادی برای تامین بودجه این پروژه کشیدند اظهار کرد:این پروژه از بودجه ملی در دو مرحله تامین می شود.300میلیون تومان از بودجه واریز شده و پیمانکار برای ساخت اداره و  ساختمان اداره کل آماده است و بعد از کلنگ زنی شروع به کار می کنند.

وی افزود:ایستگاه تمام خودکار این اداره خریداری شده و به محض ساخت دیوارهای اطراف این اداره در ساختمان  نصب و بهره مند خواهیم شد زیرا کههواشناسی در این شهرستان اهمیت ویژه دارد.

شکوهی پور عنوان کرد:دیوار های اطراف این ساختمان باید استاندار لازم را داشته باشد که از سیستم جدید سازه به صورت lsf است استفاده خواهیم کرد که ضد زلزله و قابل گسترش و مقاوم در مقابل آسیب ها است .

وی افزود:یکی از قطب های مهم کشاورزی در منطقه گرمسیری استان کهگیلویه و بویر احمد شهرستان باشت است و میتواند خیلی مسمرثمر برای کشاورزان و این قشر زحمت کش باشد.

 

مدیر کل هواشناسی استان تصریح کرد:با توجه به پارامتر و داده ها کشاورزان می توانند الگوی کشت،نوع کشت و تاریخ کشت را برایشان تعیین کند.موضوعی که چند سال با آن درگیر بوده ایم بیمه خسارات به کشاورزان بود که به دلیل نبود ایستگاه کشاورزی در باشت به گچساران مراجعه می کردند و به دلیل تفاوت آب و هوایی در شهرستان های باشت و گچساران و ریز اقلیمی که وجود دارد، بعضا نوع بارش متفاوت است.

 

وی افزود:خساراتی که به کشاورزان باشتی صورت می گرفت با مشکلاتی مواجه می شدند که این اداره هوا شناسی مشکل بیمه کشاورزان را هم حل نموده است.

 

به کانال باشت نیوز بپیوندید:

https://telegram.me/kohgiluye_v_boyerahmad

انتهای پیام/ک

نظرات کاربران