تازه های سایت

2. تير 1396 - 16:28
فرمانده سپاه باشت:
ائتلاف سعودی، صهیونیستی همچون ائتلاف داعش ،سعودی در نطفه خفه خواهد شد
سرهنگ سید علی رضا زاده گفت:یکی از حامیان اصلی تروریست اکنون در حال پیوستن به جبهه مقاومت است و در ترکیه هم که یکی از کشورهای حامی داعش بود بین آنها اختلاف ایجاد شده و درحال جدا شدن از داعش است.اعتلاف عربی و سعودی تحت عنوان ناتوی عربی بود که ۲۴ساعت هم دوام نیاوردند. اعتلاف سعودی با رژیم صهیونیسمی هم به حول و قوه الهی در نطفه خفه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، سرهنگ سیدعلی رضا زاده در روز جهانی قدس ضمن تشکر از مردم ولایت مدار شهرستان باشت که در این راهپیمایی شرکت کردند اظهار کرد:از  علت‌هایی که  روز جهانی قدس را در جمعه آخر ماه مبارک رمضان قرار دادند این است که در آخر روز های ماه مبارک رمضان شب های قدر را داریم و آخرین جمعه که نزدیک به شب قدر امام خمینی آن را به عنوان روز جهانی قدس مشخص کردند . در شبهای قدر ما می آییم که از خداوند طلب مغفرت و آموزش کنیم و هم یکدیگر را دعا کنیم و هم برای زدودن  رذایل اخلاقی  از درون خود از خداوند منان کمک بخواهیم .

 

فرمانده سپاه ناحیه باشت عنوان کرد: شب قدر شب  استغفار از گناهان است، گناهانی که ما مرتکب شده ایم. اما روز قدس روز  استغفار از تمام غفلت‌های است که امت اسلامی  در سالهای اخیر در رابطه با مسئله فلسطین مرتکب شده است. روز قدس آمده ایم که به ملت مسلمان گوشزد کنیم که اگر اکنون مسئله ای  به عنوان فلسطین وجود دارد  عوامل اصلی آن حکام نالایق، ناشایست و منفعت طلب اسلام است .

 

رضا زاده افزود: ملت انقلابی ایران پیروز است زیرا از ۱۵ سال قبل از انقلاب قضیه فلسطین را باور داشت و مظلومیت ملت فلسطین  را با صدای رسا به گوش مردم دنیا رسانید .

 

وی ادامه داد:شبهه ای که در جامعه توسط معاندین مطرح میشود این است که میگویند لزومی ندارد که ما از فلسطین حمایت کنیم. مسئله فلسطین ربطی به قومیت ندارد ،چرا کسانی که متعلق به این سرزمین نیستند باید حق مردم مظلوم فلسطین را غصب کنند و بر آنها حکومت کنند.

 

رضا زاده تصریح کرد: از آوارگی بد تر نداریم که رژیم صهیونیسم  هر وحشیگری و ظلمی که خواستند برسر این مردم آوردند.خدا لعنت کند اسرائیل را و خدا لعنت کند مبارک و مبارک ها را، مسئله فلسطین برای کشور ما یک مسئله مبنایی است . مسئله قدس جزء مبانی اعتقادی کشور ماست.

 

فرمانده سپاه ناحیه باشت ضمن اشاره به دین اسلام که یک دین جامع و کامل می باشد گفت:در دین اسلام سیاست یک بعد مهم است ، ما در سیاست خارجی نمی‌توانیم از مردم مظلوم حمایت نکنیم و حمایت از مردم مظلوم فلسطین تکلیفی است که بر دوش ما گذاشته شده است.در سوره نساء آیه ۷۷ قرآن می فرماید؛ چه شده است شمارا چرا در راه خدا و در راه مردان و زنان و کودکانی که  به دست سلطه گران تضعیف شده اند پیکار نمی‌کنید . این آیه به ما نهیب می‌زند که باید به فکر مردم مظلوم در هرجایی از دنیا باشیم.

 

سیدعلی رضا زاده تاکید کرد: حدیث معروف پیامبر که فرمودند اگر کسی ندای مظلومی را بشنود (این مظلوم چه مسلمان باشد و چه غیر مسلمان باشد )اگر صدای او را بشنوند و به یاری او نشتابد او مسلمان نیست. در اصول سیاست خارجی ما هم می دانید که جهان اسلام به دو بخش تقسیم شده است به نام بلاد کفر و بلاد ایمان  و این تقسیم بندی تقسیم بندی جغرافیایی نیست و یک تقسیم‌بندی معنوی است و مرز های  معنوی را اسلام مد نظر دارد و بر اساس این  تقسیم‌بندی  تمام امت اسلامی  در هر نقطه از جهان که باشند عضو امت اسلامی است.

 

وی افزود: مسلمانان به عنوان یک امت واحد هستند و حمایت از مظلوم یک وظیفه برای همه امت اسلامی است. از دلایل دیگر حمایت ما از کشور فلسطین  قاعده نفی  سبیل است  که در سوره نساء آیه ۱۴۱ خدا میفرماید:خداوند سلطه کافران رابر مسلمانان نپذیرفته و قبول ندارد.

 

سرهنگ رضا زاده اظهار کرد:  یکی از حامیان اصلی تروریست اکنون در حال پیوستن به جبهه مقاومت  است و در  ترکیه هم که یکی از کشورهای حامی  داعش بود بین آنها اختلاف ایجاد شده و درحال جدا شدن از داعش است.ائتلاف عربی و سعودی تحت عنوان ناتوی عربی بود که ۲۴ساعت هم دوام نیاوردند. اعتلاف سعودی با رژیم صهیونیسمی هم به حول و قوه الهی در نطفه خفه خواهد شد. اصول  قانون اساس 152-154 دفاع  از مظلوم را جز وظایف جمهوری اسلامی ایران قرار داده است.

رضازاده ضمن تشکر از مردم به جهت حمایت  از حمله موشکی سپاه به مواضع داعش گفت:دشمنان  ما قصد هرگونه تعرضی نسبت به منافع ملی ما را داشته باشد و هرگونه تهدیدی را از جانب آنها با قاطعیت در هر زمان و مکانی پاسخ خواهیم داد.

وی در پایان ضمن هشدار به مسئولین گفت:از هرگونه حرکتی که باعث ایجاد تفرقه و لطمه زدن به وحدت و انسجام جامعه می شود خود داری کنند و از هرگونه اظهار نظری که القای حاکمیت دوگانه را در ذهن ها متبادل می کند و دشمن را به طمع می اندازد خوداری کنند.

 

انتهای پیام/س

نظرات کاربران