تازه های سایت

12. تير 1396 - 10:49
کام تلخ گردشگران از وضعیت آبشار یاسوج/ مغازه دارانی که مسافران را سرکیسه می کنند + تصاویر
مسافران و گردشگرانی که از اقصی نقاط کشور به شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده اند از وضعیت نامناسب نظافت و گرانفروشی مغازه داران در آبشار یاسوج به شدت اعتراض کرده و خواستار رسیدگی فوری نهادهای متولی به وضعیت این مکان تفریحی و گردشگری شدند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز به نقل از صبح زاگرس ،مسافران و گردشگرانی که از اقصی نقاط کشور به شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده اند از وضعیت نامناسب نظافت و گرانفروشی در آبشار یاسوج به شدت اعتراض کرده و خواستار رسیدگی فوری نهادهای متولی به وضعیت این مکان تفریحی و گردشگری شدند.

یکی از این مسافران که از خوزستان به آبشار یاسوج آمده است در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: وضعیت بهداشت و نظافت در آبشار یاسوج تاسف بار است و نهرآبی که از وسط درختان این مکان تفریحی می گذرد پر از زباله و بطری های خالی آب معدنی است.

وی می گوید: آبشار یاسوج مکان جذاب و دیدنی با آب و هوایی دلپذیر است که می تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند اما متاسفانه به دلیل بی توجهی نه جای مناسبی برای اسکان گردشگران دارد و نه نیروهای خدماتی که به وضعیت بهداشت در این مکان رسیدگی کنند.

این جوان خوزستانی در پاسخ به این سوال که از خدمات رسانی مسئولان استان در آبشار یاسوج رضایت دارید نیز گفت: تنها از ماموران نیروی انتظامی به خاطر ایجادبرقراری نظم و امنیت در آبشار یاسوج تقدیر و تشکر می کنم و نهاد دیگری در این جاذبه گردشگری خدمات رسانی نمی کند.

متاسفانه در آبشار یاسوج وضعیت بهداشتی بسیار نامناسب است

خانواده ای که از استان یزد به آبشار یاسوج سفر کرده اند نیز به خبرنگار صبح زاگرس می گوید: در فصل تابستان مردم استان های جنوب کشور برای رهایی از گرما به مناطق خوش آب و هوا سفر می کنند که مسئولان این استان ها باید زیرساخت های مناطق تفریحی را فراهم کنند اما متاسفانه در آبشار یاسوج وضعیت بهداشتی بسیار نامناسب است و این مکان تفریحی از زباله و آشغال پر شده است.

وی از زیبایی ها و جاذبه های شهر یاسوج تعریف و تمجید کرد و گفت: چرا باید مسئولان این شهر نسبت به این نعمت های خدادادی بی توجه باشند و حتی زباله هایی که در مکان های اسکان به جای مانده است را جمع آوری نکنند و به فکر نظافت این مکان گردشگری نباشند.

جوی آبشار پر از بطری های خالی آب معدنی و زباله است

خانواده دیگری که از شهرستان نورآباد استان فارس به آبشار یاسوج آمده است نیز می گوید: برای چندمین بار است که به آبشار یاسوج سفر می کنیم و در سالهای گذشته که این جاذبه گردشگری به بخش خصوصی واگذار شده بود وضعیت بهتری داشت و در حد امکان به نظافت و بهداشت آن توجه بیشتری می شد.

وی افزود: آبشار یاسوج به آب آن مشهور است اما در شرایط فعلی تنها جوی کوچکی آب از وسط آن می گذرد که پر از بطری های خالی آب معدنی و زباله است.

این خانواده نور آبادی از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج درخواست کردند تا وضعیت آبشار یاسوج بحرانی نشده است فکری به حال آن کنند و نگذراند این جاذبه گردشگری به محلی برای انباشت زباله تبدیل شود.

 گرانفروشی مغازه ها و سوپر مارکت ها در آبشار یاسوج / جای نظارت خالی است

خانواده دیگری که از شهرستان قائمیه استان فارس در آبشار یاسوج مستقر شده بودند علاوه بر نارضایتی از وضعیت بهداشتی در آبشار یاسوج از گرانفروشی مغازه ها و سوپر مارکت های مستقر در این مکان گردشگری به شدت ابراز گلایه کردند و خواستار نظارت مسئولان مربوطه شدند.

یکی از اعضای این خانواده ابراز داشت: برخی مغازه ها اقلام موادغذایی و پوشاک را دو برابر قیمت به گردشگران می فروشند و نظارتی نیز برکار آنها نیست.

فروش کالای 3500 تومانی به قیمت 6 هزار تومان در آبشار یاسوج

جوان دیگری نیز عنوان کرد: یکی از این مغازه ها کالای 3500 تومانی را به قیمت 6 هزار تومان به من فروخته است که بعداز اطلاع از این گرانفروشی کالا را به مغازه مورد نظر تحویل دادم اما در کمال ناباوری گفت که این کالا را اینجا خریداری نکرده اید و کار به شکایت و ورود مامور انتظامی به موضوع کشیده شد.

این جوان افزود: با کدام توجیه باید مغازه ای که تنها پنج کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد در آبشار یاسوج اجناس مغازه خود را تا دو برابر قیمت به گردشگران بفروشد. و انتظار داریم مسئولان این شهر به این وضعیت رسیدگی کنند.

خبرنگار این پایگاه خبری این موضوع را با یکی از مغازه داران آبشار یاسوج مطرح کرد که وی نیز گرانفروشی و سرکیسه کردن گردشگران و مسافران در آبشار یاسوج را تائید کرد.

آبشار یاسوج یکی از جاذبه های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است که در سه کیلومتری شهر یاسوج واقع شده است و در تعطیلات عید فطر بیش از 5 هزار نفر از این جاذبه تفریحی دیدن کردند.
 
 
 
 
 
 
گزارش و عکس: ابراهیم عزیزی

نظرات کاربران