تازه های سایت

19. تير 1396 - 16:39
در دیدار با امام جمعه باشت:
حجاب تنها مختص بانوان نیست/ضرورت ترویج حجاب در شهرستان باشت+تصاویر
دیدار فرماندهان پایگاه ها و مدیران و مسئولان امر به معروف و نهی از منکر حوزه با امام جمعه محترم شهرستان باشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، دیدار فرماندهان پایگاه ها و مدیران و مسئولان امر به معروف و نهی از منکر حوزه و پایگاها با امام جمعه محترم شهرستان باشت برگزار شد.

 

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی ضمن تشکر از حضور مدیران پایگاه های بسیج خواهران و جانشین فرمانده سپاه اسفندیار مختاری اظهار کرد: از برگزاری این جلسات بسیار خوشحالم،حجاب مختص مذهب شیعه و مسلمانان در اسلام نیست.

 

وی افزود:قبل از اسلام حجاب وجود داشته وفقط مختص اسلام نیست اما مدل پوشش و حجاب در زمان های مختلف با یکدیگر متفاوت بوده است و در همه ادیان پوشش و حجاب وجود داشته است.

 

عبودی گفت: فطرت و ذات انسان علاقمند به پوشش است و افرادی که در جامعه می بینیم بد حجاب یا بی حجاب هستند اینها تحت تاثیر فضاهای مختلف قرار گرفته اند و اینگونه شده اند.

 

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی عنوان کرد:حجاب فقط مختص به خانمها نیست و آقایان نیز باید حجاب ظاهری و باطنی خود را حفظ کنند و این یک ظلم بود که شامل بانوان شده و حجاب را فقط مختص بانوان می دانند.

 

وی گفت:در برخی از استان‌ها و مناطق کشور روندی پیدا شده که باعث مایوس شدن خانم های باحجاب می‌شود. این امر تا جایی درست است و جامعه در حال کشیده شدن به بد حجابی و بی حجابی است اما بانوان باحجاب نباید نا امید شوند و برای ترویج حجاب باید بیشتر تلاش کنند.

 

امام جمعه باشت تصریح کرد: در تاریخ بشریت افتخاراتی برای حجاب وجود داشته و افرادی بودند که در دوره های مختلف حجاب خود را حفظ کرده اند.

 

وی با بیان اینکه حجاب سختی خاص خود را دارند گفت: در تاریخ در مسئله حجاب می‌بینیم که افرادی بودند که جانشان را برای حجاب دادند.

 

عبودی عنوان کرد: تذکر لسانی که رهبر فرمودند؛ برای کسانی است که بدحجاب هستند و شاید ناخواسته حجاب مناسبی ندارند و با تذکر وضعیت حجاب خود را درست می کنند ولی افرادی که در حال تبلیغ بی حجابی هستند را باید با جدیت با آن ها برخورد کرد.

در پایان حجت السلام عبودی ضمن تشکر از حسینیه فاطمیه شهرستان اظهار کرد: عفاف و حجاب را در فضای مجازی با ساختن عکس نوشته ها و کلیپ ترویج دهیم .بخش اعظم کارهای فرهنگی شهرستان باشت توسط حسینیه فاطمیه صورت می‌گیرد.امیدواریم که روز به روز این کارهای فرهنگی در شهرستان پررنگ‌تر شوند.

 

تصاویر:

برچسب‌ها: 

نظرات کاربران