تازه های سایت

27. تير 1396 - 0:37
تبریک مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان شهرستان باشت به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان+جزئیات
حاج حبیب کرمی پور مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان شهرستان باشت به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان در یاداشتی این روز بزرگ را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، حاج حبیب کرمی پور مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان شهرستان باشت به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان  در یاداشتی این روز بزرگ را تبریک گفت.

 

متن یادداشت:

امام خمینی (ره) فرمودند:  نهاد شورای نگهبان همیشه مورد تایید اینجانب است و به هیچ وجه تضعیف نشده و نخواهد شد.

اهمیت و جایگاه شورای نگهبان
شورای نگهبان از منظر قانون اساسی، یکی از مهم‌ترین نهادهای حکومتی به شمار می آید که این نهاد در اسفند ماه ۱۳۵۸ چه حکمی از جانب امام خمینی (ره)  تشکیل شد و بعد از انتخاب فوق توسط رهبری در تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۳۵۹ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد .

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی شورای نگهبان چندین وظیفه دارد.

 یکی از وظایف مهم آن، نظارت بر قانون گذاری است. تمام تصمیمات باید با شریعت اسلامی و قانون اساسی منطبق باشند .

وظیفه دیگر شورای نگهبان در حوزه قوانین ،تفسیر قانون اساسی است. در صورتی که قانون اساسی نیاز به تفسیر باشد این امر بر عهده شورای نگهبان است .

از دیگر وظایف مهم بر اساس اصل ۹۹ قانون اساسی نظارت بر انتخابات خبرگان رهبری-  مجلس شورای اسلامی و  ریاست جمهوری به همه پرسی قانون اساسی است .

مقام معظم رهبری فرمودند که شورای نگهبان عماد ملت و دین و مایه اطمینان و سکینه، قلب مومنین است در حقیقت نبض نظام اسلامی به شمار می‌رود .

این نهاد بر اساس قانون وظیفه دارد از ورود افراد ناخالص به ارکان نظام جنوب گیری کند. محکم و استوار به کار خود ادامه دهد و تحت تاثیر هیچ جریان یا حزبی قرار نگیرد .

 

انتهای پیام/سجادی

نظرات کاربران