تازه های سایت

6. مرداد 1396 - 18:16
معاون عمرانی استاندار:
شهرداری ها محل آزمون و خطا نیست/سرانه فضای سبز در استان ۸متر شده است+تصاویر
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری ها محل آزمون و خطا نیست و کسی که در این مجموعه راه پیدا می کند باید فرد باتجربه باشد و ما فرصت این آزمون و خطاها را نداریم .

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح شهربازی و بوستان شهرستان باشت ضمن اشاره به شهرداری های استان در 4 سال گذشته عنوان کرد:شهرداری ها در ۴سال گذشته تا کنون اکثر آنها در وضعیتی بودند که اگر جمله ورشکستگی که مد نظر تجارت جهانی است را بخواهیم درمورد یک موسسه بکار ببریم خیلی از شهرداری ما را باید ورشکسته اعلام می کردند.

 

وی افزود: شهرداری هایی که حقوق چندماهه به کارمندان و کارگران خود را نداده اند ،بدهی های فراوان داشتند،کارکنان شهرداری در جلوی فرمانداری و استانداری تجمع میکردند و با آن وضعیتی که داشتند دولت یازدهم را شروع کردیم.

 

نیک اقبالی  ضمن اشاره به همایش شهرداران که چند روز پیش در سی سخت برگزار شد اظهار کرد: برنامه اقتصاد مقاومتی را اگر در استان بخواهیم مثال بزنیم اولین جایی که اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی شروع کردند شهرداری ها بوده اند.

 

 

وی گفت: بودجه شهرداری های استان را با همت شهرداران ۲۷۵درصد افزایش رشد دهیم .سرانه فضای سبز در برخی از شهرستان های استان صفر بود که این سرانه در کشور ۱۲است .

 

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: امروزه با همکاری هایی که شد سرانه فضای سبز در استان ۸متر شده و به شدت درحال رشد است.

 

این مسئول گفت:در ۴سال گذشته همه کارکنان شهرداری ها با برگزاری آزمون در استان انتخاب شدند و کسی بدون آزمون در شهرداری ها ورود پیدا نکرده است.

 

نیک اقبالی ضمن اشاره به پایان عمر چهارساله این شهرداری ها و شوراها  عنوان کرد: تشکر میکنم از شوراهای شهر در تمام استان و شهردارانی که در این مدت با وضعیت بد شهرداری ها توانستند شهرداری ها را سرپا نگه دارند. اما برای انتخاب شهرداران آینده باید ملاک هایی در نظر گرفته شود ،مهمترین ملاک ما این است که شهردار همراه با دولت باشد.

 

وی ادامه داد: همراه بودن با دولت به این معنا نیست که حتما تفکری که در فرد حاکم است یک تفکر خاصی باشد ولی هرکسی به عنوان شهردار انتخاب می شود باید با مجموعه ارشد استان،دولت و با سیاست های دولت همراه باشد.

 

 این مسئول استانی افزود: شهرداری ها محل آزمون و خطا نیست و کسی که در این مجموعه راه پیدا می کند  باید فرد باتجربه باشد و ما فرصت این آزمون و خطاها را نداریم .

نیک اقبالی ضمن درخواستی  از شوراها  اظهار کرد:شوراها  فردی را برای شورا انتخاب کنند که این معیارها را داشته باشد و تشکرمیکنم  از برازنده شهردار باشت  که طرح های خوبی از جمله شهربازی و بوستان باشت  را این چند سال در باشت انجام دادند .

 

انتهای پیام/س

دیدگاه‌ها

همین شهربازی را اقای لطف اله موسوی ومهندس باقری سال 92باهزینه 70میلیونی برامدت5سال اجاره دوباره راه اندازی کردند که متاسفانه اداره استاندارد وبیمه به دلیل فرسوده بودن وسایل قبول به اعطای مجوز ننمودندوباتلاش های زیاد باتوجه به اینکه نماینده بیمه اسیا بودندموسوی مشکل بیمه حل شد ولی استاندارد نه حلا چطور شده بیمه هست نیست فردا براکسی اتفاق بیفته چه خواهد شد خدا میداند
لطف‌الله موسوی فعال سیاسی اجتماعی طی نامه‌ای خطاب به پژمان نیک‌اقبالی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد آورده است: به عنوان یک شهروند شهر باشت از اینکه برای یک شهر بازی خیلی کوچک به بهانه‌های محوطه سازی فضای سبز در طول چهارسال دو افتتاحیه برگزار شده و شما مدیر مستقیم این نوع طرحها هم هستید و به شهرستان باشت تشریف آورده‌اید خوش آمد گفته و خوشحال و مسرورم. اما یادآوری می‌کنم این شهر بازی در فروردین ۹۲ توسط بخش خصوصی و همین مسؤولان افتتاح شد.! سؤال این است آیا شما معاونت عمرانی استاندار و مسؤول مستقیم نظارت بر این نوع طرحها و افتتاحیه‌ توجه کردید، شهربازی که امروز افتتاح شد بیشتر دستگاه‌های آن فرسوده و از رده خارج و فقط برای زیبایی نقاشی و رنگ‌کاری شده و تاکنون هم نتوانسته‌اند مجوزهای لازم را از ادارات ذی‌ربط به خصوص استاندارد و بیمه بگیرند. آیا می‌دانید اگر خدای ناکرده فردا روزی برای یکی از فرزندان این شهرستان در این شهر بازی اتفاقی پیش بیاید چه کسی پاسخگو خواهد بود آیا از لحاظ وجدانی خود را می‌بخشید.؟ باید زودتر اقدام کرد علاج واقعه را قبل از وقوع کرد؛ امروز باید از نزدیک دستگاه‌های با قیمت‌های خیلی بالا را در این شهربازی از نزدیک دیده باشید که همگی به علت بی‌سلیقگی و سهل‌انگاری در حفظ و نگهداری آنها فرسوده و غیر قابل استفاده شده‌اند. آیا این سرمایه مردم و بیت‌المال نیست؟ چرا بی‌تفاوت از کنار آن گذشتید و از مسؤولان علت را جویا نشدید. چرا قبل از اینکه برای بار دوم شهر بازی را افتتاح کنید علت تعطیلی و راکد ماندن چند ساله شهر بازی را نپرسیدید آیا فقط دنبال افتتاحیه صرفا نمایشی بودید. آیا اطلاع دارید با پولی که در این چند دوره تا الان صرف این شهربازی کوچک شده می‌توان و می‌شد بزرگترین شهربازی در جنوب کشور را راه‌اندازی کرد. اما از همه مهمتر امروز در صحبت‌هایتان توصیه‌ای غیر معقول و غیر مسؤولانه به اعضای شورای شهر جدید داشتید که بیان آن از شما بعید بود. آقای معاون محترم، بفرمایید در کجای قانون نظام جمهوری اسلامی ایران قید شده که شهردار باید همسو با دولت باشد آیا دموکراسی به این معنی است آیا مردم شورا انتخاب کرده‌اند که شما شهردار آن را انتخاب کنید مردم از شما مسؤولان یک قدم جلوتر هستند و با آگاهی کامل این افراد را به عنوان اعضای شورا انتخاب کرده‌اند. هر شهرداری که با اکثریت رای این اعضا انتخاب شود مورد تایید مردم و همه خواهد بود . در در پایان توصیه امروز شما به شورای شهر باشت غیر معقولانه و خلاف قاعده و قانون و عرف بود.
سلام بر مرد نترس کار بلد درست کار طالیفه
اصلا اگه لطف الله موسوی شهردار بشه باشت خراب میشه و کارمندان شهرداری از این بدبخت تر میشوند همون بهتر که نشه یه بیسواده که یه نامه رو هم بلد نیست بنویسه
اقای موسوی بحال مردم این شهر باید گریست. وقتی عرضه ندارند هماهنگ بشوند ویک شورای تحصیل کرده انتخاب کنند باید یکی مثل جنابعالی یکتاز بدوی وتصمیم بگیری.بدبختی از ماست نه از تو.

نظرات کاربران