تازه های سایت

16. شهريور 1396 - 17:41
معاون فرمانداری باشت:
تغییر ناپذیری الگوی کشت ذرت پس از ۱۶سال در باشت/تغییر الگوی کشت نیازمند خرید تضمینی محصولات توسط دولت است
فرهاد محمدی گفت: در بحث خرید تضمینی محصولات کار عمده ای صورت نگرفته،دولت با توجه به کم آبی در کشور میخواهد الگوی کشت را تغییر دهد آیا با تغییر الگوی کشت ،خرید تضمینی برای کشاورزان وجود دارد؟!؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز ، فرهاد محمدی معاون فرمانداری شهرستان باشت ضمن خوش آمد گویی به معاون وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان باشت عنوان کرد: معمولا وقتی وزرا و مسئولین کشوری به شهرستان ها سفر می کنند روال عرفی به این منوال است که خوب گزارش دهیم،ظاهر را خوب نشان دهیم و درد ها در درون بماند.

 

وی افزود: ولی به لحاظ عقلی و منطقی اینگونه نیست و خیلی از عقب ماندگی ها و مشکلات ما به همین دلیل می باشد.

 

معاون فرمانداری باشت ضمن اشاره به قطب کشاورزی بودن باشت در استان کهگیلویه و بویر احمد و اینکه از گذشته دور این مردم کار کشاورزی انجام میدادند گفت:با این سخن ها نمیخواهیم مسئولان استانی و شهرستانی زیر سوال بروند.شهرستان باشت با زمین های حاصل خیر و خوب یکی از شهرستان های مهم استان است.

 

فرهاد محمدی تصریح کرد: ما سال به سال نواقصات و مشکلات شهرستان را می بینیم،در بحث کشاورزی مدیران را به چالش کشیدید و مدیران هم از این امر خوشنود هستند و خواستار رفع مشکلات مردم و کشور هستند.

 

وی با بیان اینکه همه مدیران در گذشته و امروز زحمت های زیادی کشیدند اظهار کرد: صحبت ما این است چرا بعد از گذشت ۱۶سال کشت بذر ذرت در شهرستان باشت تغییری نداشته است و اگر هم تغییر کرده کشاورز خود تغییر داده است.ما به عنوان یک مسئول و یک کشاورز اولین بار است که میشنویم که کشت نوع ذرت را میتوان تغییر داد و بازدهی خوبی هم خواهد داشت!!!

 

محمدی تصریح کرد: در بحث تنش آبی که در کشور وجود دارد سال به سال باغات شهرستان بر اثر بی آبی درحال خشک شدن هستند؟!؟ما در شهرستان عشایر داریم ولی عشایر ساماندهی شده و شناسنامه دار خیلی کم داریم .دام و محصولات دامی ما درحال آسیب جدی هستند.

 

معاون فرمانداری باشت ضمن اشاره به دام های شهرستان باشت عنوان کرد: در سال گذشته ما در بحث دام ها که درحال راکد شدن هستند، گاوها بر اثر بیماری که رخ داد نتوانستیم کاری برای آنها انجام دهیم.

 

وی افزود: در دامپزشکی ما داروی خوبی هم نداشتیم و اگر داروهم بود ما آنها را ارجاع میدادیم برای خرید ولی این کار میسر نشد و داروی مناسب وجود نداشت.دولت در این مورد کار خوبی و اقدام جالبی انجام نداده است.در بحث کشاورزی هم این مشکلات وجود دارد و پول ذرت کشاورزان را دیر به دیر پرداخت می کنند و سال به سال درآمد کمتر می شود یا کود به موقع نمی رسد و یا بذر مورد نظر دیر به دست کشاورزان می رسد.

 

محمدی گفت: در بحث خرید تضمینی محصولات هم کار عمده ای صورت نگرفته،دولت با توجه به کم آبی در کشور میخواهد الگوی کشت را تغییر دهد آیا با تغییر الگوی کشت خرید تضمینی برای کشاورزان وجود دارد؟!؟

 

وی افزود: در سال گذشته در شهرستان باشت ۴۰۰ هکتار ماش کشت شد و برای شهرستان ۲۲هزار نفری باشت این رقم بالایی است.کشاورز با هزینه هایی که میکند محصولات آن به فروش نمی رسد.

 

معاون فرمانداری باشت ضمن تشکر از عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: ضمن داشتن نیروهای خوب و موفق در استان و شهرستان ولی آنها نیاز به پشتوانه مسئولان کشوری دارند.یارانه کشاورزان باید پرداخت شود و در قالب وام به آنها داده شود که اگر این کار صورت گیرد ما موفق خواهیم بود و اگر مشکلات کشاورزان را حل نکنید صدبار هم شعار تولید ،اقتصاد ،اشتغال را بنویسم هم فایده ای نخواهد داشت.

 

 

فرهادمحمدی معاون فرمانداری باشت تصریح کرد: در بیشتر موارد کشاورزان ما از مسئولین جلوتر هستند ،وقتی گندم به یک بیماری دچار می شود باید جهاد کشاورزی به کشاورز سر زده و سم مخصوص بیماری را به کشاورز معرفی کرده تا جلوی ضرر گرفته شود .متاسفانه آنگونه که مردم گلایه می کنند و نگران هستند و آنگونه که کار می شود فاصله وجود دارد که امیدواریم با کمک شما و مسئولین کشوری و استانی و شهرستانی این فاصله روز به روز کمتر شود.

 

انتهای پیام/س

نظرات کاربران