تازه های سایت

17. شهريور 1396 - 13:47
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:
سرو 2770 ساله لار باشت کم از سرو ابركوه ندارد/مسئولان به خواب نروند +سند
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در یادداشتی که در کانال رسمی خود منتشر کرده آورده است: جهت ياداوري مديركل محترم ميراث فرهنگي.سرو دو هزار و هفتصد و هفتاد سال پيش ، ميراث زنده در لار باشت، كم از سرو ابركوه ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز ،غلامرضا تاجگردون در یادداشتی که در کانال رسمی خود منتشر کرده آورده است: جهت ياداوري مديركل محترم ميراث فرهنگي.سرو دو هزار و هفتصد و هفتاد سال پيش ، ميراث زنده در لار باشت، كم از سرو ابركوه ندارد.

درخواست توجه ميراث و ثبت آن را داشتيم. بعد از پيگيري مديركل محترم آمد وً با او عكس يادگاري گرفت. اميدوارم فراموش نشود و بسنده به عكس يادگاري نشود. سازمانهاي مردم نهاد پيگيري كنند تا ما مسئولين نخوابيم.

 

 

آثار باستانی باشت

در دی ماه سال 1395 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از ساماندهی اثر گردشگری درخت سرو لار شهرستان باشت خبر داد.

 

درخت سرو لار در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر باشت و حدود ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد، تصریح کرد: مورخین قدمت این درخت را حدود ۲۷۰۰ سال تخمین زده‌اند.

 

این استان با داشتن بیش از ۳۰۰ تفرجگاه طبیعی، حدود دو هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، بیش از ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم‌نواز مکانی مناسب برای مسافران است.

 

آثار باستانی باشت

 

آثار باستانی باشت

آثار باستانی باشت

 

یکی دیگر از آثار باستانی شهرستان باشت  به ارتفاع یک متر و قطر 1.5متر مربوط به دوره قاجار  که به عنوان سطل زباله امامزاده استفاده می شود.(لینک اینجا بخوانید)که انگار بجای اهمیت دادن به آثار باستانی در حال نابودی آنها هستیم.

 

و اما جوابیه ای از طرف روابط عمومی داره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان منتشر شد که  کم کاری خود را توجیح کردند ولی این جوابیه  توجیح  مناسبی نبود (لینک اینجا بخوانید) چنانکه یک اثر تاریخی وقف نمی شود و اگر هم قرار است در جوار امامزاده باشد باز هم میتوان دور آن را حصار کشی و آن را ساماندهی کرد.

 

امیدواریم مسئولین کم کاری خود را بپذیرند وبجای توجیه کار خود مشکلات و مطالبات شهروندان را جوابگو باشند.

 

انتهای پیام/س

نظرات کاربران