تازه های سایت

18. شهريور 1396 - 19:26
مژدهی پور سفیر حقوقی ایران در سازمان ملل شد+سوابق
علی مژدهی پور فارغ اتحصیل حقوق جزا و جرم شناسی در مقطع دکترا، دستیار وزیر، معاون سابق وزیر دادگستری و رئیس اسبق دادسرای کارکنان دولت و رسانه سفیر حقوقی ایران در سازمان ملل شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز ، علی مژدهی پور فارغ اتحصیل حقوق جزا و جرم شناسی در مقطع دکترا، دستیار وزیر، معاون سابق وزیر دادگستری و رئیس اسبق دادسرای کارکنان دولت و رسانه سفیر حقوقی ایران در سازمان ملل شد.

 

 

دکتر علی مژدهی پور معاون سابق وزیر دادگستری متولد 1339 تحصیلات ابتدایی تا پایان متوسطه را در زادگاه خود به پایان برد.

 

علی مژدهی پور پس از خدمت سربازی در کنکور سراسری شرکت و در چندین رشته متمرکز و رشته نیمه متمرکز "علوم قضایی" وابسته به قوه قضاییه پذیرفته شد.

 

وی پس از فارغ التحصیلی از دانشکده علوم قضائی، کار قضاوت را از شهرستان نورآباد ممسنی در مسئولیت هائی همانند دادرسی ،دادیاری و دادستانی آغاز نمود.

 

این قاضی جوان و توانمند همزمان با قضاوت تحصیلات خود را ادامه داد و موفق شد کارشناسی ارشد را از دانشگاه آزاد واحد تهران و دانشنامه مقطع دکترا را از دانشگاه شهید مطهری تهران در رشته حقوق جزا دریافت نماید.

 

دکتر مژدهی پور پس از شروع موفقیت آمیز قضاوت در نورآباد ممسنی، به عنوان رئیس دادگستری شهرستان گچساران منصوب شد.

 

وی پس از مدتی به دلیل توانمندی در انجام امور محوله به عنوان قاضی نمونه در جشنواره شهید رجایی انتخاب، ومتعاقب آن به عنوان رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد منصوب شد.

 

دکتر مژدهی پور با حفظ سمت رئیس کلی دادگستری استان، مدیر کلی تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد را عهده دار گردید و مضافاً از طرف ریاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان فارس به عنوان نماینده تام الاختیار ستاد در استان کهگیلویه وبویراحمد منصوب شد. و متعاقب آن به تهران انتقال و در سمت معاون رئیس کل دادگستری استان تهران به انجام وظیفه ادامه دادند.

در این زمان بود که دکتر مژده ای پور در قامت مدعی العموم در پرونده فساد اقتصادی شهرام جزایری در دادگاه حضور یافت. و نام مژدهی پور تیتر اول رسانه های دیداری و شنیداری شد.

 وی مدتی بعد با حفظ سمت معاونت دادگستری کل استان تهران به عنوان رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری تهران وعضو شورای معاونین حفاظت اطلاعات قوه قضاییه تعیین شد.

 موفقیت قضائی دکتر مژدهی پور که توام با حفظ کرمت و شان انسانی متهمان بود موجباتی را فراهم کرد تا با تصویب قانون احترام به آزادی های مشروع و حفظ حقوق شهروندی دکتر مژده ای پور به عنوان عضو کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری کل استان تهران با ابلاغ ریاست قوه قضاییه تعیین، و تاکنون این همکاری و مسئولیت ادامه دارد.

لازم به ذکر است که کمیسیون حقوق شهروندی در راستای حمایت از حقوق افراد در دادگاهها، دادسراها، بازداشتگاه ها، کلانتری ها ، آگاهی ها و زندانها است. و در صورت مشاهده تخلف در هریک از مکان های ذکر شده بررسی همه جانبه صورت می گیرد با پیشنهاد اعضا و تصویب رئیس شورا (که رئیس کل دادگستری استان تهران می باشد) مراتب جهت برخورد با تخلفات واحیاناً جرم به مراجع ذیصلاح منعکس می گردد.

بعد از ریاست حفاظت اطلاعات دادگستری استان تهران دکتر مژدهی پور به سمت معاون دادستان و ریاست دادسرای کارکنان دولت و رسانه منصوب گردید .

شایان ذکر است در این دادسرا به جرائم مسئولین نظام در هر رده ای و مسئولین نظامی و انتظامی از درجه سرتیپ به بالا و در استان ها استانداران، فرمانداران و بخشداران رسیدگی و در صورت احراز جرم با صدور قرار مجرمیت و کیفر خواست مراتب به دادگاه اعلام می گردد.

پس فعالیت چند ساله دکتر مژده ای پور در مقام ریاست دادسرای کارکنان دولت و رسانه وی به دلیل شرکت در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت مذکور استعفا و با اخذ قریب به 30000رای موفق به راهیابی  به مجلس نگردید.

دکتر مژده ای پور پس از انتخابات هشتمین دوره مجلس مجدداً به عنوان معاون دادستان و رئیس دادسرای  شهرداری های تهران تعیین، و مدتی بعد به سمت معاون وزیر دادگستری و ریاست سازمان تعزیرات حکومتی کشور منصوب شد که این مسئولین در دولتهای نهم ودهم ادامه داشته تا اینکه دکتر مژده ای پور جهت حضور در انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری در راستای بند الف ماده 29 قانون انتخابات که می بایست  شش ماه قبل از ثبت نام کسانی که قصد کاندیداتوری دارند از سمت خود استعفا دهند چون معاونت وزیر دادگستری و ریاست سازمان تعزیرات حکومتی در بند "الف" ماده مزبور به صراحت  آمده، دکتر مژده ای پور از سمت خود استعفا، و با ابلاغ وزیر در سمت دستیار وزیر منصوب و تا کنون این مسئولیت ادامه دارد.

سوابق اجرایی-قضائی دکتر علی مژدهی

1. رزمنده دوران دفاع مقدس

2.دادستان شهرستان ممسنی

3. رئیس دادگستری شهرستان گچساران

4. رییس کل دادگستری استان کهکیلویه و بویراحمد

5.مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهکیلویه و بویراحمد

6. نماینده تام الاختیار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد

7.معاون رئیس کل دادگستری استان تهران

8. نماینده مدعی العموم در بزرگترین پرونده مفاسد اقتصادی کشور شهرام جزایری عرب

9.رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان تهران

10. عضو شورای معاونین حفاظت اطلاعات قوه قضائیه

11. معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران

12.رییس دادسرای کارکنان دولت (در این دادسرا رسیدگی به تخلفات سران سه قوه .مجمع تشخیص مصلحت نظام. شورای نگهبان. وزرا .نمایندگان مجلس شورای اسلامی. استانداران. سفرا.نیروهای نظامی و انتظامی از درجه سرتیپ به بالا. شهردار تهران . رییس سازمان صدا و سیما و....... صورت می گیرد.

13.عضو هیات نظارت حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان تهران

14.عضو هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت دادگستری

15. دادیار دادسرای انتظامی قضات

16. رئیس دادسرای ویژه شهرداریها

17. مشاور عالى معاون هماهنگ کننده دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام

18.مدير نمونه در جشنواره شهيد رجائى

19. عضو کارگروه تنظیم بازار در دولتهای دهم ویازدهم

20. دستیار ویژه وزیر دادگستری

21. رئیس مجتمع تجدید نظر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی

22 رئیس هیات رسیدگی به تخلفات روسای شعب سازمان تعزیرات حکومتی

23.مشاور حقوقی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

24. رئیس کمیته استیناف باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران

25.عضو شورای معاونین وزارت دادگستری

26.عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور

27.عضو شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت دادگستری

28.عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام

29. عضو ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک وزارت دادگستری

30. مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس کمیته حقوق شهروندی دفتر مشورتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام

31. عضو هیئت مرکزی گزینش وزارت دادگستری

32. معاون حقوقی ستاد مرکزی سفرهای کشور

33. عضو کارگروه هدفمند شدن یارانه های دولت

34. عضو ستاد اجرایی قانون اساسی وزارت دادگستری

35. معاون وزير دادگسترى در دو دولت دهم و يازدهم

36. رئيس سازمان تعزيرات حکومتى کل کشور در دولتهاى دهم و يازدهم

 

انتهای پیام/س

دیدگاه‌ها

مردم کهگیلویه و به خصوص ایل طیبی قدر این مرد بزرگ را ندانسته اند

نظرات کاربران