تازه های سایت

20. شهريور 1396 - 9:51
عملیات اجرایی شبکه آبیاری 250 هکتار اراضی بویراحمد / اشتغال زایی برای200 نفر درکوشک بویراحمد+تصاویر
مراسم کلنگ زنی شبکه آبیاری قطره ای باغات روستای کوشک علیا شهرستان بویراحمد با حضور نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز؛ به نقل از ایرنا ، عملیات اجرایی شبکه آبیاری 250 هکتار اراضی کوشک بویراحمد آغاز شد.

عملیات اجرایی شبکه آبیاری در حدود 300 هکتار از اراضی دیم روستای کوشک شهرستان بویراحمد روز یکشنبه با حضور برخی مسئولان استانی و محلی آغاز شد.

 

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح 180 هکتار در بخش زراعت و حدود 120 هکتار در زمینه توسعه باغ‌ها به روش‌های نوین آبیاری مجهز خواهند شد.

جعفر گوهرگانی میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح را افزون بر 32 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: زمان بهره برداری از این طرح کمتر از یک سال خواهد بود.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح 300 خانوار با یک هزار و 200 نفر از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزون بر 30 هزار هکتار زمین دیم در کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت تبدیل شدن به آبی را دارد.

گوهرگانی ابراز داشت: تاکنون 10 هزار هکتار از این میزان تحقق یافته است.

روستای کوشک با جمعیتی افزون بر 300 خانوار در فاصله حدود 20 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دولت یازدهم بسیاری از سرمایه‌ها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی در سطح کشور و این استان را که در طول سالیان متمادی به دلیل برخی سوء تدبیرها و روش‌های سنتی مغفول مانده، احیا کرده است.

غلام محمد زراعی اظهار داشت: بهره‌وری مناسب و بهینه از آب، خاک، کشاورزی یکی از بهترین و مناسب‌ترین طرح‌های سرمایه گذاری در راستای اقتصاد مقاومتی در دولت است که این مهم به خوبی در سطح کهگیلویه و بویراحمد عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: احیا و بهره‌برداری بیش از 20 طرح پمپاژ آب کشاورزی در سطح استان برای افزایش راندمان و بهره‌ وری یکی از اقدام‌های ارزشمند سازمان جهاد کشاورزی و مسئولان استانی در طول چهار سال گذشته بوده است.

 

زارعی تأکید کرد: طرح پمپاژ آب در بیش از 850 هکتار زمین‌های دیم مختار بویراحمد نمونه‌ای بارز از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است.

نماینده مردم شهرستان بویراحمد گفت: با بهره برداری از این طرح حدود 500 کشاورز و بهره دار از مزایای آن برخوردار شده‌اند که در سال زراعی جاری و با کشت محصول لوبیا سرمایه‌ای افزون بر 160 میلیارد ریال برای این بهره برداران به ارمغان آورده است.

 

انتهای پیام/س

نظرات کاربران