تازه های سایت

27. شهريور 1396 - 10:26
بلاتکلیفی یک زمین و بی خیالی مسئولان/جای خالی پارکینک های تخصصی و وعده های کاغذی مسئولان + تصاویر
یکی از گره های کور در یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمدنبود پارکینگ های تخصصی است که هر روز بر بار ترافیک در شهر می افزاید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز؛به نقل از بویرخبر،شهر یاسوج، یا همان پایتخت طبیعت ایران، به دلیل نوپا بودن ، همواره دچار مشکلات زیادی در دهه های اخیر به دلیل رشد فزاینده شهر نشینی و حتی مهاجرت بی رویه بوده است.

همین موضوع امروز باعث شده که این شهر جوان دچار مشکلات زیادی از جمله نبود پایانه های مسافر بری، پارکینگ های تخصصی، خیابانهای استاندارد، زیر گذر روگذر های اصولی و مشکلات متعدد دیگر باشد.

یکی از گره های کور در یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمدنبود پارکینگ های تخصصی است که هر روز بر بار ترافیک در شهر می افزاید.

یکی از مهمترین دلایل این معضل را باید نبود زیرساخت های اصولی از جمله نبود پارکینگ های تخصصی دانست.

پازل گمشده یک زمین

بعد از سرکار آمدن جاوید شهردار پیشین پایتخت طبیعت ایران و بلاتکلیفی یک زمین 12ساله آن هم در مرکز استان (زمین های تأمین اجتماعی) که اولین ساخت سازها بعد از مرکز شدن شهر یاسوج در این منطقه صورت گرفته بود، شهردار مرکز استان به همراه مسئولین استانی سعی در ساخت مجتمع های چند جانبه با ایجاد پارکینگ های تخصصی گرفتند.

بعد از کش و قوس های فراوان و حل کردن مسائل حقوقی زمین و تهدیدهای شهردار در این زمینه سال 95 این زمین 20هزار متری به سرمایه گذار تحویل داده شد تا سرمایه گذار در کمترین زمان ممکن مبادرت به احداث و رونمایی از این پروژه عظیم در مرکز استان بکند.

خودنمایی دیوارهای پلیتی در مرکز شهر

اما شاید این موضوع اول ماجرا بود، بعد ازآمدن سرمایه گذار و نصب دیواره های قرمز رنگ پلیتی، هنوز خبری از احداث این مجتمع چند منظوره نیست و شاید احداث این بازار بزرگ و برج چند طبقه اش سالها و یا دهه ها را طی کند تا بتوان آن را مشاهده کرد.

موضوعی که امروز بیشتر به یک کاغذ بازی اداری شباهت داشته و خبری از احداث این بازار در هسته مرکزی شهر یاسوج یا همان پایتخت طبیعت نیست و وجود این زمین نیمه رها شده نمی تواند در خور این شهر رویایی باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد واگذاری این زمین به سرمایه گذار گفته است: این طرح در ۶ طبقه با زیربنای ۹۵ هزار متر مربع احداث خواهد شد و شامل واحدهای تجاری، فضاهای فرهنگی، ورزشی و خدماتی، سالن همایش ، رستوران و کافی شاپ و پارک ویژه بازی کودکان خواهد بود و در طول زمان ساخت، حداقل ۶۰۰ فرصت مستقیم شغلی ایجاد خواهد کرد.

وی ازساخت باکیفیت ترین و مدرن ترین تجهیزات در این مجتمع خبر داد و افزود: احداث پارکینگ طبقاتی و فضای سبز کنار مجتمع ، بخشی از اقدامات پیش بینی شده برای رفع نیاز عمده مر کز شهر یاسوج به پارکینگ و هم چنین زیباسازی فضای شهری خواهد بود .

 پورمحمدی اظهار داشت: در مرکز این استان، که پایتخت طبیعت لقب گرفته است ، کمبود چنین فضایی که هم نیازهای روزمره مردم در بخش های گوناگون را پوشش دهد و هم بتواند به رونق توریسم کمک کند به شدت احساس می شد و این مجتمع علاوه بر تامین نیازهای یادشده ، اشتغال زایی، رونق اقتصادی و فعال شدن استان در برگزاری همایش های ملی و بین المللی را نیز به دنبال خواهد داشت.

اما چیزی که امروز دیده می شود یک زمین خالی نیمه رها شده در این قسمت است که باعث بلاتکیلفی شهروندان و مردم در این منطقه شده است.

انتهای پیام/ر/200

نظرات کاربران