تازه های سایت

1. مهر 1396 - 17:36
بازهم مهر و کمبود معلم در مدارس؛
کلاس های بدون معلم/ ۸۰ کلاس مقطع ابتدایی یک شهر در انتظار معلم!
با توجه به فصل بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید اما 80 کلاس درس در مقطع ابتدایی بروجرد بدون معلم هستند و نخستین روز مدرسه را بدون معلم سپری کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز؛به نقل از سفیر افلاک : صبح امروز شنبه اول مهر ماه زنگ مدارس به صدا درآمد، بار دیگر بوی مدرسه، کیف و کتاب، هیاهوی دانش آموزان در حیاط مدرسه، درس خواندن و شیطنت های کودکانه امروز شنیده شد.

 

دانش آموزان امروز با شور و اشتیاق خاصی راهی مدرسه شدند تا یک سال تحصیلی را در مدرسه بگذرانند و بر علم و دانش خود بیفزایند و بتوانند در مسیر کسب موفقیت و پیشرفت های علمی گام های موثری بردارند.

 

در حالی که از مدتها پیش مدام مسئولین از آمادگی مدارس در جلسات صحبت می کردند و قرار بود با رفع مشکلات یکی پس از دیگری مدارس با آمادگی بیشتری پذیرای دانش آموزان باشند اما امسال بار دیگر مشکل کمبود معلم در روز اول خودنمایی کرد.

 

نتیجه تصویری برای کلاس های بی معلم

 

بحث کمبود نیرو خصوصا در مقطع ابتدایی شهرستان بروجرد مشهود است و در حال حاضر 80 کلاس درس امروز اول مهر را بدون معلم سپری کردند.

 

امروز نیمکت های مدرسه در حالی پُر شده بود که دانش آموزان تا پایان زنگ مدرسه را با صحبت از تعطیلات تابستانی سپری کردند و اولین روز مدرسه بدون معلم سپری شد.

 

گرچه در سالهای قبل برای جبران کمبود معلم در مقطع ابتدایی بروجرد برخی از مدیران و معاونان علاه بر یک تایم در سمت مدیریت، یک تایم هم به عنوان معلم بر سر کلاسها حاضر می شدند و در برخی از موارد ممکن بود این اقدام به دلیل خستگی مدیران و در شیفت دوم برای تدریس، کیفیت لازم را نداشته باشد اما کلاسها خالی از معلم نبود.

 

گویا قرار است همچنان روند دو شیفته بودن برخی از مدیران برای مستقر شدن در یک تایم مدیریتی و در یک شیفت به عنوان معلم ادامه داشته باشد اما مدرسه ها آغاز شد و مشکل کمبود نیرو اولین درس آموزش و پرورش در مدارس بود.

 

نتیجه تصویری برای دانش اموزان باتدایی در کلاس

 

از سوی دیگر نیروهای بسیار زیادی هستند که در انتظار جذب نشسته که گویا همچنان باید در صف انتظار بمانند چرا که جذبی صورت نمی گیرد و کمبود معلم هم ادامه دارد.

 

"شهاب روز بهانی" رئیس آموزش و پرورش بروجرد در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک با اشاره به کمبود معلم در بروجرد گفت: حدود 110 نفر معلم در مقطع ابتدای کمبود داریم که طی دو روز گذشته 30 نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان جبران شد اما همچنان 80 کلاس درس در بروجرد بدون معلم هستند.

 

وی اضافه کرد: کمبود نیرو در مقطع ابتدایی است و این مشکل کمبود نیرو را با استان درمیان گذاشته ایم و قرار است طی چند روز آینده این مشکل برطرف شود.

 

روزبهانی تصریح کرد: تلاش داریم که به زودی این 80 کلاس درس که بدون معلم هستند با ورود معلمان به کلاس برنامه سال تحصیلی خود را آغاز کنند.

 

پایگاه خبری سفیر افلاک این موضوع را پی گیری خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

در باشت وضعیت از دیگر شهرها به مراتب بدتر است.یک مدرسه به دلیل اینکه فلان مدیر از جناح خاص مدیرشه باید برخوردار باشه و بقیه جاها هیچ

نظرات کاربران