تازه های سایت

1. مهر 1396 - 17:45
با نبود ساختمان مدرسه صورت گرفت؛
تلخکامی 150دانش آموز بهمئی همزمان با نواختن زنگ مهر و مقاومت/آغاز سال تحصیلی بر روی ریگ های داغ+تصاویر
مدرسه شهرک مسکن مهر لیکک در اولین روز سال تحصیلی با وجود داشتن معلم، دانش آموز و تجهیزات، در کنار مدرسه نمیه کاره و ریگزار داغ آغاز بکار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز؛ به نقل از پایگاه خبری آوای ماغر؛ در حالی که خبرنگار این پایگاه خبری آماده پوشش مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت در شهرستان بود، با تماس و اصرار اهالی شهرک مسکن مهر لیکک سراغ آنها رفت.

 

شرایط ویژه دانش آموزان مسکن مهر لیکک با 300خانوار و نزدیک به 150دانش آموز از سال گذشته به دلیل مشکلات ایاب و ذهاب و گذشتن از حد نصاب برای تاسیس واحد آموزشی در مقطع دبستان، مورد توجه مسئولان شهرستان قرار گرفت.

 

پیگیری و اصرار مردم منجر به اختصاص کد مدرسه برای این بخش از شهر لیکک شد که بلافاصله اداره آموزش و پرورش شهرستان هم با صدور ابلاغ برای سال تحصیلی جدید، دو نفر از فرهنگیان را به سمت مدیر و آموزگار مدرسه منصوب کرد.

 

نصر بذر افکن، مدیر مدرسه مسکن مهر لیکک در گفت و گو با خبرنگار ما تصریح کرد: چند هفته است که با مسئولان شهرستانی به خصوص فرماندار و رئیس اداره آموزش و پرورش و همچنین مردم شهرک مسکن مهر برای تامین ساختمان مدرسه رایزنی کردم اما تاکنون به نتیجه نرسیدم.

 

ساختمان مدرسه شهرک مسکن مهر سالهاست که به دلیل نبود بودجه به حال خود رها شده است و مردم در اعتراض به این موضوع و مشکلات زیاد در ایاب و ذهاب دانش آموزان ابتدایی خود، در آغاز سال تحصیلی جدید دانش آموزان را در ساختمان نیمه کاره مدرسه آوردند و از مسئولان مدرسه خواستند که کلاس درس را از همین امروز آغاز کنند.

 

سال تحصیلی مدرسه شهرک مسکن مهر لیکک در ساختمانی نیمه کاره و بر روی ریگزارهای داغ  آغاز شد که بذرافکن و خَیِر، دو معلم این مدرسه با تاکید بر حفظ رسالت خود و تکریم دانش آموزان، برای آنها صف صبحگاهی تشکیل دادند و کلاس درس اولین روز سال تحصیلی را با خوش آمدگویی به این نونهالان آغاز کردند.

 

اعتراض اولیاء دانش آموزان به مسئولان شهرستان منجر به حضور معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش در مدرسه شد.

 

غلامعلی مویدی با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی، گفت: ورود شما دانش آموزان را به مدرسه جدید در اولین روز از سال تبریک می گویم و امیدوارم با رعایت قوانین و مقررات و نظم و انضباط بتوانیم کلاس درس مناسبی برای دانش آموزان مسکن مهر فراهم کنیم.

 

وی افزود:وظیفه آموزش و پرورش تامین تجهیزات آموزشی و مدیر و معلم برای مدارس است و تامین مدرسه در حیطه وظایف ما نیست.

 

مویدی با تاکید بر اینکه برای رفاه حال مردم و درک مشکلات اهالی مسکن مهر در ایام سال تحصیلی به خصوص زمستان، گفت: دو هفته است که به طور جدی پیگیر تامین مدرسه برای دانش آموزان مسکن مهر هستیم اما تاکنون رایزنی ها با مردم و مسئولان برای تامین ساختمان بی نتیجه بود.

 

حضور معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش بهمئی در ادامه گفت: پروژه احداث این مدرسه نیمه کار که در کنار آن هستیم، در اختیار مسکن و شهرسازی است که برای تکمیل آن نیاز به هزینه میلیاردی داریم.

 

مویدی خاطرنشان کرد:نماینده موسسه خیریه قلم چی را برای بازدید و تامین بودجه اینجا آوردیم اما هزینه های احداث آن را خارج از توان موسسه دانست.

 

وی گفت: از فرماندار شهرستان خواستم که به صورت اضطراری بخشی از ساختمان های اداری نزدیک به مسکن مهر را در اختیار مدرسه بگذارد که در حال پیگیری است اما هنوز پاسخی مبنی بر تامین ساختمان دریافت نکردیم.

 

یکی از اهالی مسکن مهر که از اولیاء دانش آموزان بود، گفت: هزینه سرویس مدرسه برای هر دانش آموزان 40هزار تومان می شود در صورتی که بیشتر ما کارگر فصلی هستیم و به طور میانگین سه روز در ماه سرکار می رویم و تامین این هزینه ها در کنار سایر هزینه های تحصیل فرزندان کار دشواری است.

 

 

یکی دیگر از اولیاء دانش آموزان گفت:فرهنگی نسب، فرماندار سابق شهرستان در گرمای انتخابات در سالن اجتماعات اداره ارشاد به ما قول داد که امسال به هر طریقی که باشد مشکل مدرسه شما را حل می کنم و اگر نیاز باشد چند کانکس برای شما فراهم می کنم .

 

پیگیری و تکمیل مدرسه نیمه کاره و تامین اضطراری یک مکان مناسب برای تحصیل دانش آموزان، خواسته اولیاء دانش آموزان دبستانی شهرک مسکن مهر بود و همه آنها اعلام کردند در صورتی که مدرسه آنها راه اندازی نشود، توان تامین هزینه های اضافی برای فرستادن فرزندان خود به شهر لیکک را ندارند و همه دانش آموزان آنها از تحصلی باز می مانند.

 

حال جای بسی سوال است که مسئولان شهرستان با وجود آگاهی کامل از گرفتن کد برای مدرسه ابتدایی مسکن مهر لیکک، پیگیر جدی نبودند تا امروز شاهد صحنه تلخ نشستن دانش آموزان ابتدایی بر روی ریگهای داغ باشیم و خاطره اولین روز فرزندان ما با نبود مدرسه و نابسامانی در ذهن کوچک آنها ثبت شود.

 

تصاویر ضمیمه خبر:

 
 
 
 
 

انتهای پیام/

نظرات کاربران