تازه های سایت

6. مهر 1396 - 8:00
در باشت برگزار شد:
اولین ورک شاپ بزرگ نقاشی «در سوگ عشق خوبان» +تصاویر
ورک شاپ آموزشی نقاشی با موضوع محرم با عنوان «در سوگ عشق خوبان» در باشت برگزار شد.

به گزارش باشت نیوز، ورک شاپ آموزشی نقاشی با موضوع محرم با عنوان «در سوگ عشق خوبان» در باشت برگزار شد.

 اولین ورکشاپ آموزش یکروزه نقاشی با موضوع محرم با نام « در سوگ عشق خوبان» با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت و واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد در شهرستان باشت برگزار شد.

 

بنا بر این گزارش، سعید محمودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این ورکشاپ نقاشی با حضور ۴ نقاش استانی و ١۵ نقاش شهرستان باشت در محل باغ هنر حوزه هنری باشت برگزار شد و در این ورکشاپ نقاشان شرکت کننده آثاری با موضوع محرم و واقعه عاشورا را  خلق کردند و عظمت مصیبت کربلا و دلاوری یاران امام حسین (ع) در صبر و استقامت و جنایات لشکریان عمر سعد و عبیدالله بن زید را به تصویر کشیدند.

 

محمودی اضافه کرد: برگزاری این ورکشاپ برای اولین بار در شهرستان باشت حرکت جدیدی بود که با استقبال خوب نقاشان شهرستان مواجه شد و از لحاظ کیفیت و تأثیر گذاری بر اساس گفته ها و نظرات نقاشان شهرستان مثمر ثمر بود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت گفت: هدف این ورک شاپ یکی به تصویر کشیدن واقعه عاشورا و دیگری آموزش به نقاشان شهرستان بود  که مورد استقبال فرماندار و برخی مسئولین شهرستانی گردید.

سعید محمودی با اشاره به برگزاری کلاس های نقاشی در شهرستان گفت: یکی از رسالت های اصلی فرهنگ و ارشاد اسلامی  برگزاری کلاس های آموزشی هنری به منظور تربیت هنرمندان دینی است که با هنر خود بتوانند به ترویج فرهنگ اسلامی کمک نمایند و امروز شاهد هنرنمایی اولین کلاس آموزش نقاشی با مربیگری خانم نظیفی و بعضی از شاگردانش هستیم که با هنر نقاشی واقعه عاشورا را به تصویر کشیدند.

محمودی ضمن تقدیر از فرماندار محترم و سایر مسئولین که جهت بازدید آمده بودند گفت مشکل اصلی هنرمندان باشت نداشتن مجتمع فرهنگی و هنری است که امیدواریم آقای فرماندار با تمهیدات لازم این مشکل را حل نماید.

 

رسول شریفی مدیر واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان کهگیلویه و بویر احمد با تقدیر و تشکر از فرماندار و سایر مسئولین گفت: هدف اصلی ورک شاپ توانمند سازی نقاشانی است که با الفبای نقاشی آشنایی دارند و امروزه هنر نقاشی یکی از ابزارهای انتقال فرهنگ است و در این ورک شاپ فرهنگ عاشوراییبا هنر نقاشی به تصویر کشیده شده است.

 

مدیر واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان از اعلام آمادگی این واحد جهت برگزاری ورک شاب های مختلف هنری در شهرستان باشت خبر داد و گفت با نگاهی به آثار نقاشان باشت، استعداد هایی در زمینه نقاشی وجود دارد که برگزاری چندین ورک شاپ نقاشی را جهت بارور کردن استعداد ها را می طلبد.

 

سید مسعود حسینی فرماندار باشت به همراه برخی مسئولین شهرستان در بازدید از این ورک شاپ با تقدیر از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری  گفت فعالیت های هنری صورت گرفته مورد رضایت است اما احساس می کنم در گمنامی است و بیشتر باید روی آن تبلیغ شود و مردم از وجود چنین فعالیتهایی آشنا شوند.

 

فرماندار باشت در خصوص معضلات و مشکلات هنرمندان خصوصا هنرمندان نقاش گفت از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری و ادارات مرتبط می خواهم جلسه ای با حضور هنرمندان به منظور آگاهی از مشکلات این حوزه برگزار تا اگر معضلی در این راستا وجود دارد حل شود.

 

مسئولین با دیدن آثار نقاشان شهرستان تقدیر و تشکر نمودند و آقای علیزاده رئیس اداره تعاون گار و رفاه اجتماعی به منظور تشویق یکی از نقاشان آمادگی خود جهت اهدای کارت هدیه ۵٠ تومانی را اعلام نمود و آقای باقر پور رئیس کمیته امداد گفت هر کدام که تحت پوشش کمیته امداد هستند کارت هدیه ۵٠ هزار تومای را از کمیته امداد دریافت دارند.َ

 

 

 

 

 

نظرات کاربران