تازه های سایت

8. مهر 1396 - 13:10
مراسم باشکوه تاسوعای حسینی در باشت برگزار شد+تصاویر
مراسم تاسوعای حسینی شهرستان باشت از مسجد امام سجاد(ع) باشت به مقصد امامزاده سید محمد در سرآبیز به صورت پیاده روی برگزار و شیعیان اباعبدالله گریه کنان در این روز به عزاداری پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز؛  حضور هیئت‌های مذهبی سینه‌زنی، زنجیر زنی و اقشار مختلف مردم در سطح خیابان‌های شهرستان باشت در این روز چشمگیر است ب مردم شهر اجتماع بزرگ عزاداران حسینی را ایجاد کرده و به عزاداری می‌پردازند.

 

غم و ماتمی که فضای استان را احاطه کرده مردم را به کوچه‌ها و هیئات کشانده؛ در این روز هزاران نفر از عزاداران حسینی با شور و نوای خاصی به عزاداری روز تاسوعای حسینی پرداخته و آئین‌های خاص این روز را به جای می‌آوردند.

 

از کودکان تا جوانان، زن و مرد تا مو سپید کرده‌هایی که روزگار قامتشان را خم کرده، فرقی هم نمی‌کند چه طور فکر می‌کنند، ظاهر هر کدام متفاوت است و درونشان نیز؛ اما امروز عرق ریزان و ابوالفضل گویان راه می پیماند تا در ظهر تاسوعا در میعادگاه گردهم آیند.

 

هیئات مذهبی و قشرهای مختلف  مردم شهرستان باشت نیز صبح  امروز به ‌تدارک  برای عزاداری‌ روز ‌تاسوعا  پرداختند تا در این روز مراسم عزاداری روز تاسوعای حسینی  را هر چه باشکوه تر برگزار کنند.

 

مراسم تاسوعای حسینی شهرستان باشت از مسجد امام سجاد(ع) باشت به مقصد امامزاده سید محمد در سرآبیز به صورت پیاده روی  برگزار و شیعیان اباعبدالله گریه کنان در این روز به عزاداری پرداختند.

 

 انتهای پیام/س

نظرات کاربران