تازه های سایت

14. مهر 1396 - 14:06
امام جمعه باشت:
طرح بعدی آمریکا همه پرسی اقلیم کردستان است
امام جمعه باشت گفت:این یک معضل بزرگی برای منطقه و جهان اسلام است.آمریکا و اسرائیل وقتی به این نتیجه رسیدند که داعش درحال نابودی است طرح بعدی یعنی همه پرسی اقلیم کردستان را ارائه دادند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز؛حجت السلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه شهرستان باشت در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن گرامی داشت هفته ناجا عنوان کرد:این هفته را به همه عزیزان درکشور بویژه شهرستان باشت ،فرمانده نیروی انتظامی سرهنگ چشم مهتاب تبریک گفته و از زحمات آنها قدردانی می کنیم.

وی افزود: نیروی انتظامی گاهی مورد هجمه قرار می گیرد.با شناختی که از سرهنگ چشم مهتاب دارم آمار غلط نمی دهند و در بحث نزاع های دسته جمعی ،سرقت ها در شهرستان کارهای خوبی انجام داده اند.

عبودی تصریح کرد: نکته ای که برای مردم مهم است و در اولویت کاری قرار دارد امنیت است.تا مردم به کشورهای نا امن سفر نکند قدر امنیت کشورمان را نمیدانند.

وی به۱۵مهر ماه روز روستا اشاره و گفت: این روز را به بنیاد مسکن تبریک گفته و از خدمات آنها تقدیر میکنم.

عبدالرحیم عبودی اظهار کرد: در بحث بهسازی و طرح هادی خدمات خوبی صورت گرفته است و امیدواریم روستاهای زیر ۲۰خانوار نیز از خدمات بهره ببرند.

امام جمعه باشت به همه پرسی در اقلیم کردستان اشاره و تصریح کرد: این یک معضل بزرگی برای منطقه و جهان اسلام است.آمریکا و اسرائیل وقتی به این نتیجه رسیدند که داعش درحال نابودی است طرح بعدی یعنی همه پرسی اقلیم کردستان را ارائه دادند.

عبدالرحیم عبودی عنوان کرد: اقلیم کردستان عراق را به همه پرسی دعوت کرده اند درصورتی که برگزاری این همه پرسی غیرقانونی و خلاف کشور بوده است.

وی ادامه داد: قانون اساسی و دولت مرکزی عراق بارها گفته که بااین همه پرسی مخالف است.در برگزاری همه پرسی شواهد نشان می دهد خیلی از مردم را بزور پای صندوق اوردند.از خود کردها و شهر کرکوک گفته اند ۴۰درصد از آنها با همه پرسی مخالف بودند.

این خطیب جمعه به صحبت های حیدر العبادی اشاره و گفت: وی با صراحت گفتند که مردم را بزور پای صندوق ها اورده اند.سه کشور ایران ،عراق و ترکیه اقدامات جدی انجام دادند.و در دیدار رهبری با اردوغان رئیس جمهور ترکیه فرمودند:اقدام جدی و صریح باید صورت گیرد و نباید فرصت داده شود.

عبودی گفت: مرزهای هوایی و زمینی مرتبط با کردستان عراق بسته شده است .سیاست کشور ما بجا و پخته بوده  و خیلی خوب کار انجام داده اند.

وی به اثبات محکومیت یکی از افراد تیم مزاکره کننده اشاره و افزود: ماه ها روی این موضوع بررسی انجام گرفته و قوه قضاییه محکومیت دریه اصفهانی را مطرح و به ۵ سال حبس محکوم کردند.

وی افزود: در تیم هسته ای برخی ها اعتراف می کنند که چرا در بحث تحریم های بانکی به جایی نرسیدیم .وقتی مشاور بانکی تیم هسته ای ما جاسوج از آب در بیاید سرگذشت کشور ما مشخص می شود.این فرد از دست دولت مدال افتخار گرفته است و اکنون جاسوس بودن ان اشکار شده است.

امام جمعه باشت تصریح کرد: ما کشور مهم و با اقتداری هستیم و برای ما کسر شان است که در تیم مذاکره کننده ما جاسوسی وجود داشته باشد.

نظرات کاربران