تازه های سایت

23. مهر 1396 - 11:18
از راه اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی استان تا ماموریت های مهم بالگرد هوایی گچساران و نجات جان شهروندان از مرگ حتمی+تصاویر
دومین پایگاه اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد چندماهی از راه اندازی آن در شهرستان گچساران می گذرد.در این چندماهه شاهد فعالیت و کمک فوری به مصدومان در شهرستان های گرمسیر این استان هستیم.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز؛  دومین پایگاه اورژانس هوایی استان  کهگیلویه و بویراحمد چندماهی از راه اندازی آن در شهرستان گچساران می گذرد.در این چندماهه شاهد فعالیت و کمک فوری به مصدومان در شهرستان های گرمسیر این استان هستیم.

 
 
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گفت : به دلیل قرار گرفتن این شهرستان در مسیر استان های جنوبی و بروز حوادث جاده ای متعدد و همچنین وجود تاسیسات نفتی و صنعتی،ضرورت استقرار پایگاه اورژانس هوایی در گچساران احساس می شد که با همت مسئولان این موضوع به تصویب رسید و عملی شد.
 
جلال پورانفر تصریح کرد:  با توجه به دور بودن پایگاه یاسوج از مناطق گرمسیری استان با استقرار این پایگاه خدمات رسانی به مصدومان شهرستان های گرمسیری در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود.
 
تا کنون 4 ماموریت مهم را بالگرد هوایی گچساران به خوبی انجام داده و جان چندین نفر از هم شهریان عزیزمان را از مرگ حتمی نجات داده است.
 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت، اظهار کرد: در پی نیاز فوری یک بیمار خانم ۸۶ ساله در شهر باشت به خدمات درمانی، بلافاصله عوامل فوریت های پزشکی گچساران توسط بالگرد عازم شهر باشت شدند.

 

فرشاد رستمی افزود: نیروهای اورژانس هوائی پس از اقدامات اولیه درمانی مناسب بیمار را به بیمارستان شهید رجائی گچساران منتقل کردند.

 

بالگرد امداد هوایی گچساران در اولین مأموریت اورژانسی ضمن ارائه خدمات درمانی به موقع، جان بیمار باشتی را از مرگ حتمی نجات داد.

 

در چند روز گذشته نیز  زن 45 ساله‌ای از ارتفاع 4 متری کوه‌های مله برقی تلخاب شیرین شهرستان باشت سقوط کرد که طی تماس با مرکز اورژانس باشت درخواست امداد رسانی فوری داشتند.

 

بالگرد هوایی گچساران

 

امدادگران به همراه آمبولانس به منطقه محل وقوع حادثه در کمترین زمان ممکن رسیدند و  تکنسین‌های اعزامی بعد از 35 دقیقه کوهپیمایی به محل حادثه رسیدند.

 

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت : این زن 45 ساله دچار ترومای شدید و شکستگی در اندام‌ها شده بود.

 

پوران‌فرد با بیان اینکه با توجه به سخت‌گذر بودن منطقه درخواست بالگرد اورژانس هوایی شد، افزود: بالگرد به منطقه محل وقوع حادثه اعزام و مصدوم به بیمارستان رجایی گچساران انتقال یافت.

سومین امداد رسانی اورژانس هوایی گچساران در بیستمین روز از مهرماه انجام گرفت

پوران‌فرد از دومین امداد رسانی اورژانس هوایی گچساران در بیستمین روز از مهرماه خبر داد و گفت: پیش از ظهر روز پنجشنبه در ساعت  11 و 6 دقیقه  در منطقه بن پیر  بی بی حکیمه گزارشی مبنی بر تصادف دو خودروی وانت پیکان و کامیون به مرکز پیام گچساران اعلام شد.

 

بالگرد هوایی گچساران

 

وی با بیان اینکه وقوع این تصادف منجر به  مصدوم شدن دختر 9 ساله و  پدر 45 ساله از سرنشیان  وانت پیکان شد، افزود: به محض تماس حاصل شده آمبولانش اعزام و اقدامات درمانی اولیه صورت گرفت.

پوران‌فرد ادامه داد: به دلیل مسافت طولانی تا مرکز درمانی  درخواست بالگرد هوایی شد که با اعزام بالگرد به  محل حادثه، بیمار را  به بیمارستان شهید رجایی  گچساران منتقل کردند.

بالگرد هوایی گچساران

 

بالگرد امداد هوایی گچساران چهارمین ماموریت اورژانسی ضمن ارائه خدمات درمانی به موقع جان بیمار ران باشتی را از مرگ حتمی نجات دادند.

 

انتهای پیام/س

نظرات کاربران