تازه های سایت

1. آبان 1396 - 8:52
برسد به گوش مسئولان کشوری/
مجهزترین کلنیک تخصصی استان کهگیلویه و بویراحمد پزشک ندارد/زادگاه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه کشور همچنان بدون پزشک!
مسئولان کشوری به گوش باشند، شهرستانی با قدمت تاریخی 220 ساله که محروم از یک بیمارستان و حتی یک پزشک عمومی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  باشت نیوز؛ مسئولان کشوری  به گوش باشند، شهرستانی با قدمت  تاریخی 220 ساله که محروم از یک بیمارستان و حتی یک پزشک عمومی است.

 

شهرستان باستانی باشت که قدمت آن به دوران هخامنش برمیگردد،تنها 7 سال است که شهرستان شده است و قبل از تشکیل استان کهگلویه و بویر احمد باشت دارای مرکزیت اداری و انتظامی بوده است.

 

بخشداری باشت در سال ۱۳۰۴ یعنی قبل از انعقاد نطفه شهرستانهای  یاسوج مرکز استان، گچساران و دهدشت تشکیل شده است.

 

و اما این شهر تاریخی یکی از شهرهای محروم کشور است که با وجود قدمت220 ساله، هنوز از امکانات اولیه رنج میبرد. شهر220 ساله ای که تا سال 94 فاقد کلنیک و پزشک متخصص بوده است.

 

و اما با تلاش های نماینده محترم شهرستان های باشت و گچساران غلام رضا تاج گردون در سال 94 کلنیک تخصصی زنده یاد حاج ظفر تاجگردون که مجهزترین کلنیک تخصصی استان کهگیلویه و بویراحمد است،در شهرستان باشت با زیربنای760 متر مربع که زمین آن  از سوی خانواده مرحوم تاجگردون اهدا و مبلغ 15 میلیارد ریال هزینه این کلنیک شد.

مبلغ 4 میلیارد و 500 میلیون ریال از مبلغ فوق را خانواده تاج گردون اهدا شد که این  کلینیک شامل بخش های داخلی، قلب، عفونی، اطفال، پوست و مو، اعصاب و روان، زنان و زایمان و جراح عمومی است.

 

 با پیگیری های نماینده محترم باشت و مسئولان پزشکان متخصص به شهرستان آمده و کمی از درد شهروندان را دوا کردند.تا اوایل امسال با ۲۶پزشک متخصص این کلنیک فعال بود‌ه و بهترین خدمات تخصصی را انجام می دادند.

 

و اما 2 سال از افتتاح مجهزترین کلنیک  استان نگذشته بود که در تابستان سال 96 دیگر پزشکی به این کلنیک نیامده و درد مردم همچنان بی درمان ماند..

فرشاد رستمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: به دلیل اینکه شهرستان باشت بیمارستان ندارد، پزشک متخصص به صورت قانونی به آن تعلق نمیگیرد و پزشکانی که تاکنون همکاری کرده اند به صورت اختیاری بوده است.

 

بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان باشت که عملیات اجرایی آن از سال 93 شروع و در مصوبه سفر دولت یازدهم اجرایی شد ، شروع به فعالیت کردو یکی از مهمترین پروژه های در شهر لقب گرفت اما بعد از گذشت 3 سال و 6 ماه هنوز به بهره برداری نرسیده است.!!

 

داشتن یک بیمارستان مجهز آن هم در شهری محروم که محرومیت های تاریخی آن باعث کم تر توسعه یافتگی آن شده و بیشتر اوقات بیماران خود را در سردرگمی قرار داده و آنها را روانه استانهای همجوار کرده است.

 

 حال بیش از 3 هفته میگذرد و حتی یک پزشک عمومی هم در شهرستان باشت وجود ندارد. شهروندان باشتی تاچندسال پیش از نبود بیمارستان و کلنیک رنج میبردند و حالا از نبود یک پزشک عمومی در شهرستان.

 

 مراکز روستایی آبدگاه،بوستان ،چاتلخ وکلینیک تخصصی باشت به دلیل نبود پزشک تعطیل شده است و در این میان پیگیری های مسئولان کشوری طلبیده می شود.

 

چند هفته ای است که مراکز سلامت روستاهای چاتلخ ،آبدگاه و بوستان در شهرستان باشت فاقد پزشک بوده و ارائه خدمات سلامت در این مراکز با وقفه روبرو شده است.

 این موضوع باعث نارضایتی عموم مردم  شهرستان باشت گشته و مردم این مناطق مجبورند به شهرهای مجاور مراجعه کنند.

 

با توجه به شروع فصل سرما و افزایش بار مراجعه مردم به مراکز درمانی لازم است که دانشگاه علوم پزشکی در خصوص تکمیل کادر پزشکی این مراکز اقدام کند و پزشک عمومی برای مرکز بهداشت باشت و روستاهای آن در نظر بگیرند.
 

طبق شنیده ها حقوق و مطالبات۶ ماهه پرسنل شبکه بهداست و درمان شهرستان باشت پرداخت نشده است و این موضوع باعث نارضایتی پرسنل این شبکه شده است.

و حالا باید پرسید در این میان چه کسی مقصر بوده؟دولت و یا مسئولان شهرستانی و استانی؟ شهروندانی که می گویند صدای ما به جایی نمیرسد و از رسانه ها درخواست کمک کرده اند که امیدواریم صدای آنها به جایی برسد.

 

انتهای پیام/ط

نظرات کاربران