تازه های سایت

4. آبان 1396 - 9:57
در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان باشت چه گذشت؟
رئیس آموزش و پرورش باشت گفت: در زمینه کتاب های جدید التألیف را که به سبک اینترنتی آموزش داده می شوند نیز اقداماتی صورت گرفته است و کارگاه های دانش افزایی نیز از هفته آتی شروع به کار خواهند کرد که این طرح کلیه پایه های تحصیلی را پوشش خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  باشت نیوز؛ به نقل از کبنا : جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان باشت با حضور امام جمعه، فرماندار، رییس اداره آموزش و پرورش و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان برگزار شد.

 

 

در ابتدای این جلسه محمود نظری رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان باشت با اشاره به آخرین عملکرد این اداره در سال ۹۵ و سال ۹۶ گفت: این اداره کل از ابتدای سال ۹۶ تمام تلاش ها در قالب پروژه مهر برای فراهم سازی مقدمات بازگشایی مدارس در مهر ماه انجام شد که با کمک و مسشاعدت کلیه همکاران خوشبختانه توانستیم کلیه کلاس ها با معلم دایر کنیم.

 

 

وی اساس کار در اداره آموزش و پرورش شهرستان باشت را قانون عنوان کرد و افزود: در ارزیابی های صورت گرفته این اداره یکی از کم حاشیه ترین ادارات بوده است.

 

 

نظری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت ساماندهی نیروها ابراز داشت: با توجه به نوع مدیریت در مدارس شهرستان پست بندی ها براساس امتیاز همکاران صورت گرفت و نهایت تلاش خود را در جهت احقاق حقوق همکاران داشته ایم.

 

 

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان باشت در ادامه به تشریح برنامه های این نهاد در راستای کیفیت بخشی به برنامه های اموزش و پرورش پرداخت و گفت: در این راستا تجهیز و راه اندازی ۲ کارگاه مجهز کامپیوتر در ۲ هنرستان فنی و حرفه ای و کارو دانش انجام شده است.

 

 

نظری از خریداری کیت های آزمایشگاهی برای مدارس شهری و روستایی با مساعدت و همکاری گوهرگانی، خیر باشتی خبر داد و افزود: خریداری کیت های آزمایشگاهی تجربی، ریاضی، کار و فن آوری تحول شگرفی در این حوزه ایجاد خواهد کرد و در سطح استان بی نظیر است.

 

 

وی خرید چند دستگاه آبسردکن برای مدارس را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تجهیز مدارس برشمرد و گفت: این اداره در راستای طرح شاداب سازی مدارس نیز اقدام به زیباسازی ۸ باب مدرسه نیز کرده است.

 

 

نظری همچنین اقدامات صورت گرفته در بعد نیروی انسانی را تشریح کرد وگفت: در زمینه کتاب های جدید التألیف را که به سبک اینترنتی آموزش داده می شوند نیز اقداماتی صورت گرفته است و کارگاه های دانش افزایی نیز از هفته آتی شروع به کار خواهند کرد که این طرح کلیه پایه های تحصیلی را پوشش خواهد داد.

 

 

وی از قول احداث ۳ باب مدرسه توسط بنیاد برکت خبر داد و گفت: کارهای اولیه انجام شده و به زودی پیمانکار مشخص و احداث آنها شروع خواهد شد.

 

 

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان باشت با اشاره به مهاجرت اجباری دانش آموزان مدرسه شبانه روزی امام صادق «ع» این شهر به شهرهای گچساران و یاسوج، این امر را مشکلی جدی در امر آموزش دانست و گفت: علی رغم میل باطنی و بواسطه فشارها جهت انتقال این دانش آموزان با انتقال آنها موافقت شد که طی درخواستی از مدیرکل آموزش و پرورش خواستار جلوگیری از این رویه در سال های آتی شدیم.

 

 

نظرب در ادامه به عملکرد آماری شورای پشتیبانی سوادآموزی در این شهرستان نیز گریزی زد و گفت: در سال ۹۵ تعداد جمعیت بالای ۶ سال این شهرستان ۱۹ هزار و ۱۲۸ نفر که تعداد بیسوادان مرد ۱۳۹۵ نفر و تعداد بیسوادان زن ۲۴۸۰ نفر بود.

 

وی با اشاره به پراکندگی تعداد بیسوادان در شهر و روستا این آمار را به ترتیب ۲۶۵۲ روستایی و ۱۲۲۳ شهری اعلام کرد.

 

این مسئول درصد باسوادی شهرستان را ۷/۷۹ درصد اعلام و افزود: درصد میزان باسوادی در شهر ۸/۸۶ درصد و در روستا ۲/۷۳ درصد است.

 

نظری همچنین درصد باسوادی مردان را ۳/۸۵ و میزان باسوادی زنان را ۳/۷۴ درصد بیان کرد.

 

 

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان باشت در ادامه به بحث تغییر کاربری برخی از املاک آموزش و پرورش در سطح شهرستان اشاره و آن را حائز اهمیت خواند.

 

 

نظری افزود: از سال ۹۱ تا کنون بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ مورد درخواست تغییر کاربری از سوی اهالی مقیم روستاها و شهرها داشته ایم که برای بازگرداندن زمین اهدایی به خود و یا استفاده از آن در کارهای عام المنفعه، ساخت حسینیه و مسجد متقاضی بوده اند.

 

حجت الاسلام عبودی، امام جمعه شهرستان باشت نیز در توضیح این موضوع ، تغییر کاربری املاک آموزش و پرورش در روستای بهره عنا و ساخت مسجد در این مکان را ضروری دانست و گفت: با توجه به موقعیت مکانی مسجد روستای بهره عنا متأسفانه شاهد آبگرفتگی این مکان مقدس در فصول بارندگی هستیم که به همین دلیل تغییر مکان و استفاده از املاک آموزش و پرورش پیشنهاد می شود.

 

 

وی با بیان اینکه هماهنگی ها با مدیرکل اموزش و پرورش صورت پذیرفته است، ابراز داشت: آنها منتظر تصویب این پیشنهاد در شورای آموزش و پرورش این شهرستان هستند.

 

حجت الاسلام عبودی از حاضران خواست که جهت رفع مشکل مسجد روستای بهره عنا رأی مثبت دهند.

 

در ادامه نیز حسینی فرماندار شهرستان باشت اولویت بندی را با روستاهایی دانست که دارای زمین منابع ملی هستند و گفت: با توجه به اینکه برخی روستاها از زمین های منابع ملی بی بهره اند ناگزیر به استفاده از املاک آموزش و پرورش هستند.

 

 

وی تصریح کرد: با توجه به آبگرفتگی چندین باره مسجد روستای عنا، این مکان وضعیت مطلوبی ندارد و با وجود اعتباری که از سوی خیرین نیز برای ساخت آن در نظر گرفته شده است باز هم به مشکل خواهد خورد.

 

 

 

حسینی محل کنونی مسجد را مساعد برای احداث مکان ورزشی دانست و برای حل مشکل، پیشنهاد معاوضه این دو ملک را مطرح کرد.

 

 

در پایان این جلسه نسبت به تعییر کاربری املاک آموزش و پرورش در روستای بهره عنا نظرسنجی شد که مورد موافقت اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان باشت قرار نگرفت.

 

 

 

دیدگاه‌ها

به حق جناب نظری را باید استاد پیچوندن و توجیه کردن نامید.خودش نمیدونه که چرا دانش اموزان به بیرون شهرستان مهاجرت می کنند؟ هروقت خودش حاضر شد بچه اش را برای تحصیل به شهرستانی که خود مدیر آموزش و پرورشش هست بیاورد اونوقت تمام حرفهایش درسته
اگر اموزش و پرورش باشت کم حاشیست خدا به داد بقیه ادارت برسه. بیشترین خرابکاری و حق کشی در اموزش و پرورش باشت وجود داره
علت تمامی دلایل و رفتارهای خاص و غیرحرفه ای اقای نظری برمی گرده به اقایان مافوق ایشان. وگرنه اوایل در زمان احمدی نژاد که اومده بودند که جرات این کارا رو نداشت
سیاسی ترین ، نابسامان ترین ، ضعیفترین مجموعه مدیریتی در شهرستان باشت برمیگرده به آموزش و پرورش باشت
ماندن و زندگی کردن ما در باشت از سر ناچاریه.نمیتونیم کشاورزی و زندگیمون رو رها کنیم وگرنه هرچه زودتر از این شهر بریم خیلی سود کردیم تمام دلیلش برمیگرده به دوچیز که اولیش اموزش بچه هامونه و دومیش بهداشت

نظرات کاربران