تازه های سایت

7. آبان 1396 - 14:05
باید غبار سفر پیاده روی اربعین بر چهره زائر امام حسین(ع) بنشیند/سفرهای زیارتی باید با حزن و اندوه و به قصد زیارت باشد
حجت‌الاسلام خادمی روحانی مستقر باشت گفت: سفرهای زیارتی باید با حزن و اندوه از روی آگاهی و به قصد زیارت باشد نه اینکه به خاطر تفریح و سرگرمی چنین سفری را در پیش بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  باشت نیوز؛ آموزش فرهنگی زائرین حسینی به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت در مسجد الرسول شهرستان باشت برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام خادمی روحانی مستقرباشت درجمع زائرین پیاده روی اربعین حسینی گفت: در فرهنگ عاشورا، اربعین به چهلمین روز شهادت حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) گفته می‌شود که مصادف با بیستم ماه صفر است. از سنت های مردمی گرامیداشت چهلم مردگان است که به یاد عزیز فوت شده خویش، خیرات و صدقات می دهند و مجلس یادبود برپا می‌کنند، در روز بیستم صفر نیز، شیعیان، مراسم سوگواری عظیمی را در کشورها و شهرهای مختلف به یاد عاشورای حسینی برپا می‌کنند.

 

وی درادامه افزود:سفرهای زیارتی باید با حزن و اندوه از روی آگاهی و به قصد زیارت باشد نه اینکه به خاطر تفریح و سرگرمی چنین سفری را در پیش بگیریم.

 

روحانی مستقرباشت تصریح کرد:باید غبار سفر بر چهره زائر امام حسین(علیه السلام) بنشیند  و با نیت خالص برای زیارت گام بر دارد و بهتر از حال و هوای حسینی به صورت کامل در این سفر رعایت شود.

 

خادمی درپایان خاطرنشان کرد: خواندن اذن دخول، قرائت زیارت در زمان ورود، نماز زیارت، قرائت زیارت جامعه کبیره، رو به ضریح ایستادن، با حضور قلب و معرفت زیارت کردن از این آداب است.

 

انتهای پیام/سجادی

نظرات کاربران