تازه های سایت

26. آبان 1396 - 13:40
واکنش شدید امام جمعه باشت به حواشی اخیر در رابطه با زلزله کرمانشاه/ قراردادهای زنگنه مردم را بیچاره کرده است
امام جمعه باشت اظهارکرد: مردم را با این قراردادهایشان بیچاره کردنده و پول بیت المال را هدر می دهند.قرارداد ۲۵ساله با شرکت توتال بسته اند ولی این شرکت منتظر جواب آمریکا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  باشت نیوز، حجت السلام عبدالرحیم عبودی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان باشت ضمن تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به زندگی پر برکت این بزرگان اشاره و عنوان کرد: بعد از هجرت پیامبر به مدینه، ایشان تشکیل حکومت دادند که همه اینها نشان دهنده حاکمیت اسلامی است.

وی به مهترین دستاورد حکومت پیامبر اشاره و گفت: اسلام دین حاکمیت است و با آیین اسلامی می شود حاکمیت اسلامی برپا کرد.

حجت السلام عبودی تصریح کرد: سیاست هیچگاه از دین جدا نیست،برخی بر این باورند که دین را نباید با سیاست درگیر کرد و هدف آنها این است دین را از بین ببرند.

امام جمعه باشت عنوان کرد: یکی از حرکت های خوب امام رضا(ع) تشکیل پایگاه های مردمی بود.
 

وی افزود: از مهمترین مواردی که امام رضا(ع) به آن حساس بودند مهدویت امام عصر(عج) بوده و جرقه آن برای تبلیغات در بین مردم از همان زمان زده شد.

این خطیب جمعه در ادامه به زلزله غرب کشور و جانباختن هم وطنانمان در کرمانشاه اشاره و گفت: این حادثه بسیار جان گداز بوده است،یاد و خاطره این عزیزان را گرامی میداریم و از خداوند صبر برای بازماندگان مصئلت داریم .

حجت السلام عبودی تصریح کرد: همه نهاد های انقلابی،دولتی و مردمی در سراسر کشور به زلزله زدگان غرب کشور کمک کردند و گروه های مردمی و نهادها به صورت دسته جمعی به این استان ها رفته و درحال امداد رسانی هستند.

وی ادامه داد: باتوجه به فصل سرما مردم باید کمک های خود را هرچه بیشتر به این عزیزان در کرمانشاه برسانند.

امام جمعه باشت به بداخلاقی های در رابطه با رخ دادن زلزله در غرب کشور در فضای مجازی اشاره و اظهار کرد: زلزله یک رخداد طبیعی است ولی جویان های سیاسی یکدیگر را مقصر میدانند در این زمینه و آن را تسویه حساب میدانند.

حجت السلام عبودی از صحبت های اخیر در فضای مجازی انتقاد شدید کرده و عنوان کرد: لزومی در گفتن این ها که چه کسی مقصر است نیست و این حرفها کمکی به مردم کرمانشاه و زلزله زده نمیکند.

وی ادامه داد: دولت هم در این زمینه کمک کرده ولی وسعت زلزله بسیار وسیع است و مهمتر این است که همه نهادها انقلابی و مردم در حال کمک رسانی به هم وطنانمان هستند.

این خطیب جمعه به برخی افراد که تقصیر را به گردن مسکن مهر انداخته اند گفت: این صحبت ها بسیار نامناسب است،درست است که دستگاه های نظارتی ضعیف عمل میکنند ولی بیمارستان سرپل ذهاب که در همین دولت هم افتتاح شده بود کاملا تخریب شد،در استان ما هم جاده هایی که افتتاح شده بود ولی آسفالت آن فرورفته و باعث حادثه شده است.

امام جمعه باشت گفت: به جای اینکه گروه های سیاسی  به جان یکدیگر بیفتند به مردم زلزله زده کمک کنند.و مقصر اصلی مسئولان کشوری هستند که در ساعات اولیه زلزله آمار کشته شدگان را همه از مسکن مهر اعلام کردند و باعث حواشی در کشور شدند.

وی در ادامه به هفته وقف اشاره و عنوان کرد: یکی از سنت های حسنه خداوند وقف است و باید فرهنگ سازی در این زمینه ایجاد شود.

حجت اسلام عبدالرحیم عبودی به قرارداد توتال اشاره و گفت: مدیر عامل شرکت توتال در مصاحبه ای گفته است که در اجرای این قرارداد منتظر دستور آمریکا هستند و اگر برجام به هم بخورد ما مجبور به تغییر این قرارداد هستیم.

 

وی ادامه داد: آقای زنگه کشور ما با این قراردادهای شما آرامش نمی گیرد سرمایه های کشور را اینگونه به باد ندهید.

 

عبودی به جمله ای از امام خمینی(ره) اشاره و گفت: اگر از دست غرب خلاص شویم از دست غرب زده ها خلاص نمی شویم.

این خطیب جمعه اظهارکرد: مردم را با این قراردادهایشان بیچاره کردنده و پول بیت المال را هدر می دهند.قرارداد ۲۵ساله با شرکت توتال بسته اند ولی این شرکت منتظر جواب آمریکا است.

امام جمعه باشت در ادامه به هفته بسیج اشاره و گفت:همه مردم ایران بسیجی هستند ،بسیج یادگار امام خمینی(ره) است که امروزه در کل دنیا و کشورمان به مردم خدمت رسانی میکند .

وی ادامه داد: در زلزله کرمانشاه سپاه و بسیج ساخت مسکن و نیازات اولیه این هم وطنان را برعهده گرفته است و به مردم امداد رسانی میکند.

 

انتهای پیام/س

نظرات کاربران