تازه های سایت

30. آبان 1396 - 23:11
سرپرست شبکه بهداشت باشت:
کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست سرطان گوارش در کشور/لزوم فرهنگ سازی مناسب در امر سلامت شهروندان باشتی
سرپرست شبکه بهداشت باشت گفت: فرهنگ ما به سمت شهری پیش میرود که در بحث سرطان گوارش استان ما رتبه اول را در کشور دارد. باید در بحث بهداشت کمک کنیم و از بیماری ها جلوگیری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  باشت نیوز: اولین مجمع سلامت در شهرستان باشت  برگزار شد.

 

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان باشت در این جلسه گفت: شهرستان باشت  ۲۲ هزار نفر جمعیت دارد که نیمی از آنها در روستاها زندگی میکنند. در روستاها سه مجمع سلامت وجود دارد که بیش از ۱۱ هزار نفر را خدمت رسانی می کنند.

 

وی افزود: نزدیک به ۲۰نفر کادر اورژانس با هشت دستگاه اورژانس در شهرستان باشت مشغول به کار است.

رستمی آمار روستاهای باشت را ۱۱۲روستا اعلام کرد و تصریح کرد: صد روستای باشت شبکه آبرسانی دارد،که با تلاش های  آبفای روستایی آب سالم و پاکیزه به آنها رسیده است.

این مسئول ادامه داد: سطح بهداشت روستاها از سال ۹۲به یعد پیشرفت های خوبی داشته است. تشکر خاص از دادستان دارم که اگر حضور وی نبود در مسیرهایی ما نمیتوانستیم کاری انجام بدهیم.
 

دکتر فرشاد رستمی اظهار کرد: در طول سال صددرصد آب سالم در شهرستان استفاده شده که با ازمایش های انجام شده املاح های کاملا طبیعی بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت باشت گفت: نیمی از مردم باشت سن میانسالی را دارند و ما باید سلامت این افراد را تضمین کنیم.بهداشت تنها از دست شبکه بهداشت مقرر نمیشود و باید همه نهادها و مردم کمک در این راستا کمک کنند.
 

این مسئول تعداد افراد دیابتی در باشت را ۵۰۰نفر دانست و عنوان کرد : افراد باشت دیابتی در باشت زیاد هستند . شش نفر بیمار سرطانی در باشت تشخیص داده شده است.
 

وی افزود: فرهنگ ما به سمت شهری پیش میرود که در بحث سرطان گوارش استان ما رتبه اول را در کشور دارد. باید در بحث بهداشت کمک کنیم و از بیماری ها جلوگیری کنیم.

دکتر رستمی تصریح کرد: اگر در بهداشت کمک کنیم و افراد را از بیماری دیابت نجات دهیم بیش از ۸۰ میلیون در هزینه ها صرفه جویی کرده ایم.
 

رستمی در ادامه آمارهای متولین و ازدواج را اعلام کرده و بیان کرد: آمار متولدین در شهرستان باشت از ۳۱۳نفر با توجه به آموزش های فرزند اوری به ۴۱۷نفر افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امورات مربوط به بهداشت آنقدر وسیع است که اگر نهادها و مردم کمک نکنند ما هیچ کاری را نمیتوانیم از پیش ببریم.اگر کمک های فرماندار ،دادستان و نیروی انتظامی نبود ما نمیتوانستیم به این رشد شاخص امروزه برسیم.
 

سرپرست شبکه بهداشت باشت اظهار کرد: با توجه به نرم جمعیت شهرستان افراد بالای ۳۰سال ،پرسنل بهداشت باشت به درب منزل رفته و این افراد را از لحاظ سلامت چک می کنند که از آذر ماه به مدت سه ماه انجام میگیرد، و انتظار میرود امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه شهروندان را به همکاری با شبکه بهداشت ترغیب کنند.

 

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران