تازه های سایت

4. آذر 1396 - 11:53
کاشت بذر بادام و بلوط در کوه کبگیان باشت به همت دوستداران طبیعت +تصاویر
جمعی از فعالان زیست محیطی (محله بنگرو) با محوریت صیانت از جنگلها و منابع طبیعی اقدام به کاشت بذربلوط و بادام کوهی شهرستان باشت(کوه کبگیان مشرف به چشمه ناری باشت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  باشت نیوز؛ جمعی از دوست داران طبیعت  در راستای احیای منابع طبیعی در شهرستان باشت به شکل خودجوش اقدام به کاشت بذر بلوط در منطقه کوه کبگیان کردند.

 

کاشت این بذر ها در اولین بارش رحمت الهی و توسط بسیج سازندگی سپاه ناحیه باشت،اداره منابع طبیعی وجوانان محله بنگرو صورت گرفت ،بادام کاری درشهرستان باشت(کوه کبگیان مشرف به چشمه ناری انجام شد.

 

بر اساس این گزارش، جمعی از فعالان زیست محیطی (محله بنگرو)  با محوریت صیانت از جنگلها و منابع طبیعی اقدام به کاشت بذربلوط و بادام کوهی کردند.

 

 با وجود بلایای متنوع ، بلایی مضاعف در کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری بر جان جنگلها نازل شد و آن وقوع بیش از صد آتش سوزی کوچک و بزرگ بود که صدها هکتار از جنگل و مراتع غنی منطقه را نابود کرد .

 

شهرستان باشت نیز در آتش سوزی های عمدی و غیر عمدی در تابستان سال جاری بیش از صد هکتار از جنگل های بلوط،گونه های گیاهی،باغ های میوه و درختان بنک و بادام ..خود را از دست داد.

 

گفتنی است 20 نفر از دوستداران طبیعت مساحت 20 هکتار از کوه های شهرستان باشت را با محوریت صیانت از جنگلها و منابع طبیعی تا اتمام کاشت بذرد انجام می هند که روز به روز بر این افراد اضافه می شود.

 

نظرات کاربران